wybór filtra kabinowego i różnie pasujące egzemplarze???

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

wybór filtra kabinowego i różnie pasujące egzemplarze???

Post autor: aawol »

Przyszła pora na wymianę filtra kabinowego więc zajrzałem do kasety i wyjąłem stary wkład. Wkład był filtron o oznaczeniu 1111A, był lekko załamany ( pewnie w czasie montażu) ale dopadły mnie wątpliwości. Po przejrzeniu katalogu filtron znalazłem dwa pasujące ( 1111 i 1111A) aczkolwiek o innych wymiarach..... Od czego zależy który wybrać ???? i czy warto poszukać wkłady nasączonego węglem aktywowanym czy założyć wersję papierową? Jakaś konkretna firma godna polecenia czy ....
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3414
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 114 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

To moze byc filtr do warunków bardziej extremalnych, tak jak i filtr powierza który wystepuje w wersji do aut pracujących w cięzkich warunkach.
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Post autor: aawol »

no to czego się trzymać? jaki ten filtr kupić? przecież jak wezmę mniejszy wkład to zostanie luka o szerokości 1,5 cm przez którą będzie powietrze niefiltrowane lecieć.... to tak jakby filtra w ogóle nie było. Podstawowym wg filtron jest filtr większy ( dłuższy o 1,5 cm i szerszy o 0,6cm) u mnie był model mniejszy (oznaczony jako 1111A) a pomimo tego odnoszę wrażenie że był trochę ściśnięty w kasecie.
No i pozostaje pytanie o sensowność zakładania filtra z węglem?
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Kup sobie filtr firmy MANN. Model:
CUK2939 - z wkładem węglowym
CU2939 - sam wkład papierowy
Ja miałem węglowy, a teraz wsadziłem testowo papierowy - chwilowo nie czuję różnicy, ani w ilości wdmuchiwanego powietrza, ani zapachów :/

PS. Ten Filtron, który wyjąłeś jest z węglem aktywnym.
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

Mi po wymianie zamontowali:
Filtr powietrza kabinowy: K1111A - 53,92 zł.
Oczywiście jak w każdym serwisie przepłaciłem, ale macie zdanie o nim??
Różni się literką "K" na początku względem tego, który miał aawol.
:)
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ze względu na to, że jest to Filtron, to może zostać przez niektórych zaklasyfikowany tak samo jak ten bez literki K - nie specjalnie dobry ;)
Ja za 30pln kupiłem MANNa bez węgla, a za 45 był z węglem - także faktycznie trochę drogo jak na Filtrona :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

A ja mam pytanie o dostanie się do tego filtra.

SKorzystałem z tego manuala
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1111k.pdf
ale to nie jest Touran co widać na pierwszy rzut oka i kiedy zerknąłem w książkę "Touran Naprawiam Sam" też instrukcja postępowania jest nieco inna i niejasna.

Mam więc pytanie jak dokładnie się dostać do tego filtra?
Odkręciłem jedną śrubkę z bocznej osłony i dwie śrubki ze spodu schowka. I koniec. Nie wiem za co ciągnąć i jak.

Pomożecie?

pozdr
Pozdrawiam!
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

Trzymaj się instrukcji z filtrona. Mimo tego że na zdjęciu nie jest touran to robisz tak jak w instrukcji.
PPD
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5596
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Wymontowanie osłony urządzenia grzewczego
– Wykręcić śruby z tworzywa sztucznego -2- i zdjąć osłonę -1-.

Obrazek

Wymontowanie

– Wymontować osłonę -1- urządzenia grzewczego → patrz wyżej.
– Odblokować osłonę -1- zgodnie z kierunkiem strzałki.
– Wyjąć w dół filtr przeciwpyłkowy z urządzenia grzewczego.

Obrazek

Zamontowanie

Zamontowanie odbywa się w odwrotnej kolejności.
Wskazówka Zwrócić uwagę na położenie montażowe filtra przeciwpyłkowego.

Obrazek

2-minutki :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Słuchajcie przyjaciele :D
Są postępy, ale nie ma zwycięstwa :D

Zdjąłem tę osłonę piankową która ma własne wkręty. Przesunąłem nawet tą osłonę nad którą jest filtr, ale wyjąc tego nie mogę bo blokuje mi z lewej strony osłona tunelu która zachodzi na tą szynę filtra. Do tej osłony tunelu nie ma żadnych śrub, rusza się ale jak ją wymontować żeby wreszcie dostać się do tego filtra to nie wiem. Czy tego się nie demontuje i da jakoś wyjąć tą osłonę która się przesuwa?
pozdr
Pozdrawiam!
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

Z tego co pamiętam to ta osłona jest mocowana na spinki. Musisz chyba szarpnąć do siebie i powinna wyskoczyć.
PPD
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

jeżu a jak Ty sądzisz? :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Ciapek pisze:jeżu a jak Ty sądzisz? :)
Tą boczną osłonke na tunelu złap od strony silnika i paciagnij z czuciem do siebie i ona wyskoczy i pozniej przesun w strone silnik,bo po lewej jej stronie są takie wąsy.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5596
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Ciapek pisze:jeżu a jak Ty sądzisz? :)
– Odblokować osłonę -1- zgodnie z kierunkiem strzałki.
Muti dokładniej napisał...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

http://allegro.pl/oryg-filtr-kabinowy-v ... 50643.html

to dobra cena? normalna? i wogóle filtr będzie pasował na 100%?
Chce sobie zamówić.
Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