Czujnik deszczu zmierzchu RLS - montaż instalacja manual

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Czujnik deszczu zmierzchu RLS - montaż instalacja manual

Post autor: jarry »

VW Golf Touran Jetta Caddy Passat Skoda Octavia czujnik deszczu zmierzchu montaż kodowanie manual


Z tego manuala dowiesz się jak zamontować czujnik deszczu i zmierzchu oraz jak go zakodować w swoim aucie.


Utworzono: 2011.07.16

Historia zmian:
2015.11.12 - rozbudowany fragment ustawiania czułości RLS
2015.09.04 - uwagi końcowe, wpływ gatewaya na działanie RLS
2013.04.16 - dopisany opis kodowania bajtu 00



Po pierwsze - co to jest i do czego służy?

Czujnik deszczu i zmierzchu, po angielsku Rain Light Sensor w skrócie często RLS lub R/LS, jest to czujnik, najczęściej w postaci czarnej skrzyneczki wielkości pudełka od zapałek, mocowany na przedniej szybie w miejscu które jest oczyszczane przez wycieraczki. Ma za zadanie włączyć światła gdy zapada zmierzch oraz utrzymywać widoczność poprzez sterowanie pracą wycieraczek.

[zdjęcie czujnika]

Zalety z posiadania czujnika:
  • szyba oczyszczana jest zgodnie z natężeniem opadu, czyli (przynajmniej w teorii) system nie dopuszcza do zbyt dużej ilości kropel na szybie jak i do szorujowania wycieraczkami po suchej lub prawie suchej szybie
  • światła mijania włączane w razie potrzeby (zmierzch, tunel)
Wady:
  • próby doprowadzenia szyby do czystości nawet jeśli to jest zaschnięty owad lub inne trwałe zabrudzenie (wycieraczki potrafią wtedy wręcz "wściekle" zamiatać po suchej szybie
  • zużywanie energii w trybie zamykania szyb/szyberdachu w razie deszczu
Jak zniwelować wady oraz wykorzystać dodatkowe funkcje dzięki kodowaniu opiszę w dalszej części manuala.

Gdzie i w jaki sposób montuje się RLS w moim aucie?

Zasadniczo opis dotyczy mojego autka czyli VW Touran, ale jak możecie się przekonać podczas lektury, można te informacje wykorzystać w innych modelach.

Jak już napisałem czujnik powinien znajdować się na przedniej szybie w obszarze działania wycieraczek. Mniej więcej do 2006 roku Touran miał wycieraczki przeciwbieżne, później zaczęto montować wycieraczki współbieżne. Ma to znaczenie ponieważ po środku szyby od góry w zupełnie innym miejscu znajduje się strefa nieoczyszczana przez wycieraczki.
Na poniższym zdjęciu pokazane są obie szyby z fabrycznie zamontowanym uchwytem czujnika.

Obrazek


Jak widać dla wersji przeciwbieżnej czujnik jest dość blisko środka szyby. Dość długi odcinek wiązki elektrycznej idzie do niego w czymś co przypomina kijaszek, sam czujnik domknięty jest plastikową pokrywką, często z tego powodu nazywa się go w tej wersji montażu "packą na muchy". Gdy zobaczyłem to po raz pierwszy w aucie spacewalker'a od razu wiedziałem, że albo zamontuję go gdzieś indziej albo wcale :)

Mimo że 99% aut różnych marek ma czujnik zamontowany właśnie gdzieś w okolicach jak w Touranie w opcji współbieżnej to udało mi się wypatrzeć u kolegi w Citroenie Picasso, że ma on czujnik zamontowany na przedniej szybie ale od dołu tuż nad deską.

Obrazek

Ja wybrałem właśnie taki wariant :)


Co potrzebujemy do montażu RLS'a?
  • czujnik deszczu i zmierzchu, ja kupiłem i zamontowałem o symbolu 1K0955559AF, powinny pasować również m. in. AG, AH
  • kilka metrów kabla 0,5 mm2 (ja zastosowałem cieńszy 0,3 i uważam że starczy spokojnie)
  • 3 piny 000979009E
  • wtyczka 1C0973119B
  • uchwyt przyklejany do szyby
  • plastikowa nakładka maskownica kremowa długa 1T0955738 Y20
  • ewentualnie plastikowa nakładka maskownica czarna krótka 5M0955738Y20 9B9
  • plastikowe korytko maskownica kremowe długie 1T0955737 Y20
  • ewentualnie plastikowa nakładka maskownica czarna krótka 5M0955737 9B9
  • opcjonalnie PRIMER (czarny grunt do szyb)
  • opcjonalnie czarny klej do szyb
  • opcjonalnie czarna folia do oklejania szyb
  • opcjonalnie żelek "mercedesowski"

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Poniższy uchwyt jest niedostępny jako część zamienna do kupienia, jedynie z szybą można go zamówić.

