Strona 1 z 15

Instrukcja instalacji Tempomatu CCS Caddy 2K / Touran / Golf

: ndz cze 26, 2011 10:56
autor: spacewalker
W przerwie pomiędzy obiadem a kolajcą zabrałem się zainstalacje tempomatu w Caddy 2K. Nie zostalo juz tam wiele do zrobienia, a każda dodatkowa funkcja cieszy zwłaszcza ze auto to typowy "karton box" i nie miało nawet radia w standardzie. Ale jak Touranek mowił - "dobrze ze masz wersje z 2 fotelami z przodu, bo trafiały się z jednym"
Tak czy owak - jak instalowałem kierownice multi zainstalowałem odrazu sterownik multifunkcji z obsługą tempomatu no i manetkę tempomatu .
VW uproscił sobie sprawę i w wersji podst nie ma kabla od tempomatu do sterownika silnika. No własnie - nie do końca, bo kabel od ECU idzie do przegrody, ale z niej juz nie wychodzi.

(Znalazłem bardzo dobry opis, który to zmotywował mnie, bo miałem lenia i nie chciało mi się nic)

Potrzebne bedą:
Sterownik multifunkcji z obługą CCS
Manetka tempomatu
Kabel do sterownika CCS nr 000 979 009 E
1m przewodu
VCDS do zakodowania sterownika multifunkcji i ECU


Zaczynamy od zdjęcia podszybia i wycieraczek

Obrazek

Potem silnik wycieraczek

Obrazek Obrazek

By w końcu dostac się do skrzynki w przegrodzie.

Obrazek

To czego tam szukamy to Niebieska wtyczka z kablem czarno/białym w pinie NR 4. Powinna wychodzic do komory silnika, ale zapewne juz nie wchodzi do środka auta o czym się przekonałem.

Obrazek Obrazek

Jesli to jest, to idzie juz tylko z górki. W caddy było, a to naprawde basic basiców wiec jak tu był to w Touranie tym bardziej.

Kolejno zdejmujmey kierownice

Obrazek

i sterownik pod kierownicą (o tym juz było pisane)

Obrazek Obrazek

SZukamy pustego pola NR 13 w złaczu sterownika multifunkcji wpinamy do niego nasz w/w kabel i ciagniemy do kostek w sciance grodziowej. Kabel najlepiej puscic korytkiem któe jest zaraz za sterownikiem

Obrazek

Gdy całośc mamy juz na wierzchu (a w zasadzie w podszybiu) najłatwiej jest wyjąc kabel NR 4 z Niebieskiej wtyczki i połaczyc te kable razem. Tak tez zrobiłem, z braku czasu i z powodu lenia ;)

Gdzies w tym miejscu zajdzie potrzeba zakodowania sterownika multifunkcji (czyli Czujnika kata skrętu kół G85, czujnika cisnienia hamulcy G200 i czujnika przyspieszenia bocznego G202) - o tym jest pisane przy wymiany sterownika i kierownicy.

Kodujemy sterownik NR 16 (koło kierownicy) na wybrana opcję. W przypadki kierownicy multi 3 ramiennej , manualnej skrzyni biegów kodowanie jest 0012022, w przypadku skrzyni DSG i tej samej kierownicy 0012122

Obrazek

Gdy to jest zrobione, i nie ma błędów sprawdzamy czy manetka dziala .
Sterownik 16 - bloki pomiarowe (08) - wpisujemy 004 i sprawdzamy czy wartośc się zmienia

Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz pora na zabawę z ECU. Wybieramy sterownik 01 i wprowadzamy w Kodowanie II kod 11463

Obrazek

Sterownik tylko pokaze przyjęcie kodu i od tej chwili po WŁACZENIU tempomatu powinna zapalic się kontrolka na zegarach

Mozna oczywiscie sprawdzic jak to "gada" ze sterownikiem wchodząc w Bloki pomiarowe

Obrazek

Wybierjąc grupę 006 sprawdzając w zaznaczonych polach jak zmienia się wartość

Obrazek Obrazek

No i tyle. Jazda próbna - u mnie dziala od ok 30km/h a ze Caddy demonem prędkości nie jest ... he he . Na tym koniec.

: sob paź 08, 2011 19:09
autor: Gregor
szacun profesjonalny manual

: pt lut 24, 2012 21:26
autor: seba19930
Witam :)
Mam pytanko ... Mam zamiar jutro wymienić licznik, moduł komfortu, manetki od wycieraczek na te z funkcją komputera oraz manetkę od kierunkowskazów z opcją tempomatu.
Moje pytanie jest takie czy w moim Touranie trzeba robić taką samą operacje jak w tym Caddy tzn. ciągnąć dodatkowe kabelki czy jest to już standardowo przygotowane i wystarczy tylko wszystko podłączyć i zakodować .?
Chodzi mi oczywiście o tempomat bo instalacja komputera pokładowego jest idealnie opisana przez Jarry-ego w jego manualu ;)

Pozdrawiam .! :piwo:

: pt lut 24, 2012 23:39
autor: jeżu
Z tego co się orientuję instalacja w Touranach jest..... Także kabelków dodatkowych nie trzeba....

