Strona 1 z 2

Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: czw sty 08, 2015 21:00
autor: gabi10
Witam wczoraj dopadła mnie ta przyjemność Silnik ostatnio coś nie za bardzo startował .Wiec postanowiłem zrobić skan i sprawdzić co mu dolega Wiec jeżeli pojawi się wam coś takiego to trzeba zabrać się za wymianę świecy

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 EH HW: 028 101 178 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 5687
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9347876
Coding: 0000072
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 6DDBD1F4746F3F764F5-8038

1 Fault Found:
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 178.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.48 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 5.4°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0
Mnie to dopadło na cylindrze pierwszym Różne występują szkoły odnośnie wymiany świec ,jedni twierdzą ,że należy wymieniać komplet inni ,że tylko ta która padła .Z tego względu ,że nie jest dużo pracy przy wymianie i nie jest to skopmlikowane wymieniłem tylko tą jedną ,padniętą. Może komuś się to przyda postanowiłem to uwiecznić
A więc do pracy
Potrzebujemy
Obrazek

Klucz dynamometryczny wskazany ale nie obowiązkowy ,chodzi o dokręcenie świecy z wyczuciem by jej nie ukręcić
Cienkie w miarę długie szczypce do ściągnięcia mocowania wtyczki elektrycznej z górnej części świecy żarowej ,oraz póżniej do wyciągnięcia świecy z głowicy No chyba ,że ktoś ma długie palce pianisty :haha: to może to pominąć .
Przydadzą się też przedłużki do kluczy nasadowych grzechotka wskazana mała lepiej się operuję
Klucze 10mm do odkręcenia pokrywy osłony silnika oraz przedłużana 8mm do wykręcenia i ponownego montażu świecy
No i oczywiście świece żarowe. Zapotrzebowanie i firma w waszej gestii finansowej ,ja użyłem BERU [/size][/b]

:arrow: Ściągamy pokrywę osłonę silnika

Obrazek

:arrow: Odkręcamy 2 śruby mocujące rurki paliwowe klucz 10mm,odpinamy odmę dla nie wtajemniczonych to ta rurka wychodząca z górnej części pokrywy osłony głowicy a drugą stroną wchodząca do rury łączącej filtr powietrza z turbo jest to mocowane na wcisk wystarczy energicznie odciągnąć

Obrazek

:arrow: Odkręcamy 11 szt śrub mocujących górną pokrywę klucz 10mm potrzeba delikatnie odciągnąć górną osłonę przykrywającą koła rozrządu jest ona mocowana na taki rant na zakładkę
Trzeba będzie trochę po manewrować tą górną pokrywą bo jest tam ciasno ale idzie ją wyciągnąć


Obrazek

:arrow: Pokrywę mamy wyciągniętą można odłożyć na bok wskazane coś pod nią podłożyć ,bo będą plamy z oleju .Czyścimy górną powieszchnię głowicy oraz pokrywy z oleju
A mam ukazuję się nasze wałki rozrządu,pompki oraz nasze świeczki


Obrazek
Obrazek

:arrow: Teraz używając szczypiec ściągamy mocowanie styków instalacji elektrycznej wtyczka widoczna na zdjęciu po wyciągnięciu z kapturka świecy żarowej

Obrazek

:arrow: Używając przedłużanego klucza 8mm delikatnie by nie ukręcić gwintu świecy wykręcamy ją z gniazda głowicy Z wykręceniem raczej nie powinno być problemu ,nie powinna ulec zapieczeniu bo pracuję w oleju silnikowym

Obrazek

:arrow: No i mamy naszego winowajcę a raczej winowajczynie wyciągniętą

Obrazek

:arrow:
A tu nasza winowajczyni na stole ,podpięta pod multimetr nie ma żadnej oporności


Obrazek

:arrow: Operacja wykonana w ostatniej chwili ,nawet pomiar oporności zbyteczny poprostu element grzejny świecy rozpadł się Dobrze ,że nie w cylindrze

