Większe mrozy i lekkie spadki temperatury na trasie...
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Większe mrozy i lekkie spadki temperatury na trasie...
Proszę Was o ustosunkowanie się do mojego przykładu...
Wczoraj machnąłem trasę do Wawy. Temperatura zewnętrzna od -10C do -17C na trasie.
Przy prędkości "przelotowej" ~100 km/h temperatura pięknie w układzie chłodzenia trzyma 90C, ale przy dojeżdżaniu w gęstszym ruchu np. do ronda albo na światłach spada kilka kresek po czym jeśli dalej stoję np. na postoju przy włączonym silniku albo dłużej jadę wolniej wraca do 90C po uprzednim spadku o te kilka kresek. Czy to naturalne przy takich mrozach?
Klima na AUTO.
Nie ma mowy o tym aby wskazówka wychylała się ponad 90C.
P.S.
Miałem walnięty termostat w Polo benzynce. Ewidentnie jak jechałem autem temperatura w ukłądzie chłodzenia była bardzo niska, a kiedy stałem rosła i tak w kółko dlatego nie jestem pewny, że to termostat. Jak sądzicie?
Wczoraj machnąłem trasę do Wawy. Temperatura zewnętrzna od -10C do -17C na trasie.
Przy prędkości "przelotowej" ~100 km/h temperatura pięknie w układzie chłodzenia trzyma 90C, ale przy dojeżdżaniu w gęstszym ruchu np. do ronda albo na światłach spada kilka kresek po czym jeśli dalej stoję np. na postoju przy włączonym silniku albo dłużej jadę wolniej wraca do 90C po uprzednim spadku o te kilka kresek. Czy to naturalne przy takich mrozach?
Klima na AUTO.
Nie ma mowy o tym aby wskazówka wychylała się ponad 90C.
P.S.
Miałem walnięty termostat w Polo benzynce. Ewidentnie jak jechałem autem temperatura w ukłądzie chłodzenia była bardzo niska, a kiedy stałem rosła i tak w kółko dlatego nie jestem pewny, że to termostat. Jak sądzicie?
Pozdrawiam!
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
trochę to dziwne bo temperatura ci spada poniżej 70st. skoro na blacie kilka kresek poniżej 90st., ja sobie nie przypominam aby mi temp. spadła tak jak tobie mimo jazdy w podobnych warunkach, sprawdziłbym pod kątem termostatu, no i zawsze nie zaszkodzi zakryć czymś otworów w dolnej części zderzaka i przed chłodnicą, przynajmniej na największe mrozy i dłuższe trasy, znacznie poprawisz bilans cieplny auta...
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Witam!
Dziękuję za opinię
Mam weekend "za kółkiem" z okazji świąt i dużo jeżdżę. Dziś miałem okazję żeby zauważyć tę sprawę z temperaturą podczas trasy na Szczecin i temperatura była idealna cały czas 90C przy temp zewnętrznej w granicach od -10C do -5.
Więc niska temp. tamtego dnia musiała swoje zrobić.
Będę bacznie obserwował dalej oczywiście i tyle
Temat można odsunąć że tak to ujmę 
Dziś za to sprawdziło się całe auto bo warunki to ja miałem iście zimowe i śnieżne.
Jedyny plus, że cały śnieg co spadł był świezy. Nie było żadnych niespodzianek pod białą pierzynką czyli warstw lodu itp
...
trochę przybrał na wadze
...
Dziękuję za opinię

Mam weekend "za kółkiem" z okazji świąt i dużo jeżdżę. Dziś miałem okazję żeby zauważyć tę sprawę z temperaturą podczas trasy na Szczecin i temperatura była idealna cały czas 90C przy temp zewnętrznej w granicach od -10C do -5.
Więc niska temp. tamtego dnia musiała swoje zrobić.
Będę bacznie obserwował dalej oczywiście i tyle


Dziś za to sprawdziło się całe auto bo warunki to ja miałem iście zimowe i śnieżne.
Jedyny plus, że cały śnieg co spadł był świezy. Nie było żadnych niespodzianek pod białą pierzynką czyli warstw lodu itp

...
trochę przybrał na wadze

- Załączniki
-
- Clipboard01.jpg (57.86 KiB) Przejrzano 3746 razy
Pozdrawiam!
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
idealny płaszczyk na fotoradar od tyłu 

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
a może coś na przód również?
Niżej fot Mondeo
Ja bawiłem się w pług śnieżny a rodzina z Niemiec w lodołamacz i również lodowy płaszczyk pozakrywał co trzeba
P.S.
Pierwszy raz jechałem Touranem w takie śniegi ponad 250 km.
ESP+dobre opony zimowe+właściwości jezdne auta+myśląca głowa... jedzie się, jedzie
Touran 
Niżej fot Mondeo

Ja bawiłem się w pług śnieżny a rodzina z Niemiec w lodołamacz i również lodowy płaszczyk pozakrywał co trzeba

P.S.
Pierwszy raz jechałem Touranem w takie śniegi ponad 250 km.
ESP+dobre opony zimowe+właściwości jezdne auta+myśląca głowa... jedzie się, jedzie