Po wielu miesiącach poszukiwań udało mi się zdobyć kilka takich nowych uchwytów, jeśli będziesz takiego szukał aby powtórzyć tego moda to skontaktuj się ze mną, jest spora szansa że będę miał taki do odstąpienia.


Obrazek


Obrazek



Jak możemy przymocować czujnik do szyby?

Jeśli masz wycieraczki współbieżne (nowsze rozwiązanie), to możesz dokupić uchwyt oryginalny, który przykleisz w miejscu jak na zdjęciu z szybami lub zamiast lusterka jeśli je masz klejone do szyby. Oczywiście musisz zapewnić przezroczystość w miejscu styku żelka z szybą.
Do przyklejenia uchwytu użyj kleju do szyb.

Jeśli masz wycieraczki przeciwbieżne to sprawa jest nieco trudniejsza. VW nie sprzedaje oryginalnego uchwytu, tylko całą szybę z tym uchwytem :) , więc albo zdobędziemy taki uchwyt na własną rękę (producent sprzedaje je po 4 euro, forumowicz SPACEWALKER swego czasu załatwił te uchwyty po 170zł, można pytać może jeszcze ma) albo możemy kupić ten pod lusterko (na upartego pasuje) albo możemy pokusić się o montaż na żelek "mercedesowski". Różnica jest taka, że żelek "mercedesowski" jest jednocześnie silnym klejem i zastępuje on niejako uchwyt. Trzeba usunąć oryginalny żelek z czujnika i przykleić go na "mercedesowski" do szyby. Potem tylko jakoś pokombinować z osłoną żeby go ładnie zamaskować od strony wnętrza i sprawa załatwiona. Ja bym tak zrobił ale trafił mi się oryginalny uchwyt za 4 euro to zrobiłem to jeszcze inaczej, o czym w dalszej części.

Samo przymocowanie uchwytu lub samego czujnika na żelek "mercowy" dobrze jest poprzedzić odpowiednim przygotowaniem szyby. Chodzi o to aby wykonać coś w rodzaju czarnej ramki na szybie która obejmie czujnik dookoła i ukryje klej od uchwytu lub zewnętrze samego czujnika jeśli będziemy patrzeć od zewnątrz.
Oryginalnie jest to nanoszone w fabryce i wygrzewane, jest to tzw. farba ceramiczna. My musimy to zrobić albo przy pomocy PRIMERA albo folii do przyciemniania szyb.

Po przemyśleniach zdecydowałem się na folię, łatwiej z niej wyciąć pożądany kształt, w razie niepowodzenia łatwiej też usunąć folię i powtórzyć montaż. Brak też ryzyka uflejania auta bardzo trudno zmywalnym PRIMEREM.
Jeśli zdecydujesz się na PRIMER to maskujesz odpowiedni kształt na szybie jakąś folią/taśmą która nie zostawia śladów kleju na szybie, następnie takim małym pomponikiem dodawanym do PRIMERA malujesz dokładnie wybrany przez siebie kształt. Ten kształt jest dość dowolny, chodzi o to żeby czujnik dolegał do szyby przezroczystej i aby dookoła zasłonić czarnym to co chcesz ukryć, jak popatrzysz na auta z czujnikami to zobaczysz że co producentto inny kształt. Ja wymyśliłem sobie kształt który najbardziej przypomina ducha i tak go będę dalej nazywał.
Po około 20 minutach (przeczytaj instrukcję od twojego PRIMERA) możesz odkleić folie maskujące i przystąpić do mocowania uchwytu jeśli go masz lub czujnika jeśli przykleisz go na żelek "mercedesowski".

