podświetlenia przełącznika świateł, a także światła awaryjnego. Po wymianie żaróweczki wszystko powinno wrócić do
normy.
CO POTRZEBUJEMY?
- Żarówka 12v/1.2W T-5 Całoszklana W2X4.6D (do kupienia w ASO)

- Śrubokręt TORX 20
- Mały śrubokręt płaski
- Pinceta
- czas i cierpliwość

1. DEMONTAŻ POPIELNICZKI

To najłatwiejsza część operacji.
- Wyjmujemy zapalarkę z gniazda zapalniczki
- Otwieramy popielniczkę i podważamy 2 osłony śrub oznaczone na rysunku powyżej numerami 1 i 2.
Osłonkę nr 1 zdejmujemy chwytając ją od dołu niczym popielniczkę i ciągniemy do siebie. Bez problemu powinna
wyjść z zaczepu oznajmiając nam to głośnym kliknięciem

Osłonkę nr 2 podważamy lekko z dołu cienkim śrubokrętem. U mnie akurat była lekko przyklejona jakimś
klejem/plasteliną.
- Wykręcamy śruby oznaczone na rysunku numerami 3 i 4
Mimo wszystko polecam użycie śrubokrętu typu TORX (gwiazdka). Śruby siedzą dość mocno. Mając płaski śrubokręt
którym wykręciłem wcześniej jedną śrubę nie dałem rady wykręcić drugiej. Przydał się TORX
- Mając odkręcone śruby popielniczki która była nimi przytwierdzona do konsoli środkowej łapiemy od spodu na
zamkniętej "szufladzie" całą popielniczkę i staramy się pociągnąć ją do siebie. Popielniczka jest zamocowana na 2
zatrzaski. Ruszamy lekko na lewo i prawo ciągnąc do siebie. Właściciele aut z DSG nie powinni się również
przejmować lewarkiem skrzyni który jest dość blisko. Jest gorzej, ale nie przeszkadza znacząco w operacji.
- Po odczepieniu popielniczki odłączamy złącze wtykowe zapalniczki naciskając na ząbek na przewodzie. Bardzo łatwo
się wyjmuje.
- Wyciągamy całkowicie popielniczkę w dogodne miejsce naszej następnej łamigłówki

2. WYMIANA ŻARÓWKI
Żarówka jest schowana w czarnej oprawce przymocowanej niczym kokon

1) Najpierw usuwamy zaznaczony niżej element na kształt bramki który ząbkami z obu stron trzyma zapalniczkę.
Odginamy lekko zaczepy haczące o biały plastik podważając element do góry. Ruszamy na boki, aż element oddzieli się od reszty.

2)Używając płaskiego małego śrubokręta podważamy oprawkę w miejscu które pokazuje nam strzałka nr 1 starając się oddzielić oprawkę od obudowy zapalniczki w taki sposób aby oprawka wyskoczyła z płaskich zaczepów które wskazuje strzałka nr 2.
Robimy to delikatnie, z czasem oprawka "wyskoczy" samoczynnie z zatrzasków.

3) Mając oprawkę w ręku zabieramy się za najgorsze. Żarówka jak widać znajduje się w oprawce z okienkiem.
Na zdjęciu niżej zamieściłem otwartą już oprawkę z widokiem z boku.
Do żarówki dostajemy się poprzez otwarcie na pół oprawki w widoczny sposób jak na zdjęciu. Inaczej się nie da-no chyba, że ktoś straci cierpliwość i ją rozerwie

W razie problemów bądź dewastacji

Numer tego czarnego plastiku razem z żarówką to 1J0 919 341 A - koszt w ASO 26-27PLN
- Łapiemy palcami za część oznaczoną numerem 1 starając się rozchylić lekko oprawkę do całkowitego otwarcia.
UWAGA! Nie rozchylamy do skutku, ale do momentu w którym oprawka którą poluźniliśmy nie zamknie się sama.
- Oprawka dalej trzyma się na zaczepach po obu stronach z ząbkiem oznaczonym numerem 2 Teraz delikatną metodą prób i błędów ruszając całą oprawką na boki i podważając małym śrubokrętem ząbki staramy się aby puściły z obu stron. Róbcie to delikatnie gdyż plastik w tych miejscach jest bardzo cienki i delikatny

4) Teraz wysuwamy żarówkę z oprawki, która jest włożona na wcisk. Ja posłużyłem się pincetą i papierem kuchennym który pozwolił mi lepiej złapać żarówkę i zapobiegł pęknięciu. Można użyć także irchy-jest bardziej "przylepna".
Jak nie za pierwszym razem to za drugim się uda


3. FINISZ
Po wymianie żarówki składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Wszystko właściwie opiera się teraz na zaciskaniu, wciskaniu elementów w zatrzaski. Nie zapomnijmy o pierwszym elemencie który usunęliśmy z obudowy zapalniczki-tzw. "bramce".
Powodzenia!
