Dotychczas w modelach Golf V, Jetta V, Caddy, Eos, Touran w momencie wystąpienia usterki czujnika ciśnienia G201 w pompie ABS'u naprawa kończyła się wymianą całego bloku hydraulicznego co wiązało się z bardzo wysokimi kosztami. Co prawda istnieją firmy m.in w Polsce oferujące wymianę czujnika po korzystniejszej cenie, ale nie było takiej możliwości w ASO. Pod koniec roku 2010 VW zaoferował specjalne moduły pod wymianę co obniżyło koszt z 1600 Euro na 450 (Niemcy, łącznie z zabudową).
Ponieważ problem związany jest z wadliwym materiałem VW w ramach gwarancji dobrej woli (Niem. Kulanz, niektórzy mówią "kulancja") partycypuje w kosztach.
Warunek to przebieg poniżej 100 tkm - samochody do trzech lat => 100%, w czwartym roku 50% robocizny i 100% materiał, w piątym po 50% robocizny i materiału.
Usterki dotyczą głównie samochodów pomiędzy 2004 a 2008 rokiem. Tutaj można znaleźć listę sterowników (nie wszystkie).
Źródło artykułu: Autobild