Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHold

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: andreass211 »

jarry pisze:
Johny7205 pisze:Czy faktycznie to jest 1T1614723D a nie 1K1614723H???
1T1614723D występuje w Touranie od 2011r. do 2015r.
1K1614723H występuje w Golfach, Golfach Plusach, Sirocco i całej masie innych aut z grupy, ale nie w Touranie

ja zakładałem 1T1 i pasują idealnie :oki:
no właśnie kolega Jarry zamawiał mi te przewody napewno wie co pisze u mnie pasowało
pozdrawiam
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1219
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

szefu55 pisze:A jakbym chciał wymienić na oryginalne przewody w leonie to jakie numery należy szukać ? to możne zamówię takie i będzie jak z fabryki :)
Nawet jak się mylę, mogę mieć rację. :ok:
Załączniki
Screenshot_2016-06-14-19-26-05.png
Screenshot_2016-06-14-19-26-30.png
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Do Leona są takie same przewody ? a czy mocowania pomp się różnią ? obecna z tą którą chcę założyć ?
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1219
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

szefu55 pisze:Do Leona są takie same przewody ? a czy mocowania pomp się różnią ? obecna z tą którą chcę założyć ?
Naj drugiej str.w tym temacie w moim poście masz foto obu pomp i ich mocowania , niestety nią pasują p&p. Mocowanie z nowej pompy ponawiercałem tak żeby pasowało.
Twoje jest jak na foto nr 4.
Załączniki
Screenshot_2016-06-15-11-24-21.png
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

Dzisiaj namęczyłem się i trochę się podłamałem.
Duosensor zmieniony, piny poprzepinałem i już prawie wszystkie kontrolki pogasły ale nie mogłem zrobić adaptacji G85 i uaktywniłem w 93 kanale test funkcjonowania systemu.
teraz mam błąd 01486 i nie wiem jak zakończyć ten test - może ktoś poda sprawdzoną procedurę???

robiłem tak:
pedał hamulca w podłogę potem jazda z pr do 20km/h i skręcałem kierownicą w lewo prawo
ale nic to nie dało
chyba muszę przejrzeć wtyczkę i połączenia bo wyskoczył mi błąd
01309 - Sterownik układu wspomagania kierownicy J500
004 - brak sygnału/komunikacji
nie wiem który to kabel we wtyczce.
Ogólnie to u mnie jakoś bardzo naprężone te kable są.
Jutro po pracy będę znowu się grzebał, dzisiaj laptok zdechł :(

zapomniałem stara pompa miała kodowanie 0021190
nowe 0056006
może coś z kodowaniem nie tak
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: dexter23pl »

pudel77 pisze:Dzisiaj namęczyłem się i trochę się podłamałem.
Duosensor zmieniony, piny poprzepinałem i już prawie wszystkie kontrolki pogasły ale nie mogłem zrobić adaptacji G85 i uaktywniłem w 93 kanale test funkcjonowania systemu.
teraz mam błąd 01486 i nie wiem jak zakończyć ten test - może ktoś poda sprawdzoną procedurę???

robiłem tak:
pedał hamulca w podłogę potem jazda z pr do 20km/h i skręcałem kierownicą w lewo prawo
ale nic to nie dało
chyba muszę przejrzeć wtyczkę i połączenia bo wyskoczył mi błąd
01309 - Sterownik układu wspomagania kierownicy J500
004 - brak sygnału/komunikacji
nie wiem który to kabel we wtyczce.
Ogólnie to u mnie jakoś bardzo naprężone te kable są.
Jutro po pracy będę znowu się grzebał, dzisiaj laptok zdechł :(

zapomniałem stara pompa miała kodowanie 0021190
nowe 0056006
może coś z kodowaniem nie tak

no dobra ale jaką pompę założyłeś? AC z HHC?
jeśli masz błąd w abs testu nie zrobisz.
A robi się go łatwo bo po daniu pedału w podłogę kontrolki na liczniku inaczej migają i dajesz wtedy powoli w lewo tak 1/4 okręgu i test gaśnie.
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

Tak pompa AC z HHC
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: dexter23pl »

