CB zamiast zmieniarki

Problemy dotyczące radioodtwarzaczy, zmieniarek, systemów nawigacji, CB itp.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

No nie ma możliwości demontażu magnesu czy też samego mocowania kabla znajdującego się w magnesie.

[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 19:22 ]
CzarnaInez pisze:Wygląda fabrycznie! :mrgreen: A co z gruchą? kabel będzie "dociskany" przez podłokietnik?
Na pewno, no ale zobaczymy co da się zrobić.

[ Dodano: Nie Cze 03, 2012 19:24 ]
cheles pisze:Pojechałeś gratki jeszcze gdzie głośnik wmontujesz ja u siebie próbowałem AUX wykorzystać ale sprzężenie było w głośnikach
:piwo:
Nie wiem czy będzie potrzebny, wywiercę otwory i zobaczę jak będzie słychać, jak kiepsko to pomyślimy gdzie będzie głośnik.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

aki mam pytanie/uwagę odnośnie umiejscowienia anteny i przedłużania oryginalnego kabla za pomocą tzw. beczki: Czy po tych zabiegach zmierzyłeś SWR? Jeśli tak, to jaki masz?
Moje doświadczenie z przedłużaczem i beczką to strata na połączeniu i wysoki SWR. Uważam, że lepiej zrobić jeden nowy przewód dobrze go lutując. Z resztą niech wypowie się Seba jako doświadczony radiowiec.
Co do przejścia z zewnątrz do wewnątrz można "przebijać się" za lampą, obok oryginalnej przelotki, ale trzeba uważać na przenikanie wody, np. lekki naddatek, pętelkę w dół zrobić, żeby woda po kabeku do środka nie weszła.
Co do zabudowy radia, myślę, że śmiało możesz u góry porobic otworki i wstawić mały głośniczek. Radyjko ma na pewno wyjście na głośnik zewnętrzny. Gdyby wtyk od majka przeszkadzał zawsze możesz dokupić wtyk kątowy.
Gdybyś korzystał na postoju z radyjka to warto pociągać dodatkowy przewodzik ze stałym 12V, do tego włącznik trzy pozycyjny I-0-I i masz po stacyjce, albo na stałe - ja tak zrobiłem.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Dlatego Turanek, pytałem sie wcześniej czemu nie można wymienić go nowy a nie sztukując.

Nie chciałem rozwijać tematu o stratach bo znowu ktoś zarzuci że robimy tu doktoraty tak ak było w innym temacie na forum...

Turanek, ma racje najlepiej wymienić kabel ,wszystko porządnie połączyć, zmierzyć SWR i do dzieła.

Widze że antene masz na magnesie więc będzie ona raczej ściągana.Co do przejścia z zewnątrz do wewnątrz najlepiej gdy antena jest na stałe.Robimy raz a dobrze.Gdy mamy na magnesie trzeba przemyśleć (ale da sie zrobić :) )
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

seba244 pisze:Dlatego Turanek, pytałem sie wcześniej czemu nie można wymienić go nowy a nie sztukując.

Nie chciałem rozwijać tematu o stratach bo znowu ktoś zarzuci że robimy tu doktoraty tak ak było w innym temacie na forum...

Turanek, ma racje najlepiej wymienić kabel ,wszystko porządnie połączyć, zmierzyć SWR i do dzieła.

Widze że antene masz na magnesie więc będzie ona raczej ściągana.Co do przejścia z zewnątrz do wewnątrz najlepiej gdy antena jest na stałe.Robimy raz a dobrze.Gdy mamy na magnesie trzeba przemyśleć (ale da sie zrobić :) )
Podłączę się do tematu, czytałem o tej antenie, podstawa ma wklejony magnes i jak na razie na forum cb radia nie znaleźli "patentu" jak to rozebrać i złożyć ponownie, by wymienić kabel a nie sztukować.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Czyli jednym słowem nie obrażają nikogo antena jest do ...........
Z drugiej strony to tylko CB Radio.

Jak ktoś nie ma dużych wymagań jakościowych co do CB, to strata 2,3 a nawet 5dB nie zrobi na nim różnicy lub w przypadku początkujących nikt tego nie zauważy.

Wg mnie zakładać jeździć i rozmawiać.Sam ocenisz czy kupisz inną antenę lub radio , samo wyjdzie w czasie....
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

seba244 pisze:Czyli jednym słowem nie obrażają nikogo antena jest do ...........
Z drugiej strony to tylko CB Radio.

Jak ktoś nie ma dużych wymagań jakościowych co do CB, to strata 2,3 a nawet 5dB nie zrobi na nim różnicy lub w przypadku początkujących nikt tego nie zauważy.

Wg mnie zakładać jeździć i rozmawiać.Sam ocenisz czy kupisz inną antenę lub radio , samo wyjdzie w czasie....
Zgadza się a nawet i lepiej jak będzie miała mniejszy zasięg - "mięsa" nie będzie aż tyle słyszał.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Turanek pisze:aki mam pytanie/uwagę odnośnie umiejscowienia anteny i przedłużania oryginalnego kabla za pomocą tzw. beczki: Czy po tych zabiegach zmierzyłeś SWR? Jeśli tak, to jaki masz?
Moje doświadczenie z przedłużaczem i beczką to strata na połączeniu i wysoki SWR. Uważam, że lepiej zrobić jeden nowy przewód dobrze go lutując. Z resztą niech wypowie się Seba jako doświadczony radiowiec.
Co do przejścia z zewnątrz do wewnątrz można "przebijać się" za lampą, obok oryginalnej przelotki, ale trzeba uważać na przenikanie wody, np. lekki naddatek, pętelkę w dół zrobić, żeby woda po kabeku do środka nie weszła.
Co do zabudowy radia, myślę, że śmiało możesz u góry porobic otworki i wstawić mały głośniczek. Radyjko ma na pewno wyjście na głośnik zewnętrzny. Gdyby wtyk od majka przeszkadzał zawsze możesz dokupić wtyk kątowy.
Gdybyś korzystał na postoju z radyjka to warto pociągać dodatkowy przewodzik ze stałym 12V, do tego włącznik trzy pozycyjny I-0-I i masz po stacyjce, albo na stałe - ja tak zrobiłem.
Turanek też się tego obawiam że przy przedłużce będzie strata, co do SWR to jeszcze nie mierzyłem, jestem przed strojeniem.
Myślę że będę musiał kupić nową antenę i wsadzić tam kabelek 6 metrowy ale zobaczę najpierw jak to wyjdzie.
Myślałem aby tam tenty poprowadzić kabel ale zrezygnowałem z tego, tak mam szybszy demontaż.
Wtyk na pewno będzie pod kątem 90 stopni, na stałym zasilaniem też pomyślę, teraz z czasem ciężko, gdyż wracam do pracy po chorobie i ciągnę się z badań na badania do tego dochodzą inne obowiązki.

[ Dodano: Czw Cze 07, 2012 18:20 ]
Decyzja zapadła zmiana anteny, co to będzie sam nie wiem :)
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

aki, załatwimy to przed, albo na zlocie.. :)
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

ok, nie ma sprawy :)

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 15:14 ]
Szybkozłączki samochodowe zakupione więc podpinamy radyjko :)

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 10:39 ]
No i finał, prace dobiegły końca. Radyjko zamontowane i śmiga dobrze. Wskazane umiejscowienie anteny nie jest stałe ze względu na odbarwienia lakieru, z tego powodu antena jest przekladana w różne miejsca tylnej części dachu.
Radio nie potrzebuje osobnego wyprowadzenia głośnika gdyż wczasie jazdy komunikaty z radia są słyszalne bez żadnych problemów.

Radio podpięte do tylnej zapalniczki podłokietniku za pomocą dwóch szybko złączek samochodowych. Koszt szybkozłączek to 0,80 gr 2 szt.

Planowane zmiany!!!
Prawdopodobnie zmiana antene na coś o podobnych rozmiarach lecz bez magnezu, oraz zmiana umiejscowienia anteny, czyli zamontowanie jej na relingu z tyłu.

Uwagi:
1. Radziłbym nie montować anteny z magnesem na środku tak jak to pokazane zostało na foto, z tego powodu gdyż kabel antenowy wchodzący między tylną klapą a krawędzią dachu przy otwieraniu klapy uszkadza powłokę lakierniczą. Spowodowane jest to niewielką szparą między klapą a dachem.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
ODPOWIEDZ