Montaż dysz podgrzewanych

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Montaż dysz podgrzewanych

Post autor: Maciej_F »

Witam.
Dawno nie było manuala z mojej strony .

Co by tu jeszcze wykombinować przy samochodzie . Chciało mi się zamienić dyszki na takie podgrzewane .
Zabawę oceniam na łatwą , nie trzeba używać VCDS-a .Generalnie kabelkologia .
Mod z rodzaju nie zaszkodzi a może pomoże .
;)

Do dzieła
Zaczniemy od schemaciku:

Obrazek

Jak widać elektryka na poziomie gimnazjum .

2 oporniki połączone równolegle zasilane +12V przez bezpiecznik .


Jak to zacząć??

Ano moim zdaniem najlepiej upolować na Allegro całą urżniętą wiązkę . Mamy już dyszki , wtyczki i kabelki .

Obrazek

Dyszki mają kod w ETCE 5M0 955 986

Teraz można na dwa sposoby :

zachować dyszki i wtyczki a kabelki zasilające (ok 2,5 mb) wykonać samemu

lub rozłożyć na czynniki pierwsze zakupioną wiązkę i wykorzystać kabelki orginalne .

Chodzi też o to ,że w wiązce są kabelki elektryczne i wężyk od płynu razem owinięte taśmą .
A my nie możemy wciskać odciętego weżyka .

Robimy osobną instalację elektryczną a zostawiamy w samochodzie istniejącą instalację wodną (wężyk)



wyciągamy dyszki i gumową przelotkę z maski - prościzna :

Obrazek

przygotowujemy kawałek kabelka / linki do przepychania zrobionej instalacji elektrycznej

Obrazek

Teraz przeciągamy ostrożnie wiązkę przez przelotke , wyciągając pierwszą wtyczkę przy lewej dyszce a drugą przy prawej .

Obrazek

Obrazek

Kabelek przekładamy prze przelotkę . Gumowa dławnica jest uniwersalna ma miejsce na kabelek prowadzony osobno niż wężyk :

Obrazek

I w masce mamy już gotowe .
Pora na :piwo:

Teraz zjedziemy z kabelkiem po zawiasie maski równolegle do wężyka wodnego.
Na zawiasie otwieramy plastik osłony weżyka , tam umieszczamy kabelki

Obrazek

Wcześniej mieliśmy już zdemontowaną gąbkową przesłonę na błotniku .

To lecim dalej z kabelkiem . Przeciągamy do trójnika w wiązce elektrycznej.

Obrazek

Dalej w grubej osłonce kabli dookoła zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego , Nie ma tu problemu bo osłonki karbowane są rurkami przeciętymi i bez problemu możemy wcisnąć dodatkowe kabelki .

Ło tu wyjdziemy z osłonek :

Obrazek

Zapinamy na karbowanych osłonkach wszystkie klipsy zapinki i co tam jeszcze było .Tak to wygląda zmontowane w komorze silnika :

Obrazek

I znowu zasłużyliśmy na
:piwo:

Teraz musicie liczyć na swoją wyobraźnię .

Nie udało mi się zrobić zdjęć wewnątrz samochodu . :?

1. czeka nas gimnastyka z przełożeniem kabelków do środka samochodu .
Gruba wiązka elektryczna wchodzi do środka za pompką ABS-u (ale od tej strony nic nie ździałamy ) . Należy rozbebeszyć wygłuszenie pod fotelem pasażera . Dobrać się do wentylatora nadmuchu , najlepiej zdemontować go . Za nim zobaczymy dławnice kabli . Od strony kabiny należy przecisnąć jakiś drucik do komory silnika . Zaczepiamy nasze kabelki od dyszek i ciagniemy do środka .
Najgorsze za nami .

W/g uznania kabelek ''-'' podłączamy do najbliższej dogodnej masy .
Z ''plusem ciągniemy się do skrzynki bezpieczników .