Pozdrawiam!
- Gonzorek
- Początkujący
- Posty: 21
- Rejestracja: sob lip 21, 2012 08:57
- Auto:: 1.9 TDI
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Ziębice
Witam Wszystkich
CHciałbym sie dowiedziec cos na moj temat. Jechalem autostrada przez okolo 80 km i temperatura była cały czas 90 stC kiedy dojechałem do celu a było - 7 st C zostawiłem silnik zeby sobie pochodził bo musiałem chwilke poczekac i temperatura spadła mi do okolo 65 st C a gdzy ruszyłem to wrocił do 90 tki. Mysle ze moze to byc wina termostatu, a moze to normalna oznaka bo bylo zimno. Prosze o wytłumaczenie mi tego
pozdrawiam Krzysiek
CHciałbym sie dowiedziec cos na moj temat. Jechalem autostrada przez okolo 80 km i temperatura była cały czas 90 stC kiedy dojechałem do celu a było - 7 st C zostawiłem silnik zeby sobie pochodził bo musiałem chwilke poczekac i temperatura spadła mi do okolo 65 st C a gdzy ruszyłem to wrocił do 90 tki. Mysle ze moze to byc wina termostatu, a moze to normalna oznaka bo bylo zimno. Prosze o wytłumaczenie mi tego
pozdrawiam Krzysiek
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
ja mam dokładnie to samo ale mysle ze jakby termostat był padniety to raczej na trasie temp. by spadała...Gonzorek pisze:Witam Wszystkich
CHciałbym sie dowiedziec cos na moj temat. Jechalem autostrada przez okolo 80 km i temperatura była cały czas 90 stC kiedy dojechałem do celu a było - 7 st C zostawiłem silnik zeby sobie pochodził bo musiałem chwilke poczekac i temperatura spadła mi do okolo 65 st C a gdzy ruszyłem to wrocił do 90 tki. Mysle ze moze to byc wina termostatu, a moze to normalna oznaka bo bylo zimno. Prosze o wytłumaczenie mi tego
pozdrawiam Krzysiek
-
- Specjalista
- Posty: 608
- Rejestracja: pt sty 11, 2013 02:17
- Auto:: 1.6 TDI 2016r
- Imię:: Ludwik
- Lokalizacja: Oława/Brzeg Dolny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Zależy w jakiej pozycji zatnie się termostat. Jeżeli nie otworzy się do końca, to złapie temperaturę i przy większym wysiłku energetycznym może się przegrzewać (wentylator będzie się często włączał), natomiast jeżeli otworzy się na maxa i zatnie, to na wolnych obrotach będzie duży obieg non stop i auto się nie dogrzeje, a przy większym wysiłku energetycznym może chwycić normalną temperaturę pracy. Pomaga nam w tym jeszcze dogrzewacz.
Pamiętajmy że nasze silniki tdi długo się rozgrzewają i dlatego zakładane są dogrzewacze.
[ Dodano: Wto Sty 22, 2013 10:46 ]
Może też to świadczyc o niepoprawnym działaniu podgrzewacza.
Pamiętajmy że nasze silniki tdi długo się rozgrzewają i dlatego zakładane są dogrzewacze.

[ Dodano: Wto Sty 22, 2013 10:46 ]
W tym przypadku stawiam na termostat. Temperatura może spaść o ok. 10 stopni, czyli termostat się otworzył, natomiast nie normalne jest, aby temp. spadła do 65 stopni.Gonzorek pisze:Witam Wszystkich
CHciałbym sie dowiedziec cos na moj temat. Jechalem autostrada przez okolo 80 km i temperatura była cały czas 90 stC kiedy dojechałem do celu a było - 7 st C zostawiłem silnik zeby sobie pochodził bo musiałem chwilke poczekac i temperatura spadła mi do okolo 65 st C a gdzy ruszyłem to wrocił do 90 tki. Mysle ze moze to byc wina termostatu, a moze to normalna oznaka bo bylo zimno. Prosze o wytłumaczenie mi tego
pozdrawiam Krzysiek

- Gonzorek
- Początkujący
- Posty: 21
- Rejestracja: sob lip 21, 2012 08:57
- Auto:: 1.9 TDI
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Ziębice
W tym przypadku stawiam na termostat. Temperatura może spaść o ok. 10 stopni, czyli termostat się otworzył, natomiast nie normalne jest, aby temp. spadła do 65 stopni.
Może też to świadczyc o niepoprawnym działaniu podgrzewacza.[/quote]
Ja tez mysle ze to moze byc termostat. Podjade do jakiegos "fachowca" aby mi zobaczył do srodka. Najlepsze jest to ze nie mam do kogo sie zglosic zeby mi sprawdził piec. Mam przeczucie ze chyba nie działa poprawnie a na kompie nie pokzauje mi zadnych bledow, jazde do pracy 8km i na miejscu mam okolo 70-80 ° C. Z tego co czywałem na forum powinno szybciej grzac

Ja tez mysle ze to moze byc termostat. Podjade do jakiegos "fachowca" aby mi zobaczył do srodka. Najlepsze jest to ze nie mam do kogo sie zglosic zeby mi sprawdził piec. Mam przeczucie ze chyba nie działa poprawnie a na kompie nie pokzauje mi zadnych bledow, jazde do pracy 8km i na miejscu mam okolo 70-80 ° C. Z tego co czywałem na forum powinno szybciej grzac