Zaparowany reflektor(y)

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
Awatar użytkownika
polka
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: pn maja 07, 2012 15:08
Auto:: 1T3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Zaparowany reflektor(y)

Post autor: polka »

Czołem, opłukałem Tura na myjni Karcher. Akcja zakończyła się zaparowanymi reflektorami przednimi. Co ciekawe, obydwa reflektory są w identyczny sposób zaparowane, jak od kreski. Co myślicie :?: zgłaszać to do ASO czy w tych temperaturach to normalka i jak przyświeci słoneczko to woda odparuje. Nadmienię, iż mgła od środka utrzymuję się od paru dni. Wczoraj zauważyłem, iż im dłużej jeżdzę tym się rozprzestrzenia! :cry: Kurka, generalnie to nie jest mój pierwszy samochód i nigdy takich akcji nie miałem :!: :evil:
Dzisiaj: TOURAN 1T3 2.0 TDI CR CFHC 140 KM COMFORTLINE 2012
Wczoraj: GOLF Mk5 1.4 FSI BKG 90 KM TRENDLINE 2004
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Temat już był poruszany, ale skoro masz auto na gwarancji to się nie zastanawiaj, jedź do ASO.
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Dokładnie zaparowane reflektory czy to przednie lub tylne to przypadłość naszych aut. Nie ma co kombinować jak masz autko na gwarancji to zgłoś w ASO w usterkę. I nie daj sobie wmówić, że "ten typ tak ma". Reflektory są gdzieś rozszczelnione i zażądaj wymiany na nowe.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
KriSSo
Specjalista
Posty: 706
Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
Auto:: Golf MK7.5 variant
Imię:: Kris
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: KriSSo »

Miałem ten sam problem, ale w jednym reflektorze. Ogólnie mogą one parować, ale po włączeniu świateł para powinna zniknąć. Z tym, że u mnie w środku klosza na odblasku były strugi zaschniętej wody, a to już świadczyło o występującym przecieku. Pojechałem do ASO, reflektor wymienili, problem zniknął. TO był dla mnie rekord świata, nigdy wcześniej usterki na gwarancji nie usuwałem tak szybko - w tydzień po odbiorze auta pojawił się problem. Mało tego, fotel kierowcy ma przetarcia tapicerki od 4000 km przebiegu. Znowu reklamacja, czekam na wymianę fotela. Natomiast wygląda na to, że tapicerka foteli w Crossie jest po prostu z łatwo przecierającego się materiału. Założą nowy fotel i pewnie będzie to samo za kolejne pół roku.Ciekawe co będzie następne i kiedy.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
polka
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: pn maja 07, 2012 15:08
Auto:: 1T3
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Post autor: polka »

