Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawić ??

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
MadReaper
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
Auto:: 1,9 105KM
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawić ??

Post autor: MadReaper »

Przy próbie wymiany silniczka od nawiewu odpiołem czujnik stopu znad hamulca. Po montażu okazało się że światła stop świecą cały czas.
Szperajac w necie dowiedziałem się że są to "jednorazówki" tzn przy nieprawidłowym montażu.
Prawidłowy montaż powinien wyglądać następująco.
Wciskamy pedał hamulca, wkładamy czujnik w otwór, puszczamy pedał który wciska trzpień do środka dzięki czemu po zablokowaniu niebieski element który jest umałany u mnie na zdjęciu omija "próg" który to właśnie łamie to ucho, które później rozwiera styki w czujniku. Dopiero na końcu przekręcamy czujnik w prawo.

Sporo który które ale nie da się inaczej :)

Ja to zrobiłem żle :(.

Włożyłem w otwór przekręciłem i tyle, i było po zawodach.

Rozłożyłem na części ten czujnik i o ile da się to jakoś skleic lub inaczej naprawić proszę o propozycje.

Pewnie ktoś powie po co się bawić zamiast kupić nowy za 45-60zł i niech sobie mówi :)
Ale fajnie by było móc naprawić "pułapkę" VW i AUDI , a może komuś się to przyda.

Zdjęcia rozebranego czujnika

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Niewiedza kosztuje. Ten włącznik to Golfa IV pamięta, w ASO przeważnie ostrzegają o tym, że można go uszkodzić tak jak ty to zrobiłeś. Nie uznają reklamacji ze względu na nieumiejętny montaż.
Ząbki ustawiają trzpień na prawidłową odległość i jest to jednorazowa operacja.
Próbuj, może coś z tego wyjdzie, tylko ile wytrzyma...
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
MadReaper
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 23, 2012 17:46
Auto:: 1,9 105KM
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: MadReaper »

W tym sęk że nie jest to jednorazowa sprawa jeżeli się wie jak go wykręcić poprawnie.

Jak czujnik jest zamontowany, nie wykręcając go należy palcem wcisnąć trzpień do środka, przekręcić motylek z tyłu cylindra w lewo, wtedy to ucho przesuwa się w pozycję która ominie tą przeszkodę która je łamie. Dopiero wtedy można bezpiecznie wykręcić czujnik.

Jeżeli się nie wciśnie trzpienia, blokada przy wykręcaniu łamie ucho i czujnik do kosza.

W sumie to można by było wcisnąć trzpień i wykręcić czujnik. Wtedy powinno się udać bez uszkodzenia.

[ Dodano: Wto Gru 18, 2012 12:02 ]
Mój stary czujnik był jakiś krótki. Nie mając zbytnio czasu na analizę zamontowałem nowy i tyle. Wróciłem do domu i bez obawy że teraz uszkodzę wyciągnąłem trzpień i się okazało że teraz jest tak jak być powinno.
Teraz jak wciska się trzpień słychać tą samoregulacje o której wszędzie piszą, te kliknięcia.

Podsumowanie.

Prawidłowy demontaż tak żeby nieuszkodzić.
1. Wyciągnąć wtyczkę czujnika
2. Wcisnąć trzpień ile się da.
3. Trzymając wciśnięty trzpień wykręcić czujnik.

Montaż:
1. Włożyć czujnik w uchwyt mocujący, da się tylko w jeden sposób trzeba przyjrzeć się wycięciom
2. Podpiąć wtyczkę czujnika i tyle

Jeżeli przy demontażu po prostu wykręciliśmy czujnik, zostało ułamane ucho odpowiadające za rozwieranie styków. Wtedy światła stop cały czas świecą.

Możliwa jest naprawa, czujnik jest całkowicie rozbieralny.

Samo ucho trzeba jakoś przyczepić , skleić, przylutować, nie wiem co będzie najlepsze.

Składanie jest odwrotną czynnością. Najważniejsze po złożeniu czujnika jest wyciągnięcie palcami trzpienia do końca. dzięki czemu będzie możliwa samoregulacja.

Nie ponoszę odpowiedzialności za swój poradnik ;)

Demontujesz i montujesz na swoją odpowiedzialność :)

Powodzenia.
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Witam,
jak ten czujnik jest zamontowany? Ma ktoś jakieś fotki lub rysunki umiejscowienia?
Bo u mnie go nie ma :shock:
Załączniki
ham.jpg
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

Alfik, W samochodach od roku modelowego 2007 przełącznik świateł hamowania znajduje się przy pompie hamulcowej. Jest przykręcony do pompy jedną śrubką torx.
Zdejmujesz przełącznik świateł hamowania -F--3- na dole z pompy hamulcowej i wyjmujesz go u góry z występu mocującego -4 oczywiście wcześniej wykręcając śrubkę -2

