Bywają takie pytania które powtarzają się cyklicznie okresowo, mimo że odpowiedź od dawna jest znana. W tym miejscu będę takie pytania i odpowiedzi zbierał, może się komuś przyda, może będzie mniej tych pytań

pytanie - koledzy, mam pytanie: czy to normalne ze na zegarach temp cieczy jest 90st. a na vcds 80?? tak mam od początku czyli prawie dwa lata jak mam kabelek
odpowiedź - tak, od około 75 stopni do około 90 stopni realnych, czyli tego co pokazuje VCDS, na zegarach mamy już równo 90 stopni, jest to celowy zabieg producenta aby ludzie się nie denerwowali niedogrzaniem silnika
pytanie - jak jest zimno i po jeździe wyłączam silnik to przez jakiś czas słychać jakiś dziwny szum przy prawym przednim nadkolu, czym to jest spowodowane?
odpowiedź - tak zachowuje się Webasto, zarówno dogrzewacz jak i ogrzewanie postojowe, po cyklu pracy chłodzi się piec jak i wentyluje się komora spalania, może to trwać od kilkudziesięciu sekund do 180 sekund
pytanie - mimo że się bardzo staram, próbuję sam i z małżonką to jednak nie chce mi stanąć wycieraczka przedniej szyby do pionu, a chciałbym wymienić pióro, jak to zrobić?
odpowiedź - po zgaszeniu silnika naciśnij manetkę wycieraczki raz do dołu
pytanie - mam w silniku olej w trybie LongLife, czy mogę go zmienić na standard? jaki okres wymian jest lepszy?
odpowiedź - śmiało możesz zmienić na olej dla wymian co 15 tysięcy, większość osób nie poleca olejów LongLife i wymian co 30 tysięcyu km, ale zrobisz jak uważasz

pytanie - jak jest zimno to czasami mój Touran dymi jak parowóz, aż ludzie z gaśnicami chcą mi pomóc myśląc że się pali, co się dzieje?
odpowiedź - w twoim aucie uruchomił się piec Webasto, nadmierne dymienie spowodowane jest najczęściej zbyt niskim poziomem paliwa w zbiorniku i zapowietrzeniem układu paliwa Webasto lub niedomaganiem pieca, więcej tutaj - http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3721
pytanie - co to za skróty 1T1, 1T2 i 1T3?
odpowiedź - są to kody kolejnych wersji Tourana, 1T1 pierwsza wersja, 1T2 polift pierwszej wersji od sierpnia 2006, 1T3 nowy model od sierpnia 2010 roku
pytanie - w dowodzie data pierwszej rejestracji 23.09.2004 ale według VIN jest to rok 2005, czy może ktoś wie o co tu dokładnie chodzi, czyżby mój Touran wyprzedził epokę ???
odpowiedź - VW z przyczyn handlowych od 1 sierpnia danego roku produkuje auta z kolejnym rokiem modelowym w numerze VIN, także wszystko się zgadza
pytanie - Tylne boczne szybki mają widoczne brązowe paski jak od ogrzewania. Jednak szyby te nie są rozmrażane. Czy to zabieg estetyczny, czy mam uszkodzone, lub nie podłączone grzanie szyb tylnych bocznych?
odpowiedź - to nie są paski rozmrażające szybę tylko paski anten FM czyli anten radiowych, niestety nie mają one dodatkowej funkcjonalności rozmrażania

pytanie - Panowie dzisiaj wziąłem się za ostatni etap uzbrajania Tourana w LEDy. 4szt kopertówki (bez CANBUS). Z tymi ostatnimi mam problem.
Wyciągnieta kopertówka, rozłaczona kostka, wyciągnieta zwykła żarówka, założona LED, wpięcie w kostkę i lipa... nic nie świeci. Powrót do zwykłej już też nic nie zmienił... lampka nie świeci

