

W poniższym manualu przedstawię proces SWAPa hamulców z standardowych 288mm na 312mm,ale także wymiany klocków i tarcz przy okazji

Do swapa potrzebujemy jedynie jarzm zacisków i samych tarcz i MINIMUM felg 16"



A więc do roboty

Przygotowania w moim przypadku w związku z tymczasowymi tarczami











Zdejmujemy koło-to każdy umie

Zdejmujemy sprężynę

Rozłączamy czujnik-ściskamy wtyczki,naciskamy przycisk,rozłączamy


Zdejmujemy kapselki plastikowe włożone w gumę

Znajdują się tam śruby na imbus 7


Odkręcamy je i zacisk jest już luźny. Trzeba przyłożyć w niego kilka razy młotkiem gumowym,żeby się wzruszył i wyciągać go z jarzma.

Odkręcamy z tyłu 2 śruby kluczem 21 mocujące jarzmo i wyjmujemy je.
Odkręcamy śrubę mocująca tarczę.Uderzamy kilkakrotnie mocno młotkiem gumowym w tarcze i powinna zejść.
Odtłuszczamy i oczyszczamy bardzo dokładnie piastę miękką szczotką miedzianą,a następnie smarujemy ją bardzo cieniutko(tylko zwilżyć praktycznie) smarem-ja zastosowałem ten do tłoczków,cylinderków.

Malowanie zacisków i osłon tarcz-2 warstwy cynku i 3 warstwy koloru.




Zakładamy tarcze załapując lekko śrubę trzymającą.
Zakładamy nowe jarzmo.
Wciskamy tłoczki np.dwoma trzonkami młotków.
Oczyszczamy bardzo dokładnie drobnym papierem ścierny te miejsca po których pracuje klocek.


Bardzo ważne jest oczyścić śruby na których pracuje zacisk naprawdę bardzo drobnym papierem,a następnie przesmarować je smarem do tłoczków.
Na górze oczyszczona,na dole jeszcze nie.


Można dać jeszcze ciutkę tego smaru pod tą gumę z kapselkiem

Wkładamy klocki,zakładamy zacisk,przykręcamy wcześniej oczyszczone śruby,podłączamy czujnik,zakładamy kapselki,zakładamy sprężynę.


Kilka razy naciskamy na hamulec,aby klocki się zbliżyły.
Dokręcamy śrubę na tarczy.
Zakładamy koło i przez około 200km ostrożnie obchodzimy się z hamulcami,żeby nie zeszklić klocka.
EFEKTY
PRZED:


PO:




Odległość zacisku od odważników to jakieś 3mm

PRZED

PO


Mam nadzieję,że się komuś przyda

[/size]