Jeśli zdecydujesz się jak ja na folię to wycinasz sobie spokojnie ducha z folii lub inny kształt według uznania, moczysz szybę wodą z dodatkiem płynu do mycia naczyń, odklejasz folię zabezpieczającą i naklejasz ducha na szybę, wyciskasz powietrze spod folii przy pomocy rakli lub kawałka gumki lub filcu. Jeśli chcesz kleić uchwyt to musisz poczekać minimum 4 dni aby folia dobrze związała z szybą (informacja z firmy trudniącej się wyklejaniem szyb samochodowych) lub od razu możesz kleić żelka mercedesowskiego do "oczka" w duchu i do tego czujnik.

Ja nałożyłem na uchwyt klej do szyb i go przykleiłem. Po około 2 godzinach zwilżyłem wodą oryginalny żelek i włożyłem czujnik w uchwyt. Następnie przytwierdziłem specalnymi blaszkami czujnik do uchwytu, jeśli nie masz tych blaszek to możesz wykorzystać jakiś sprężysty drut który odpowiednio wygniesz aby przyciskał on czujnik do szyby.

Obrazek

Aby od strony kabiny zamaskować czujnik użyłem oryginalnej osłony skracając ją nieco i na gorąco wyginając jej "nóżkę". W ten sposób uzyskałem dość profesjonalny efekt, przy okazji jeszcze tę osłonę polakieruję na kolor zgodny z deską co będzie jeszcze lepiej wyglądać. Osłona występuje tylko w kolorze jasnym co dobrze pasuje do podsufitkianie do deski :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek



Podłączenie elektryczne

Pin 1 czujnika łączymy ze stałym plusem.
Pin 2 czujnika łączymy z masą.
Pin 3 czujnika łączymy z Bordnetzem, wtyczka F pin 3.

Obrazek

Kodowanie

Aby aktywować czujnik w CECM ustawiamy odpowiednie kodowanie.

Obrazek

W blokach pomiarowych możemy sobie podejrzeć co czujnik "widzi". W polu BRIGHTNESS jest odczyt światła gdzie 7 to maksymalna jasność a 0 to ciemność. W polu RAIN QUANTITY jest odczyt natężenia deszczu, 0 to brak kropel, 7 to maksymalna wartość odczytu. UWAGA! To nie działa dla "stacjonarnych" kropel, jeśli spryskacie szybę to po sekundzie czy dwóch wskazanie będzie i tak 0. Aby czujnik wskazywał deszcz kropli musi przybywać :)

Obrazek

Możemy również dostosować działanie systemu do naszych preferencji oraz ustawić czułość czujnika światła i deszczu. Jeśli światła będą ci się włączać za wcześnie lub za późno to musisz tu sobie namieszać :) Analogicznie z deszczem i pracą wycieraczek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Highway Light Function active (above 140kph) - włącznik świateł w trybie AUTO, jazda z prędkością powyżej 140 km/h przez co najmniej 120 sekund powoduje włączenie świateł mijania

Rain Light Function active - jeśli na AUTO wycieraczki wykonają 7 szybkich ruchów to automatycznie włączone zostaną światła mijania (system założy że jedziemy w deszczu)

Rain Closing active - działa tylko jeśli auto jest ZAMKNIÊTE, jeśli zostawimy szyby/szyberdach otwarty i zacznie padać to automatycznie nastąpi domknięcie szyb/szyberdachu, dodatkowym bitem w komforcie możemy ustawić czy funkcja jest zawsze aktywna czy też za każdym razem przed wyjściem z auta należy ją uaktywnić z menu FIS, chodzi o to że gdy funkcja jest aktywna to czujnik jest zasilany i auto pobiera więcej prądu/energii z akumulatora, m.in. dlatego jeśli zostawimy auto z aktywnym czuwaniem na deszcz to po 24 godzinach nie zależnie od opadów i tak szyby zostaną domknięte a funkcja zdeaktywowana

Rain Sensor inactive - wyłączenie czujnika deszczu, czujnik zmierzchu będzie nadal działał


Obrazek

Nie musimy się przy tym trzymać wartości rozwijanych z listy, można również wpisać bezpośrednio wartość w pole kodowania. W moim przypadku po dłuższym strojeniu, czułość światła mam ustawioną na 07 a deszczu na 0A. Pole rozwijane jest wtedy puste tak jak na poniższym obrazku.

