Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków,

Post autor: Muti »

:bry: Już po sesji,a przed obrona więc czas się zabrać za Touriego :hahaha:

W poniższym manualu przedstawię proces SWAPa hamulców z standardowych 288mm na 312mm,ale także wymiany klocków i tarcz przy okazji 8)

Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16" ;) Jarzma najlepiej szukać na allegro po tagach: passat b6:zaciski,zwrotnice,kolumna. I wysyłać maila czy posiadają jarzma pod 312mm :roll: wiekszość jak nie wszystkie passaty B6 mają 312mm tarcze z przodu :ok:

A więc do roboty :super:


Przygotowania w moim przypadku w związku z tymczasowymi tarczami ;) Oczyszczanie,malowanie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zdejmujemy koło-to każdy umie :lol:

Zdejmujemy sprężynę

Obrazek

Rozłączamy czujnik-ściskamy wtyczki,naciskamy przycisk,rozłączamy ;)

Obrazek

Zdejmujemy kapselki plastikowe włożone w gumę

Obrazek

Znajdują się tam śruby na imbus 7
Obrazek
Obrazek

Odkręcamy je i zacisk jest już luźny. Trzeba przyłożyć w niego kilka razy młotkiem gumowym,żeby się wzruszył i wyciągać go z jarzma.

Obrazek

Odkręcamy z tyłu 2 śruby kluczem 21 mocujące jarzmo i wyjmujemy je.
Odkręcamy śrubę mocująca tarczę.Uderzamy kilkakrotnie mocno młotkiem gumowym w tarcze i powinna zejść.

Odtłuszczamy i oczyszczamy bardzo dokładnie piastę miękką szczotką miedzianą,a następnie smarujemy ją bardzo cieniutko(tylko zwilżyć praktycznie) smarem-ja zastosowałem ten do tłoczków,cylinderków.

Obrazek

Malowanie zacisków i osłon tarcz-2 warstwy cynku i 3 warstwy koloru.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zakładamy tarcze załapując lekko śrubę trzymającą.
Zakładamy nowe jarzmo.
Wciskamy tłoczki np.dwoma trzonkami młotków.

Oczyszczamy bardzo dokładnie drobnym papierem ścierny te miejsca po których pracuje klocek.

Obrazek
Obrazek

Bardzo ważne jest oczyścić śruby na których pracuje zacisk naprawdę bardzo drobnym papierem,a następnie przesmarować je smarem do tłoczków.
Na górze oczyszczona,na dole jeszcze nie.

Obrazek
Obrazek

Można dać jeszcze ciutkę tego smaru pod tą gumę z kapselkiem

Obrazek

Wkładamy klocki,zakładamy zacisk,przykręcamy wcześniej oczyszczone śruby,podłączamy czujnik,zakładamy kapselki,zakładamy sprężynę.

Obrazek
Obrazek

Kilka razy naciskamy na hamulec,aby klocki się zbliżyły.
Dokręcamy śrubę na tarczy.
Zakładamy koło i przez około 200km ostrożnie obchodzimy się z hamulcami,żeby nie zeszklić klocka.

EFEKTY

PRZED:
Obrazek
Obrazek

PO:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odległość zacisku od odważników to jakieś 3mm :super:

PRZED

Obrazek

PO

Obrazek
Obrazek


Mam nadzieję,że się komuś przyda :brawa:
[/size]
Ostatnio zmieniony śr maja 29, 2013 09:28 przez Muti, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Sie napracowałeś... Gratulacje! Browarek poleciał :piwo:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

A malowanie tarcz kumpel mi odradził- że niby się mocno nagrzewają i bez sensu to jest...
Dobra robota Muti!
Browarek poleciał!
:piwo:
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

I ode mnie też oczywiście :) :piwo:
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

No ładna robota :brawa:

Jedna uwaga, zamiast młotkiem "wzruszać" zacisk, można spróbować opowiedzieć mu smutną historię i sam się wzruszy :haha:

PS. Felga widzę dostała strzała w rant...
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

No faktycznie, lekkie zagięcie jest :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Turanek pisze:PS. Felga widzę dostała strzała w rant...
To jakieś 4lata temu mama zaatakowała dziurę i nie chciała się przyznać :lol: Ale na szczęście nic nie bije,daje się normalnie wyważyć..Tylko optyczne "zepsucie" :haha:

Turanek pisze:Jedna uwaga, zamiast młotkiem "wzruszać" zacisk, można spróbować opowiedzieć mu smutną historię i sam się wzruszy :haha:
Niech się wzrusza gumą :super: Nic mu nie będzie,bo to tylko w celach "poruszenia" :piwo: :lol:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
rock4
Specjalista
Posty: 819
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 22:19
Auto:: Touran 1,9 AVQ 2003
Imię:: Marek
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Kontakt:

Post autor: rock4 »

Muti, szacun dla Ciebie - przed obroną takie rzeczy... :hahaha: :hahaha:

A na poważnie, to na pewno wykorzystam sposób na pomalowanie zacisków (ja początkowo chciałem na czerwono, żona na zielono (na szczęście był to z jej strony żart). Ostatecznie chyba stanie na żółtym bądź jak u Ciebie - szary). Tylko jak zwykle czas nie jest moim sprzymierzeńcem :(

1 pytanie do powyższego manuala: puszka cynku, którą miałeś starczy na pomalowanie kilkukrotne wszystkich zacisków?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

rock4 pisze: 1 pytanie do powyższego manuala: puszka cynku, którą miałeś starczy na pomalowanie kilkukrotne wszystkich zacisków?
Spokojnie ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

:piwo: sie należy...
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

No widzę,że już wymieniłeś na większe :brawa: ta mała przerwa pomiędzy odważnikiem a zaciskiem to raczej na felgach 16" ?
Touran był i się zmył :)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

marcin975 pisze:ta mała przerwa pomiędzy odważnikiem a zaciskiem to raczej na felgach 16" ?
Taak :) na jednym zdjeciu jest przymierzona 18" juz z 312mm i wtedy tarcza wydaje się malutka ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Muti pisze:Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16"
A klocki i zacisk? Stare zostawiłeś?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

ggu pisze:
Muti pisze:Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16"
A klocki i zacisk? Stare zostawiłeś?
Tak zaciski i klocki ida takie same.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Ale w takim razie część tarczy jest niewykorzystana bo klocki mają mniejszą powierzchnię? Czyli zrobiłeś to dla wyglądu a nie dla poprawy skuteczności hamowania?
ODPOWIEDZ