Obrazek
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

:shock:
Dzięki za informacje, bo sam nie wierzyłem, że mam włącznik stopu. Tym bardziej, że znalazłem jakąś sprężynę pod pedałem przyspieszenia i sądziłem, że wcześniej poprzedniemu właścicielowi się rozleciał :-)
Jeszcze raz THX
Paweł
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

MadReaper pisze:Pewnie ktoś powie po co się bawić zamiast kupić nowy za 45-60zł i niech sobie mówi :)
Ale fajnie by było móc naprawić "pułapkę" VW i AUDI , a może komuś się to przyda.
Tylko, że koszt nowego czujnika nie jest aż taki duży, żeby ryzykować regenerację uszkodzonego.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Właśnie jestem po włączeniu GRA :-) i przy okazji wiem z czego jest ta sprężyna, którą znalazłem pod pedałem przyspieszenia - to jest jedna z dwóch sprężyn pod poduszką powietrzną w kierownicy :shock:
Ktoś jak wymieniał manetkę nie zauważył, że spadła mu jedna sprężynka od poduchy. Dobrze, że później nikt nie posprzątał tak dokładnie jak ja :brawa:
rossi2106
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob cze 22, 2013 21:09
Auto:: 1,9 TDI AVQ
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Post autor: rossi2106 »

Szperajac w necie dowiedziałem się że są to "jednorazówki" tzn przy nieprawidłowym montażu
pozwole sobie nie zgodzic sie z ta teza.w A4 zaczely mi sie kilka tygodni temu swiecic caly czas stopy .przed kupnem nowego czujnika postanowilem potrenowac wymiane na starym.skonczylo sie na tym ze stopy swiecily sie nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki :oops: w koncu przed wlozeniem odblokowalem czujnik,zalozylem nie ruszajac hamulca,przekrecilem az zaskoczyla blokada ..i czujnik sie naprawil :P minelo kilka tygodni,stopy dzialaja normalnie,nie wyrzuca bledu ESP i swiec zarowych.wyglada na to ze mimo kilkukrotnego zlego montazu dalo sie go przywrocic do zycia.
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Dobrze to opisywał MadReaperbez wciśnięcia trzpienia nie powinno sie przekręcać nie dosyć że zepsujesz go z zewnątrz to i wewnątrz. A tych modeli 3B0945511A już nie produkują zastąpili je innymi czujnikami co już przy montażu nie musisz wciskać trzpienia. I jest to model 6Q0945511.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
rafitouran38
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: śr sie 20, 2014 21:02
Auto:: vw touran 2004
Imię:: Rafał
Lokalizacja: wielkopolska
Podziękował: 8 razy

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

Post autor: rafitouran38 »

Witam
Podczas powrotu do domu w pewnym momencie auto jakby straciło moc, :oops: zredukowałem na 5-ty bieg i dodałem gazu.Wszystko wróciło do normy, aż do wjazdu pod dom. Mianowicie zapaliła się żółta kontrolka EPC i co najlepsze, świeci cały czas STOP po przekręceniu kluczyka. Co to może być? Jakieś zwarcie? Czujnik czy może coś jeszcze innego, czy chwilowy spadek mocy ,EPC i palące się STOP-y są ze sobą powiązane? Czy czujnik w tym modelu znajduje się przy pedale hamulca? Proszę o radę i pomoc :idea:
Dodam tylko, że auto 1.6 fsi BAG 2004r.
Pozdrawiam użytkowników
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

Post autor: Muti »

Po co piszesz kolejny raz to samo? Odpisałem Ci już, że czujnik stopu do wymiany, to co więcej oczekujesz?

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

Post autor: niko02 »

Kolego uzupełnij profil, to nie będziesz musiał za każdym razem pisać jakie masz auto.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Miki76
____________________
____________________
Posty: 1373
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 21:30
Auto:: Touran 1,9 BXE 133KM 2006
Imię:: Damian
Lokalizacja: Wlkp
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 194 razy

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

Post autor: Miki76 »

jeżu pisze:Alfik, W samochodach od roku modelowego 2007 przełącznik świateł hamowania znajduje się przy pompie hamulcowej. Jest przykręcony do pompy jedną śrubką torx.

Zdejmujesz przełącznik świateł hamowania -F--3- na dole z pompy hamulcowej i wyjmujesz go u góry z występu mocującego -4 oczywiście wcześniej wykręcając śrubkę -2



Obrazek
ja mam przedlifta 2006r i już czujnik mam przy pompie więc widać że montowali wcześniej
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Re: Czujnik stopu/hamulca jednorazowy dlaczego i jak naprawi

Post autor: Cesarz »

Miki76, jeżu napisał o roku modelowym wiec jeżeli masz samochód z końca 2006 roku to łapie się na rok modelowy 2007
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