Obrazek

Obrazek



Regulacja poziomu czułości czujnika zmierzchu czyli co zrobić kiedy automat włącza mi światła za wcześnie lub za późno

Większość z nas podczas użytkowania RLS zauważa, że światła mijania włączają się raczej wcześniej niż gdybyśmy sami zdecydowali. Oczywiście można to zmienić, i to zarówno żeby opóźnic włączanie świateł jak i przyspieszyć, i to praktycznie w pełnym zakresie, czyli można tak ustawić że zawsze czujnik będzie widział że jest widno jak i że zawsze będzie widział że jest ciemno.

Uwaga - liczby w systemie szesnastkowym najlepiej oznaczać na końcu literą h a w systemie binarnym b, w ten sposób unikamy pomyłek. Bo samo np. 11 oznacza że jeśli autor myślał o systemie dziesiętnym to jest liczba 11, jeśli myślał o systemie szesnastkowym (heksadecymalnym) to jest to liczba dziesiętna 17 a jeśli myślał o dwójkowym (binarnym) to jest to liczba dziesiętna 3 :)

Ustawienia/regulacji dokonujemy w bajcie 01, bajt w zapisie dziesiętnym może przyjąć wartości od 0 do 255, w zapisie szesnastkowym od 00h do FFh a w zapisie dwójkowym od 00000000b do 11111111b. Wartość 0 oznacza największą czułość czujnika czyli praktycznie zawsze będzie on widział że jest widno, wartość 255 oznacza najmniejszą czułość czyli praktycznie zawsze dla czujnika będzie ciemno. Standardowo jest tam wpisana wartość szesnastkowo 30h czyli dziesiętnie 48 (3x16=48) a w systemie dwójkowym 00110000b (1x32+1x16=48).

Nam najłatwiej będzie wpisywać wartości w systemie szesnastkowym, z moich doświadczeń wynika, że dobrze się sprawdzają wartości pomiędzy 06h a 16h, w zapisie dziesiętnym będzie to pomiędzy 6 a 22. Najlepiej jak sam wypróbujesz, zacznij np. od wartości 10h i zobacz jak się będzie zachowywać. Kolejna uwaga to zasłanianie czujnika lub świecenie jakimiś źródłami światła nie nadaje się do precyzyjnego wyregulowania czułości czujnika! Tylko zgrubnie możemy sprawdzić czy jakoś tam działa, natomiast precyzyjne wyregulowanie wymaga naturalnych warunków jazdy, wynika to z czułości na odpowiednie widmo (częstotliwość światła) jak i na algorytmy reakcji na zmiany natężenia światła zaszyte w bordnetzu lub BCMie!

Na poniższym zrzucie widzisz moje kodowanie, dziesiętnie pomijając zero na początku mamy 1509197, nas bardziej interesuje zapis 17074Dh co jest dokładnie tą samą liczbą tylko zapisaną szesnastkowo. Oznacza to że pierszy bajt wynosi 17h.

Obrazek


Na kolejnym zrzucie widzisz że bajt 01 ma wartość 07h czyli 7 w zapisie dziesiętnym.

Obrazek


I właśnie tutaj wstawiaj wartości z zakresu 00h do FFh i obserwuj zachowanie świateł, oczywiście najlepiej zacznij od wartości które podałem czyli zakresu 06h do 16h.

Jeśli masz interfejs który umożliwia tylko kodowanie w systemie dziesiętnym to podaję teraz jak sobie z tym poradzić.


Załóżmy że masz tylko kodowanie w zapisie dziesiętnym czyli 1509197, najpierw zamień to kodowanie na zapis szesnastkowy, jeśli potrafisz to zrób to w pamięci czy na kartce, oczywiście łatwiej będzie skorzystać z jakiegoś konwertera on-line np. tutaj - http://systemyliczbowe.urfu.pl/, w miejsce systemu dziesiętnego wpisz naszą liczbę 1509197 i uzyskasz zapis tej liczby w innych systemach liczbowych. Nas głównie interesuje szesnastkowy i widzimy tam 17074Dh. Ponieważ wiemy że czułość RLS jest zapisana w bajcie 01 (pierwsze 2 znaki to bajt 00, trzeci i czwarty znak to bajt 01) to widzimy że mamy zakodowaną wartość 07h czyli 07 dziesiętnie.