Podłączamy do bezpiecznika SC 8 5A


O na razie taka prowizorka :

Obrazek

Jeszcze takie uwagi na koniec :

W zależności od roczników znalazłem ,że może to być bezpiecznik SC8 lub SC32 lub SC46 (w-g książki "Sam naprawiam'') . Trzeba sprawdzać według wyposażenia w swoich samochodach .

I jeszcze jedno w temperaturze ''pokojowej'' jedna dyszka ma oporność ok. 40 Ohm , połączone równolegle 20 Ohm .
To tak do sprawdzenia czy wszystko zrobiliśmy OK

Obrazek



To teraz czekać do zimy :haha:
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Klasa manual. Ale dorzucę info z własnego doświadczenia. Jeżeli będziemy wlewali tani płyn zimowy to podgrzewanee dysze nam nie pomogą.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

Mam kilka pytań. Jak te dysze są zasilane? Po zapłonie?. Jak długo trwa ich praca? Cały czas grzeją? Dzięki za odp...
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

jeżu pisze: Po zapłonie?. Jak długo trwa ich praca? Cały czas grzeją? Dzięki za odp...
Takoż powiadają w teorii .Sam jeszcze tego nie sprawdziłem . Ale grzanie pojawia się już po przekręceniu stacyjki . Wychodzi na to ,że grzeją cały czas . Powiedzmy nawet w lato . Ale tam siedzi termistor , którego oporność zależy od temperatury - czyli powinien mocniej grzać w zimę a niewiele w lato .
Ale to tylko teoria z innych forów .
Sprawdzimy niebawem zima tuż tuż :cry:
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Ciekawy manual , ale bardziej mnie interesują odpowiedzi na pytania od Jeża. :lol:
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

No skoro po zapłonie to szkoda ciągnąć kabelkologi do środka tylko podłączyć się do skrzynki bezpieczników SB. Musze poszukać grzanych dyszek.... :mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

jeżu pisze:Musze poszukać grzanych dyszek.... :mrgreen:
Liczyłem Jeżu ,że cię podkuszę . Jeszcze cóś czego nie ma w samochodzie :hahaha:
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Maciej_F,
A ja myślę, że podgrzewanie włącza się gdy temperatura spadnia do powiedzmy poniżej 0C. Mam tę opcję i nie zauważyłem by w lato nawet trochę grzały.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

One mają bimetal/termistor w środku i grzeja tym mocniej im zimniej.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

jeżu pisze:No skoro po zapłonie to szkoda ciągnąć kabelkologi do środka tylko podłączyć się do skrzynki bezpieczników SB. Musze poszukać grzanych dyszek.... :mrgreen:
1. 75 jest odcinane na rozruchu - miło :)
2. bezpiecznik w skrzynce SC jest fabrycznie - jak już modować to zawsze lepiej to zrobić jak w fabryce, a już na pewno dla przyszłego użytkownika auta :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

dzis to założyłem nie bardzo wiem jak to sprawdzić czy to grzanie jest wyczówalne ręką?np jeden pryska drugi sprawdza czy ciepłe leci?jest -1stC teraz
pozdrawiam
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Raczej ciepłe nie będzie lecieć. Ma tylko zapobiec zamarznięciu dysz, a nie podgrzewać płyn :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

czyli ręką nieda się sprawdzić? to skąd wiem ze w ogóle to działa
pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

andreass211 pisze:czyli ręką nieda się sprawdzić?
Da si sprawdzić. Powinny być ciepłe po dotknięciu ręką. Oczywiście wyciągnięte... Te niebieskie "grzałeczki".
Awatar użytkownika
GUCIO
Użytkownik
Posty: 155
Rejestracja: pn sie 05, 2013 20:54
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Bawaria
Kontakt:

Post autor: GUCIO »

Ma to ustrojstwo od początku a przy -17 st. wszystko zamarzło i nie działało, może byl byle jaki płyn ale kupiłem standard... ;)
ODPOWIEDZ