Teraz mam świecące przednie drzwi a z tyłu robi się tak. Po otwarciu drzwi LED trzy razy mrugnie i gaśnie. Po wypięciu z kostki już nie świeci ani nie mruga. Dopiero uruchomienie silnika, zgaszenie i znowu mrugają...
Ktoś coś poradzi? Jakieś pomysły?
odpowiedź - charakterystyczne mruganie to tzw. zimna diagnoza, podczas tego procesu sterownik krótkimi impulsami sprawdza oporność źródła światła (w założeniu kontrukcyjnym żarówki), dioda LED ma znacznie mniejszą oporność niż żarówka i dla sterownika jest to sygnał że jest zwarcie, następuje odłączenie obwodu. Trzeba zwiększyć oporność diody poprzez zastosowanie diody tzw. CAN-BUS lub dołożenie rezystora.
pytanie - Witam. Czy jeśli wyjmę akumulator z tourana z 2010 roku to będę musiał wpisywać kod do radia? Radio jest oryginalne z tego samochodu.
odpowiedź - oryginalne radio w aucie nie wymaga podania kodu po zaniku zasilania, oczywiście po przeniesieniu do innego auta będzie wymagało kodu, wymiana licznika też spowoduje konieczność podania kodu (dlatego przed wymianą licznika upewnij się że masz kod)
pytanie - Dzisiaj wyświetlał mi się komunikat "WARNING WINTER TYRES!" za każdym razem gdy zbliżałem się do 180km/h


odpowiedź - Jeśli posiadasz licznik w wersji pełny FIS to możesz w ustawieniach SETTINGS a następnie WINTER TYRES ustawić prędkość przy jakiej ma się pojawić ostrzeżenie, opcją ON/OFF uaktywniasz tę opcję, innymi słowy zakładasz zimówki to robisz ON i wpisujesz prędkość do jakiej masz przewidziane opony, odczytasz to na boku opony. Po przekroczeniu ustawionej prędkości usłyszysz gong i wyświetli się komunikat "WARNING WINTER TYRES!" co oznacza, uważaj z prędkością, jedziesz na zimówkach!
pytanie - Jakim momentem należy dokręcać śruby kół?
odpowiedź - 120Nm
pytanie - Szukam instrukcji do tego panelu

Albo może ktoś mi wytłumaczy działanie dokładne głównie przycisku auto bo są tam dwie kontrolki, ale będe wdzięczny za opisanie całego panelu bo pewnie są jakieś funkcje tajemnicze

odpowiedź - Praktycznie wszystko jest intuicyjne, ja bym 4 funkcjonalności ewentualnie tłumaczył nowym użytkownikom takich paneli:
1. Przycisk "Auto" - jedna z pozycji głośniej operuje dmuchawą a druga nieco ciszej, oczywiście wiąże się to z szybkością pracy dmuchawy i jak szybko będą osiągane temperatury zadane
2. Przycisk "Dual" - jeśli dioda zgaszona to climatronic jest w trybie synchronicznym stref temperaturowych, kręcąc lewą gałką temperatura ustawia się na obu kółkach jednocześnie, aby odseparować od siebie strefy lewą i prawą należy zmienić temperaturę prawą gałką, zapali się dioda "Dual" i od tego momentu kręcąc lewą gałką ustawiamy temperaturę dla lewej strefy a prawą dla prawej, powrót do synchronicznej regulacji następuje po naciśnięciu przycisku "Dual" i zgaszeniu diody, zamiast wciśnięcia przycisku DUAL np. gdy go nie ma fizycznie można przytrzymać 3 sekundy przycisk AUTO
3. Przycisk obiegu zamkniętego i "A" - brak diody obieg otwarty, lewa dioda obiegu zamkniętego = obieg zamknięty, dioda "A" = automatyczne włączanie obiegu zamkniętego po wykryciu przez czujnik jakości powietrza zanieczyszczeń (jazda za jakimś kopciuchem), na smrodki naturalne to nie działa tylko na spaliny
4. Reset klap climatronica - należy wykonać zawsze po wymianie panelu, można też w dowolnym momencie gdy mamy wątpliwości co do prawidłowego ustawienia klap, np. gdy słychać jakieś stuki-puki z tych klap, temperatury osiągane w strefach są podejrzane itp., jednocześnie naciśnij A/C oraz nawiew na twarz, puść gdy zaczną migać diody, będziesz słyszał przez kilkadziesiąt sekund ruchy klap w systemie, cała procedura trwa kilkadziesiąt sekund
Oczywiście jak świeci AC to klimatyzacja działa, jak AC nie świeci to klimatyzacja nie działa (kompresor).
pytanie -Mam panel jak na zdjęciu poniżej