Obrazek


Załóżmy że chciałbyś nieco przyspieszyć załączanie się świateł wraz z nadciągającym zmierzchem, zatem chcemy zwiększyć czułość czujnika, wprowadźmy zatem zamiast 07h wartość 16h w bajt 01. W naszym konwerterze wpisujemy zatem 17164Dh i uzyskujemy wartość dzisiętną 1513037, i to jest wartość którą należy zakodować :)

Obrazek

Poćwiczmy jeszcze troszkę :) W jednym z postów kolega yox podał kodowanie ze swojego czujnika 00461549, wpisując do naszego konwertera widzimy że ma ustawioną czułość czujnika na wartość 0Ah czyli 10 dziesiętnie.

Obrazek



Na koniec zagadka dla dociekliwych :mrgreen:

Obrazek


W podpowiedzi do kodowania w RLS bajtu 00 mamy wartości dla bitu 3-4 w postaci 00, 08, 10 i 18. Czy wiesz dlaczego są tam takie wartości? Ja sobie myślę że ewidentnie ktoś tutaj dał ciała i mu się kilka rzeczy pomieszało :omatko:



Uruchomienie na MFA domykania szyb w razie jakby czujnik wykrył opady.

Obrazek


Uwagi końcowe

Czasami raportujecie że nie włączają się światła na AUTO. Zastanawiacie się czy czasami wersja gatewaya nie powinna być jakaś tam żeby wszystko banglało. Otóż przed chwilą zapodałem u siebie archiwalnego gatewaya 1K0907530C i wszystko pięknie działało. Następnie wypiąłem gatewaya i nadal wszystko pięknie działało. Jak na moje oko to dowodzi że wersja GW nie ma najmniejszego znaczenia.


Wszelkie uwagi mile widziane.


Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=39016#39016



Jak zrobić sobie łatwo zrzut tego manuala lub innych stron WWW?

Często możesz chcieć zrobić sobie zrzut strony aby móc ją przeglądać szczególnie w momencie gdy jest brak internetu. Na przykład robisz coś w aucie przy pomocy VCDSa i masz internet wyłączony lub jesteś poza zasięgiem a chciałbyś coś doczytać z mojego lub innego manuala.

Najprościej jest zapisać stronę WWW w postaci jednego zarchiwizowanego pliku wraz ze zdjęciami.
Do Firefoxa trzeba doinstalować wtyczkę np. Mozilla Archive Format i z menu Plik wybrać opcję Zapisz jako "MAFF".

Wchodzimy na stronę http://maf.mozdev.org/ i klikamy w przycisk Install Mozilla Archive Format, w kolejnym okienku potwierdzamy instalację, restart FireFoxa i gotowe!

Obrazek

W Internet Explorerze wybierasz opcję Zapisz jako... "MHT".

Obrazek

Później już możesz łatwo przenosić i przeglądać w ten sposób zapisane strony bez połączenia z internetem.



Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to postaw mu PIWO :) To taki mały przycisk na dole. Lepiej się pisze jak się wie, że ktoś skorzystał albo chociaż docenił :)
Ostatnio zmieniony śr kwie 17, 2013 23:01 przez jarry, łącznie zmieniany 27 razy.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Jarry myślę , że te dwa linki mogłyby być pomocne do porównania :

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=230
i
http://forum.octaviaclub....p=767455#767455
''Ale ty tu urządzasz'' najwyżej usuniesz
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

tak znam te :) jak i wiele innych, ale chyba tylko parę zdjęć wykorzystam z Octavii bo jestem po rozmowie z autorem i zezwolił na wykorzystanie

jak zawsze dziękuję za uwagi :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Wszystko fajnie :)
Poproszę jeszcze teraz jakiś info, który to PIN 3 we wtyczce F, bo mam rozkręcone wszystko, wtyczkę F wyjętą, ale numerka 3 na niej nie widzę. Jaka jest zasada, który to trzeci? Bo chciał bym to dziś odpalić :D
I pytanie numer dwa - jakiś numer kabelka, który będzie mi potrzebny (do pozyskania pinu do wtyczki F)? (o ile mam się podłączyć do pustej dziury, a nie do kabla). Może bym nawet jeszcze go w jakiś serwisie zakupił dziś :)