: śr gru 19, 2012 15:06
autor: mskrapi1980
Dodam, że moim Caddy nie było tego kabelka do tempomatu. kabelek zakupiony na alledrogo i zamiast ciagnąć go po maskę podłaczyłem jak w instrukcji do golfa:
http://www.krzychok.pl/mk5/download/mod ... uesten.pdf

Wszystko działa.

: czw lut 28, 2013 20:53
autor: wlesniew
Przymierzam się do dodania tempomatu do mojego gloasa (mam tylko mini pakiet zimowy).
Mój moduł multifunkcji 1K0 953 549 nie obsługuje niczego dodatkowego.
Mam na podmianę 1K0 953 549 A i teoretycznie powinno na tym śmigać
Czekam na manetkę jeszcze.
Pytanie wiąże się z rozkodowaniem radia. W manualu jarrego odnośnie wymiany kierownicy jest wspomniane aby przy wymianie modułu przygotować sobie kod radia bo zapyta. Ja tego kodu niestety nie posiadam i czy przy podmianie między tymi dwoma modułami też będzie taka sytuacja. One radiem nie sterują. Nowy moduł obsługuje tylko tempomat (który chcę wstawić) i komputer (którego nie ma i nie będzie)

: pt mar 01, 2013 14:56
autor: g_b
ja zmieniajac kierownica na multifunkcje zmienialem modul ale radio nie pytalo o zaden kod? wg mnie co ma piernik do wiatraka? kod do radia nie jest tutaj zapisany przciez.

: pt mar 01, 2013 17:46
autor: mariusz788004
radyjko napewno chce kod przy wymianie licznika---wymieniałem-moduł,tasme,manetki,kierownice a radio jak działalo wczesniej tak puzniej tez.
wiec kolega g_b ma 100% racji...

: pt mar 01, 2013 18:22
autor: wlesniew
Dzięki wielkie

Pytanie zrodziło się po lekturze manuala wymiany kierownicy.
Jest tam napisane
"Po drugie twoje radio lub nawigacja zażąda kodu po wymianie sterownika kierownicy, naszykuj go sobie zawczasu" autor : jarry

Pocieszyliście mnie że tak nie jest bo kodu do radia brak.

[ Dodano: Sro Mar 06, 2013 16:48 ]
Tempomat zainstalowany.
W touranie jest cała instalacja przygotowana. wystarczy wstawić moduł kierowcy obsługujący tempomat oraz podmienić manetkę. potem kodowanie zgodnie z opisem powyżej i wszystko działa. :super:

: czw maja 16, 2013 00:17
autor: Kris_Poland
po analizie instrukcji udalo sie z sukcesem zaadoptowac tempomat

modul kierownicy i pierscien z 1 generacji z literka A dziala wysmielicie na z touranem 2003 i licznikiem z 2007r

: wt maja 21, 2013 09:33
autor: wlesniew
Może w benzynie jakoś inaczej to wygląda. U mnie wszystkie kabelki były na miejscu.
Po podpięciu manetki i modułu kierownicy zakodowałem wszystko jak w opisie i uruchomiłem ponownie samochód.

: wt maja 21, 2013 14:40
autor: Kris_Poland
wszystko dziala bez problemu, jak dla posiadacza ciezkiej nogi jest to wysmielite lekarstwo na spokojna jazde

: śr cze 05, 2013 12:23
autor: Alfik
Chciałbym w swoim Caddym dołożyć tempomat. Czy będzie "potrzeba zakodowania sterownika multifunkcji (czyli Czujnika kata skrętu kół G85, czujnika cisnienia hamulcy G200 i czujnika przyspieszenia bocznego G2002 " jak pisał Spacewalker? Czy jeśli nie będzie wspominanego kabelka to:
1. wystarczy dołożyć go, ale w sposób z Golfa
2. wstawić nową manetkę
3. a potem przez kompa uaktywnić funkcję GRA?
Trzeba ten sterownik multifunkcji wymieniać?

: śr cze 05, 2013 20:41
autor: mskrapi1980
Zakładałem w Caddym u siebie.
Potwierdzam, że sposób z golfa działa jeśli nie ma kabelka.
Dodatkowo manetka, odpowiedni sterownik pod kierownicą i jego kodowanie. Co do sterowników to jest już temat.

: czw cze 06, 2013 20:05
autor: Alfik
Jak się fizycznie dobiorę do tego sterownika to jak sprawdzę, czy obsługuje GRA?

DOPISANE - w manualu Roberta o kierownicy multi na końcu jest tabela z wypisanymi modułami i ich funkcjami. Mój sterownik LOWLINE 1K0 953 549 BM nie obsługuje GRA.
Kupiłem drugi sterownik BC. Po zakodowaniu GRA is OK :brawa: