Zaparowany reflektor(y)
- polka
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pn maja 07, 2012 15:08
- Auto:: 1T3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 1 raz
Zaparowany reflektor(y)
Czołem, opłukałem Tura na myjni Karcher. Akcja zakończyła się zaparowanymi reflektorami przednimi. Co ciekawe, obydwa reflektory są w identyczny sposób zaparowane, jak od kreski. Co myślicie
zgłaszać to do ASO czy w tych temperaturach to normalka i jak przyświeci słoneczko to woda odparuje. Nadmienię, iż mgła od środka utrzymuję się od paru dni. Wczoraj zauważyłem, iż im dłużej jeżdzę tym się rozprzestrzenia!
Kurka, generalnie to nie jest mój pierwszy samochód i nigdy takich akcji nie miałem

- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Miałem ten sam problem, ale w jednym reflektorze. Ogólnie mogą one parować, ale po włączeniu świateł para powinna zniknąć. Z tym, że u mnie w środku klosza na odblasku były strugi zaschniętej wody, a to już świadczyło o występującym przecieku. Pojechałem do ASO, reflektor wymienili, problem zniknął. TO był dla mnie rekord świata, nigdy wcześniej usterki na gwarancji nie usuwałem tak szybko - w tydzień po odbiorze auta pojawił się problem. Mało tego, fotel kierowcy ma przetarcia tapicerki od 4000 km przebiegu. Znowu reklamacja, czekam na wymianę fotela. Natomiast wygląda na to, że tapicerka foteli w Crossie jest po prostu z łatwo przecierającego się materiału. Założą nowy fotel i pewnie będzie to samo za kolejne pół roku.Ciekawe co będzie następne i kiedy.
- polka
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: pn maja 07, 2012 15:08
- Auto:: 1T3
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 1 raz
KriSSo potwierdzam to co piszesz w kwestii, iż ogólnie mogą one parować. Taką informację otrzymałem od ASO.
Podstawą do reklamacji są dwa rodzaje zaparowania reflektora. Zaparowanie nie może obejmować powierzchni w obrębie światła mijania (zielony kolor) i wówczas kiedy na ścianie reflektora pojawia się skroplona woda, która będzie świadczyła o nieszczelności. Zjawisko parowania reflektora jest normalne i może występować. Nie podlega reklamacji jeżeli nie pogarsza efektywności oświetlania. W moim przypadku zaparowanie pojawia się w dolnym narożniku od grila i przesuwa się w stronę ledów (czerwony kolor).

Generalnie ASO przedstawiło mi dokument (niestety tylko do wglądu na miejscu) ze zdjęciami "poprawnego" zaparowania reflektora jak i zdjęcia gdzie na ściankach pojawia się skroplona woda (paskudny widok
)
Pokukałem trochę w gogolach i znalazłem informacje na stronie ASO Król - Knapik, która dokładnie opisuje to co mi zostało przedstawione.
13.07.2010
Zaparowanie reflektorów.
W zaparowanym reflektorze szyba – w miejscu, gdzie przechodzi przez nią strumień światła – musi zostać osuszona po ok. 5 – 10 minutach jazdy z włączonymi światłami mijania. Na pozostałych częściach szyby może pozostać para wodna.
Reflektory mają otwarty układ wentylacji (zabezpieczony jedynie przed rozbryzgami wody), który powoduje przepływ powietrza z zewnątrz przez wnętrze reflektora.
Działanie tego systemu (niezbędnego dla wyrównywania ciśnienia) powoduje po-wstawanie wewnątrz reflektora różnych „stref klimatycznych”: obszarów bardzo cie-płych, w których szyba jest ogrzewana światłem reflektora, i obszarów stosunkowo zimnych, gdzie szyba jest od zewnątrz chłodzona przez pęd powietrza.
Te warunki sprawiają, że szczególnie przy dużej wilgotności powietrza i dużych róż-nicach temperatury pomiędzy wnętrzem reflektora a otoczeniem, na szybie reflektora kondensuje para wodna. Zjawisko to występuje zwłaszcza w chłodnych porach roku i przy dużej wilgotności powietrza.
Zaparowanie szyby reflektora można porównać do zaparowania czołowej szyby sa-mochodu, które trzeba usuwać za pomocą odpowiednio skierowanego nawiewu po-wietrza z układu wentylacji.
Zaparowanie może być wywołane przez mycie samochodu, parowanie wody pryśnię-tej na silnik lub chłodnicę, zmianę temperatury pomiędzy dniem a nocą lub innymi czynnikami. Szczególnie po zatrzymaniu samochodu, gdy tył reflektora jest ogrzewa-ny przez gorący silnik a szyba reflektora chłodzona przez zimne powietrze z zewnątrz, nawet najmniejsza ilość wilgoci osadza się na szybie w postaci pary lub rosy.
Zastosowanie gładkich szyb reflektora (bez rzeźby rozpraszającej) spowodowało, że zjawisko to jest dużo bardziej widoczne.
Zaparowywanie szyb reflektorów nie wpływa na ich działanie (zdolność oświetlania drogi), a jest jedynie efektem wizualnym. Zjawisko to nie powoduje także korozji ele-mentów reflektora.
W zaparowanym reflektorze szyba – w miejscu, gdzie przechodzi przez nią strumień światła – musi zostać osuszona po ok. 5 – 10 minutach jazdy z włączonymi światłami mijania. Na pozostałych częściach szyby może pozostać para wodna.
http://www.krol-knapik.vw.pl/d1240/517
Trudno, trzeba się z tym pogodzić. Bardzo ważna jest efektywności świecenia ale pozostaje jeszcze coś takiego jak walor wizualny, a zamglony reflektor nie wygląda najpiękniej
Podstawą do reklamacji są dwa rodzaje zaparowania reflektora. Zaparowanie nie może obejmować powierzchni w obrębie światła mijania (zielony kolor) i wówczas kiedy na ścianie reflektora pojawia się skroplona woda, która będzie świadczyła o nieszczelności. Zjawisko parowania reflektora jest normalne i może występować. Nie podlega reklamacji jeżeli nie pogarsza efektywności oświetlania. W moim przypadku zaparowanie pojawia się w dolnym narożniku od grila i przesuwa się w stronę ledów (czerwony kolor).