Obrazek

Kto mi zaznaczy, który to 3? :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
STYLON
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: sob lip 30, 2011 23:21
Auto:: Touran 1,9 TDI BLS Freest
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Otrzymał podziękowań: 2 razy

może pomogę

Post autor: STYLON »

Podsyłam zdjęcia z rozpiską wtyczek i pinów...może pomogę :-)
Załączniki
IMG_6624.jpg
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

W takim razie chyba wyciągnąłem kostkę E :)
Ale ok. już wiem, który PIN - teraz jak by jeszcze ktoś znał numer kabla z PINami do tej kostki, bo się w ETCE nie mogę doszukać, czegoś takiego :/
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
STYLON
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: sob lip 30, 2011 23:21
Auto:: Touran 1,9 TDI BLS Freest
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: STYLON »

chyba taki 000 979 025 A ,ale nie jestem na 100% pewien....musiałbym sprawdzić jutro dokładnie
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Hehe dobry podałeś.
Po numerze znalazłem :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
STYLON
Przeglądacz
Posty: 57
Rejestracja: sob lip 30, 2011 23:21
Auto:: Touran 1,9 TDI BLS Freest
Imię:: Michał
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: STYLON »

jak zamontujesz ten czujnik i zadziała to pochwal się bo ja już tez wszystkie graty mam, tylko na razie nie ma czasu na montaż :-)
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3413
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 696 razy

Post autor: spacewalker »

Czujnik zadziała. W Caddy działa i w Touranie dziala. Wszystko jak nalezy.
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Witam .
Ha a ja na razie poległem na samym końcu . Mechanicznie wszystko zrobione , miałem dzisiaj go wprogramować . Ale K...de Avast mi zablokował vcds-a jako program z wirusem (ale to inna sprawa ) .
Tak przy okazji mimo wszytko podłączyłem go pod napięcie ale nie miałem go wprogramowanego . Wyłącznik nie świeci się na zielono w pozycji AUTO a wycieraczki pracują jakby dostawały fałszywy sygnał . No nic zobaczymy jak sie uporam z VCDS-em .

Czy czujnik niewprogramowany może dawać sygnały na pracę wycieraczek??

Podłączenie sygnału z czujnika (wtyczka F3) to jednocześnie sygnał od manetki pracy wycieraczek - Nieprawdaż ?
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

O, a gdzie się pod stały plus podłączyłeś?
Bo nad tym jeszcze nie myślałem.
Doprowadziłem wszystkie 3 kable w okolice bordznetu.
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3413
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 696 razy

Post autor: spacewalker »

Obadaj czy czujnik dobrze przylega do szyby (ma nie byc powietrza) no i bloki pomiarowe, bo moze byc uszkodzony
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Ale plusa pociągnąłem trochę niżej czyli ze skrzynki bezpiecznikowej . Na razie prowizorka bo podłączyłem się od przodu puszki . Bezpiecznik 17 (mam pusty tj nie dochodzi do niego listwa zasilająca ) to wziąłem jakiś tam wolny .
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

spacewalker pisze:Obadaj czy czujnik dobrze przylega do szyby (ma nie byc powietrza) no i bloki pomiarowe, bo moze byc uszkodzony
''Przyklejony'' chyba nie jest dobrze , faktycznie powstaje bąbel powietrza , mój patent -sprężynka dociskowa jest za słaba .

Muszę zwiekszyć docisk lub czymś posmarować . Jakieś propozycje ??

Hmmm . I niby go wprogramowałem . W bordnetzie widzi go jako dodatkowy sterownik . Mogę wejść w kodowanie długie .Cós tam ustawiłem , poległem na ideksie szyby - nie mogłem znaleźć ......Ale .

Wyłącznik w pos Auto nie świeci się na zielono (jak nie miałem czujnika to się świecił na zielono w położeniu AUTO .)

Hmm .... ale w blokach pomiarowych dla trzeciego kanału grupy 008 nie mam żadnych wartości tylko dwie kreski .

Póbowałem czujnik zasłaniać i oświetlać ale świateł nie przełacza , ale jak nim poruszałem to wycieraczki się załączają raz szybciej raz wolniej .

Ciekawe ?? Czekam na komentarze i będę go dalej testował .
Ostatnio zmieniony wt lis 29, 2011 01:17 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