Obrazek

:arrow: Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności .Mała uwaga pierwszy cylinder jest zawsze od strony rozrządu,to taka uwaga żeby po skanie nie zastanawiać się gdzie 1 a 4 cylinder .Moment dokręcania świecy to 10Nm a odkręcanie 20Nm Świec żarowych nie sprawdzamy podłączając bezpośrednio pod aku gdyż są to świece na 4,4V .Miernikiem można sprawdzić stan świecy jeżeli oporność jest w granicach 5 Ohm świeca sprawna ,jeżeli nieskończoność uszkodzona .Uszczelkę od pokrywy jeśli ktoś chce może wymienić na nową Ja rozkręcałem parę razy i nie było takiej potrzeby ,żadnych wycieków olejowych nie ma

Gdy nie chce się ruszyć

Nawet gdy ściśle przestrzega się zaleceń dotyczących odkręcania świec żarowych, jest całkiem prawdopodobne, że podczas próby przeprowadzenia tej operacji klucz dynamometryczny zaczynie „przepuszczać” ograniczając przekazywany moment, świeca zaś ani drgnie. Pozostaje wtedy wdrożyć plan ratunkowy. Firma BERU zaleca w takiej sytuacji następujące postępowanie:

1 rozgrzać świecę uruchamiając silnik i czekając aż osiągnie on normalną temperaturę pracy

2 spryskać miejsce kontaktu świecy z głowicą dobrym preparatem penetrująco-smarującym i pozwolić mu działać przez ok. 5 minut;
3 podjąć próbę poruszenia świecy kluczem dynamometrycznym pamiętając o dopuszczalnym momencie odkręcania.
jeśli nie przynosi to żadnego skutku powtórzyć (nawet kilkukrotnie) wszystkie te operacje, tj. podgrzać, popryskać, spróbować odkręcić.

Gdy świeca obróci się choćby o milimetr jest już spora szansa, że uda się ją wykręcić. Może to być jednak proces dość mozolny, bo gdy tylko klucz zacznie „przepuszczać” należy ją spryskać dookoła, odczekać, z powrotem nieco wkręcić, znów odkręcić ile się da, spryskać, odczekać, wkręcić itd. aż do końcowego sukcesu.
:download:

Re: Mini manual wymiana świec żarowych

: czw sty 08, 2015 21:48
autor: JEDARO
Pięknie pewnie nie jednemu się przyda. faktycznie czas już był na nią :brawa:

Tak od siebie dodam, że taki błąd jak u kolegi nie zawsze oznacza uszkodzoną świecę ale o tym było już pisane na forum

Re: Mini manual wymiana świec żarowych

: czw sty 08, 2015 21:58
autor: pabloxxx
Dobra robota :ok:
dopisz, że wymiana dotyczy silnika 2,0 TDi,
co by ktoś z silnikiem 1,9 nie ściągnął dekla :mrgreen:

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: śr sty 20, 2016 15:25
autor: pinoklas
No wlasnie juz byłem w szoku z tego co sobie przypominam przy wymianie swiec pokrywa nie ruszana :-) mam 1,9 tdi he he

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: śr lis 08, 2017 20:56
autor: guciokobuch
No i właśnie. Posiadam Torana z 2007 roku z silnikiem BLS. Przebieg sczytany z ECU i licznika potwierdzony z książką serwisową ok. 191tyś. Podczas skanowania auta VCDSem wywala mi taki błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 MG HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 0313
Revision: --H06--- Serial number: VWX7Z0G23NQ0ZQ
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 70E80B82633853C119-8024

1 Fault Found:
005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
P161C - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 190720 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:30:21

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 3.6°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0
Z pozycji częstotliwość błędu wnioskuję że błąd występuje rzadko ale zawsze jest zapisany w komputerze i zawsze na trzecim cylindrze. W poprzednich samochodach wymieniałem świece żarowe sam i nie stanowiło to problemu. Czy w BLS 1,9 można się dostać do świec bez zdejmowania pokrywy zaworów? Czy ten błąd nie może np.wskazywać że problem jest z wiązką? Wiem że świecę idzie przemierzyć i gdybym wiedział gdzie ich szukać dokonał bym niezbędnego pomiaru i było by jasne.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: śr lis 08, 2017 22:36
autor: marcyb3
Świece są na wierzchu, nie musisz zdejmować pokrywy zaworów. 5 minut roboty żeby sprawdzić czy wszystkie grzeją