KriSSo potwierdzam to co piszesz w kwestii, iż ogólnie mogą one parować. Taką informację otrzymałem od ASO.
Podstawą do reklamacji są dwa rodzaje zaparowania reflektora. Zaparowanie nie może obejmować powierzchni w obrębie światła mijania (zielony kolor) i wówczas kiedy na ścianie reflektora pojawia się skroplona woda, która będzie świadczyła o nieszczelności. Zjawisko parowania reflektora jest normalne i może występować. Nie podlega reklamacji jeżeli nie pogarsza efektywności oświetlania. W moim przypadku zaparowanie pojawia się w dolnym narożniku od grila i przesuwa się w stronę ledów (czerwony kolor).
Obrazek
Generalnie ASO przedstawiło mi dokument (niestety tylko do wglądu na miejscu) ze zdjęciami "poprawnego" zaparowania reflektora jak i zdjęcia gdzie na ściankach pojawia się skroplona woda (paskudny widok :omatko: )
Pokukałem trochę w gogolach i znalazłem informacje na stronie ASO Król - Knapik, która dokładnie opisuje to co mi zostało przedstawione.
13.07.2010
Zaparowanie reflektorów.
W zaparowanym reflektorze szyba – w miejscu, gdzie przechodzi przez nią strumień światła – musi zostać osuszona po ok. 5 – 10 minutach jazdy z włączonymi światłami mijania. Na pozostałych częściach szyby może pozostać para wodna.
Reflektory mają otwarty układ wentylacji (zabezpieczony jedynie przed rozbryzgami wody), który powoduje przepływ powietrza z zewnątrz przez wnętrze reflektora.
Działanie tego systemu (niezbędnego dla wyrównywania ciśnienia) powoduje po-wstawanie wewnątrz reflektora różnych „stref klimatycznych”: obszarów bardzo cie-płych, w których szyba jest ogrzewana światłem reflektora, i obszarów stosunkowo zimnych, gdzie szyba jest od zewnątrz chłodzona przez pęd powietrza.
Te warunki sprawiają, że szczególnie przy dużej wilgotności powietrza i dużych róż-nicach temperatury pomiędzy wnętrzem reflektora a otoczeniem, na szybie reflektora kondensuje para wodna. Zjawisko to występuje zwłaszcza w chłodnych porach roku i przy dużej wilgotności powietrza.
Zaparowanie szyby reflektora można porównać do zaparowania czołowej szyby sa-mochodu, które trzeba usuwać za pomocą odpowiednio skierowanego nawiewu po-wietrza z układu wentylacji.
Zaparowanie może być wywołane przez mycie samochodu, parowanie wody pryśnię-tej na silnik lub chłodnicę, zmianę temperatury pomiędzy dniem a nocą lub innymi czynnikami. Szczególnie po zatrzymaniu samochodu, gdy tył reflektora jest ogrzewa-ny przez gorący silnik a szyba reflektora chłodzona przez zimne powietrze z zewnątrz, nawet najmniejsza ilość wilgoci osadza się na szybie w postaci pary lub rosy.
Zastosowanie gładkich szyb reflektora (bez rzeźby rozpraszającej) spowodowało, że zjawisko to jest dużo bardziej widoczne.
Zaparowywanie szyb reflektorów nie wpływa na ich działanie (zdolność oświetlania drogi), a jest jedynie efektem wizualnym. Zjawisko to nie powoduje także korozji ele-mentów reflektora.
W zaparowanym reflektorze szyba – w miejscu, gdzie przechodzi przez nią strumień światła – musi zostać osuszona po ok. 5 – 10 minutach jazdy z włączonymi światłami mijania. Na pozostałych częściach szyby może pozostać para wodna.

http://www.krol-knapik.vw.pl/d1240/517

Trudno, trzeba się z tym pogodzić. Bardzo ważna jest efektywności świecenia ale pozostaje jeszcze coś takiego jak walor wizualny, a zamglony reflektor nie wygląda najpiękniej :/
Dzisiaj: TOURAN 1T3 2.0 TDI CR CFHC 140 KM COMFORTLINE 2012
Wczoraj: GOLF Mk5 1.4 FSI BKG 90 KM TRENDLINE 2004
Obrazek
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

No niestety, przy określonych warunkach atmosferycznych (temperatura i wilgotność) będzie się tak robiło
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

Turanek, my użytkownicy to wiemy że może tak się dziać, ale dla kupujących to pierwsza oznaka że auto miało przygodę, taka jest rzeczywistość.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

często zdaża się , że odpowietrzniki zajdą pajenczyną lub innym ustrojstwem. u mnie pomaga przedmuchanie sprężonym powietrzem odpowietrzników i na jakiś cza problem znika. Nieszczelności u siebie nie zauważyłem ( pisze o tylnych swiatłach)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Eljot
Władca postów
Posty: 3968
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 09:15
Auto:: 1T1 BLS 1,9 2006
Imię:: Lesław
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 780 razy
Otrzymał podziękowań: 344 razy
Kontakt:

Post autor: Eljot »

Wstyd mi się przyznać...
Ale...
Też narzekałem na parujące lampy a dopiero przy wymianie lamp okazało się, że...
Obrazek
Niedomknięcie tylnej ścianki (w jednej i drugiej lampie) miały ten sam defekt...
Tak tylko to napisałem, bo zapewne nie wszyscy mają tak kiepskie wyczucie jak ja zakładając zaślepkę....
:oops: :oops: :oops:
[you] zobacz nasz Black Hunk
Obrazek
ODPOWIEDZ