Generalnie ASO przedstawiło mi dokument (niestety tylko do wglądu na miejscu) ze zdjęciami "poprawnego" zaparowania reflektora jak i zdjęcia gdzie na ściankach pojawia się skroplona woda (paskudny widok
Pokukałem trochę w gogolach i znalazłem informacje na stronie ASO Król - Knapik, która dokładnie opisuje to co mi zostało przedstawione.
13.07.2010
Zaparowanie reflektorów.
W zaparowanym reflektorze szyba – w miejscu, gdzie przechodzi przez nią strumień światła – musi zostać osuszona po ok. 5 – 10 minutach jazdy z włączonymi światłami mijania. Na pozostałych częściach szyby może pozostać para wodna.
Reflektory mają otwarty układ wentylacji (zabezpieczony jedynie przed rozbryzgami wody), który powoduje przepływ powietrza z zewnątrz przez wnętrze reflektora.
Działanie tego systemu (niezbędnego dla wyrównywania ciśnienia) powoduje po-wstawanie wewnątrz reflektora różnych „stref klimatycznych”: obszarów bardzo cie-płych, w których szyba jest ogrzewana światłem reflektora, i obszarów stosunkowo zimnych, gdzie szyba jest od zewnątrz chłodzona przez pęd powietrza.
Te warunki sprawiają, że szczególnie przy dużej wilgotności powietrza i dużych róż-nicach temperatury pomiędzy wnętrzem reflektora a otoczeniem, na szybie reflektora kondensuje para wodna. Zjawisko to występuje zwłaszcza w chłodnych porach roku i przy dużej wilgotności powietrza.
Zaparowanie szyby reflektora można porównać do zaparowania czołowej szyby sa-mochodu, które trzeba usuwać za pomocą odpowiednio skierowanego nawiewu po-wietrza z układu wentylacji.
Zaparowanie może być wywołane przez mycie samochodu, parowanie wody pryśnię-tej na silnik lub chłodnicę, zmianę temperatury pomiędzy dniem a nocą lub innymi czynnikami. Szczególnie po zatrzymaniu samochodu, gdy tył reflektora jest ogrzewa-ny przez gorący silnik a szyba reflektora chłodzona przez zimne powietrze z zewnątrz, nawet najmniejsza ilość wilgoci osadza się na szybie w postaci pary lub rosy.
Zastosowanie gładkich szyb reflektora (bez rzeźby rozpraszającej) spowodowało, że zjawisko to jest dużo bardziej widoczne.
Zaparowywanie szyb reflektorów nie wpływa na ich działanie (zdolność oświetlania drogi), a jest jedynie efektem wizualnym. Zjawisko to nie powoduje także korozji ele-mentów reflektora.
W zaparowanym reflektorze szyba – w miejscu, gdzie przechodzi przez nią strumień światła – musi zostać osuszona po ok. 5 – 10 minutach jazdy z włączonymi światłami mijania. Na pozostałych częściach szyby może pozostać para wodna.
http://www.krol-knapik.vw.pl/d1240/517
Trudno, trzeba się z tym pogodzić. Bardzo ważna jest efektywności świecenia ale pozostaje jeszcze coś takiego jak walor wizualny, a zamglony reflektor nie wygląda najpiękniej
- JacaTouran
- Władca postów
- Posty: 2932
- Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
- Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
- Imię:: Jacek
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 213 razy
- Otrzymał podziękowań: 233 razy
- Kontakt:
często zdaża się , że odpowietrzniki zajdą pajenczyną lub innym ustrojstwem. u mnie pomaga przedmuchanie sprężonym powietrzem odpowietrzników i na jakiś cza problem znika. Nieszczelności u siebie nie zauważyłem ( pisze o tylnych swiatłach)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).
O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/
tel.509963064
Zduńska 41 , 99-400 Łowicz