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: czw lis 09, 2017 16:59
autor: nastula
W silniki BMM również na wierzchu, widoczne po zdjęciu tego ozdobnego plastiku z logo vw.
Jeśli w "zalewie olejowej" rzadko się zapiekają o tyle te na zewnątrz proponowałbym wykręcać również kluczem dynamometrycznym, odpowiedni moment znajdziemy na stronie producenta.
Taki klucz uwolni nas od pokusy szarpania i urwania świecy-(da się)-wtedy większa i droższa zabawa.
Jeśli nie puszcza, zalać penetratorem i pojeździć. Nie pomoże, to powtarzamy zabieg tyle razy aż się ruszy kluczem.
To dla tych którzy nie lubią ryzyka.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: czw lis 09, 2017 17:50
autor: wesol
Tyle ze wiekszosc kluczy takich ma tylko dzialanie w prawo.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: czw lis 09, 2017 18:04
autor: nastula
Z tym "większość" to Kolega trochę poszybował...
proponuję zapoznać się z ofertą producentów.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: czw lis 09, 2017 18:56
autor: wesol
Tak jak te skrecane ze sie nie rozkalibrowuja co? Za kazdym razem powinno sie taki klucz rozkrecac do zera. Klucz a allegro za 200 zl tez mozna sobie darowac.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: czw lis 09, 2017 19:38
autor: nastula
Ja na przykład uwielbiam mechaników którzy "mają klucz dynamometryczny w ręku na wyczucie" :ok: i nie stosują się do zaleceń producenta, dzięki nim mam pracę i pieniążki na życie.
Ale odbiegamy od tematu wymiany świec.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: pt lis 10, 2017 07:28
autor: wesol
nie wiem unas nie bylo klucza lewego na warsztacie. Nad czym oczewiscie ubolewalismy przy wkrecaniu np sruby walu w isuzu. Ta metoda to ja nie wiem jak wymieniac swiece u klienta jak przyjechal na taka usluge?? Toz kazdego jaki by przyjechal u ustawil klucz na 8Nm to bym nie odkrecil w oplu. Nic bym nie zarobil bo tylko wiecznie proba i dowidzenia. Klient tez nie bedzie przyjezdzal raczej co kilka dni.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: pt lis 17, 2017 19:31
autor: guciokobuch
guciokobuch pisze:No i właśnie. Posiadam Torana z 2007 roku z silnikiem BLS. Przebieg sczytany z ECU i licznika potwierdzony z książką serwisową ok. 191tyś. Podczas skanowania auta VCDSem wywala mi taki błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 MG HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 0313
Revision: --H06--- Serial number: VWX7Z0G23NQ0ZQ
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 70E80B82633853C119-8024

1 Fault Found:
005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
P161C - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:

Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 190720 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:30:21

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 3.6°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0
Z pozycji częstotliwość błędu wnioskuję że błąd występuje rzadko ale zawsze jest zapisany w komputerze i zawsze na trzecim cylindrze. W poprzednich samochodach wymieniałem świece żarowe sam i nie stanowiło to problemu. Czy w BLS 1,9 można się dostać do świec bez zdejmowania pokrywy zaworów? Czy ten błąd nie może np.wskazywać że problem jest z wiązką? Wiem że świecę idzie przemierzyć i gdybym wiedział gdzie ich szukać dokonał bym niezbędnego pomiaru i było by jasne.
Tak jak poradzono. Świece przemierzone multimetrem na rezystancję. Świeca na trzecim cylindrze 0 ohm czyli do wymiany. Czy jest sens wymieniać jedną, czy od razu wymieniać wszystkie? Dodam że auto mimo niesprawnej jednej świecy pali na dotyk nawet przy minus dwa stopnie, tylko ten błąd zapisany w komputerze mnie irytuje. :oops:

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: pt lis 17, 2017 23:00
autor: PIOTREL
Kolego jeśli pokazuje Ci zero om to jest dobra. Jakby miała nieskończoną oporność to by była uszkodzona.

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

: sob lis 18, 2017 07:42
autor: wesol
Sprawdzania miernikiem juz dawno sie oduczylem. Swiece w nowoczesnych autach ze juz nie sa na zasilaniu 12v to pikus. Maja zmienne napiecie sterowane przez ecm. Nie jedna swiece juz mialem ze opornosc prawidlowa bo okolo 0.5 ohma i nawet podawanie zasilania powoduje iskrzenie przy dotykaniu kabelkiem to swieca nie rozgrzewa sie.