Może znajdę jutro na kompie w pracy kodowanie kolegi z turka tej pomy AC to wkleję.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7AVPRj2BNuc[/youtube]

-- Cz cze 23, 2016 16:22 --

Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 03G 906 021 MG HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 0313
Revision: --H06--- Serial number: VWX7Z0FN3NU0Z7
Coding: 0000072

Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-614-517-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 614 517 AC HW: 1K0 614 517 AC
Component: ESP FRONT MK60-AT 0102
Revision: 00H14001
Coding: 0053958
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

Kodowanie
0041670 - zapala się kontrolka TPS
0039622 - to samo
0056006 - przyjmuje kodowanie i nic się nie dzieje -nie mogę adoptować g85
0053958 - udało się skasować błędy we wspomaganiu związane z g85
została jedna kontrolka ABS i błąd 01486 - uaktywniony test systemu.
Na dzisiaj jestem zadowolony, pogasło prawie wszystko musze tylko jakoś ukończyć ten test systemu. Wcześniej nie mogłem bo były błędy we wspomaganiu.
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
dexter23pl
Expert
Posty: 1084
Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
Auto:: Golf 5
Imię:: Dexter
Lokalizacja: Slaskie
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 148 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: dexter23pl »

pudel77 pisze:Kodowanie
0041670 - zapala się kontrolka TPS
0039622 - to samo
0056006 - przyjmuje kodowanie i nic się nie dzieje -nie mogę adoptować g85
0053958 - udało się skasować błędy we wspomaganiu związane z g85
została jedna kontrolka ABS i błąd 01486 - uaktywniony test systemu.
Na dzisiaj jestem zadowolony, pogasło prawie wszystko musze tylko jakoś ukończyć ten test systemu. Wcześniej nie mogłem bo były błędy we wspomaganiu.
:piwo:
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Koledzy na test ESP jest fajny patent, Jedziesz na rondo, zatrzymujesz się przed wjazdem, wciskasz pedała w podłogę aby włączyć funkcję i wjeżdżasz na rondo dość energicznie aby było czuć delikatne przeciążenie i po sprawie :)
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

szefu55

spróbuję, bo męczę się z tym testem :cry:
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Ważne aby rondo było dość duże i objechać je po całości.
Ja dzis przełożyłem pompę ABS bez kanału z pozycji silnika. Użyłem dwóch redukcji gwintów i wyglada ze jest ok. Piny zamieniłem w odpowiednie miejsca, nadmiar wypisałem i zaizolowalem. Pompa narazie nie dała sie zakodować, może to wina tego ze nie ma adaptacji g85 itd. Co o tym sądzicie?
Jak chcecie to napisze jak w prosty sposób wyjmować piny z kostki ABS bo chwile zajęło mi dojście do tego. Uchwyt przerobiłem w 3 minuty :) brawo Ja !
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5596
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jeżu »

Pompę da się poprawnie zakodować mimo braku adaptacji..
Piny najlepiej dołożyć niż je wyjmować... :mrgreen:
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Wyjmowałem z jednej lokalizacji i wpinałem w kolejną z opisu, to chyba najlepsze wyjście. Bezinwazyjne, bez cięcia, lutowania, pełen profesional :) może mam coś źle zakodowane, albo źle wyliczone i dlatego nie przyjmuje kodowania.Wywala info że wartość poza zakresem. Nie wiem jak zakodować byte 04 co tam ma być wybrane, czy jeśli posiadam Cuprę to mam kodować standard czy GTI,FR
Pewnie namieszałem w kodowaniu i dlatego nie przyjmuje go pompa, z błędów zostały tylko nieskalibrowane czujniki i powinno śmigać.

Na pierwszym zdjęciu widać śrubę na środku, nie było jej tam bo stara pompa nie ma trzech tylko dwa otwory, po nawierceniu i wkręceniu śruby (stary uchwyt nowa pompa) jest tak stabilnie że można holować auto za pompę ABS.
Chciałbym wszystkim podziękować za dobre rady ! wrzucę jeszcze foty jak wygląda zamocowana i skręcona pompa wraz z redukcjami gwintów.
Załączniki
IMG_2320.JPG
IMG_2319.JPG
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
ODPOWIEDZ