Pytanie może lamerskie ale nie ogarniam climatronica, mianowicie czy dobrze to odszyfrowuję:
1. Wciskam przycisk AUTO (zapalona dioda) - działa klima, sama dobiera siłę nawiewu itp.
2. Wciskam ECON (zapalona dioda) - działa tylko nawiew, klima jest wyłączona - w teorii jest to jedyna opcja na nie używanie klimatyzacji a używanie nawiewu, słusznie?
3. Nie ma nic (nie świeci się dioda AUTO i ECON) - klima działa w trybie ręcznym (strzałeczki itp.)
jeśli to jest ok to fajnie a jeśli nie to proszę o sprostowanie.
4. Co jeśli świeci się i AUTO i ECON razem?
5. Czy to normalne że gdy nie ma nic (nie świeci się dioda AUTO i ECON) po ustawieniu nawiewu na 4 kreseczkę z automatu włącza się tryb AUTO?
Dziękuję za pomoc
odpowiedź - 1. Przy wciśniętym AUTO i braku wybrania kierunku nawiewu to automatyka steruje temperaturą, siłą oraz kierunkiem nawiewu, jeśli wybierzesz kierunek nawiewu to automatyka steruje temperaturą i siłą nawiewu
2. Zgadza się, z zastrzeżeniem że jest to NAJPROSTSZA metoda na używanie wentylacji bez klimatyzacji a nie jedyna, oczywiście patrząc z perspektywy zwyczajnego użytkownika auta to można w uproszczeniu powiedzieć że jedyna

3. Zgadza się.
4. Jeśli tak się da ustawić to klimatyzacja wyłączona, siła nawiewu sterowana automatycznie
5. Jeśli jesteś w trybie manualnym (brak świecenia diody AUTO) to gdy nastawisz nawiew na bieg który automatyka uważa za odpowiedni dla danych nastaw to na tym nastawieniu zapali się dioda AUTO, nie musi to być akurat 4 bieg
Przycisk "Dual" - jeśli dioda zgaszona to climatronic jest w trybie synchronicznym stref temperaturowych, kręcąc lewą gałką temperatura ustawia się na obu kółkach jednocześnie, aby odseparować od siebie strefy lewą i prawą należy zmienić temperaturę prawą gałką, zapali się dioda "Dual" i od tego momentu kręcąc lewą gałką ustawiamy temperaturę dla lewej strefy a prawą dla prawej, powrót do synchronicznej regulacji następuje po naciśnięciu przycisku "Dual" i zgaszeniu diody, zamiast wciśnięcia przycisku DUAL np. gdy go nie ma fizycznie można przytrzymać 3 sekundy przycisk AUTO
Reset klap climatronica - należy wykonać zawsze po wymianie panelu, można też w dowolnym momencie gdy mamy wątpliwości co do prawidłowego ustawienia klap, np. gdy słychać jakieś stuki-puki z tych klap, temperatury osiągane w strefach są podejrzane itp., jednocześnie naciśnij ECON oraz nawiew na twarz, puść gdy zaczną migać diody, będziesz słyszał przez kilkadziesiąt sekund ruchy klap w systemie, cała procedura trwa kilkadziesiąt sekund
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
pytanie -
odpowiedź -
Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na stworzenie tego wątku i chcesz dać znać o tym autorowi to możesz postawić mu PIWO

