Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHold

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

z tego co pamiętam to tak, taki malutki w oprawce na przewodzie
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
pudel77
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 22, 2014 19:50
Auto:: 1.9 BLS 2007 Trendline
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Hajnówka
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 16 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: pudel77 »

:D Dzięki
--------------------------------------------------------
bynajmniej nie znaczy przynajmniej
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

yox pisze:tak, to przycisk ESP, nie przejmuj sie opisami, 'wal' smialo po numerach, rozpiska jest jak najbardziej ok :D

Edit

Maly hint:

1. piny na 'szaro' pozostaja bez zmian
2. likwidujesz wszelkie 'mostki'
3. usuwasz calkowicie piny: 6.24.25.29 (DuoSensor)
4. reszte zamieniasz wg. rozpiski (czarny druk)
Kolego a czy wszystko będzie działało jak trzeba ? ja mam leona 1p i zastanawiam się czy jak usunę piny od czujników duosensor itd czy wszystko będzie działać ? zmieniam pompę z AC na BJ. Prosze o podpowiedź jak to ugryźć.
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1218
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

szefu55 pisze:
yox pisze:tak, to przycisk ESP, nie przejmuj sie opisami, 'wal' smialo po numerach, rozpiska jest jak najbardziej ok :D

Edit

Maly hint:

1. piny na 'szaro' pozostaja bez zmian
2. likwidujesz wszelkie 'mostki'
3. usuwasz calkowicie piny: 6.24.25.29 (DuoSensor)
4. reszte zamieniasz wg. rozpiski (czarny druk)
Kolego a czy wszystko będzie działało jak trzeba ? ja mam leona 1p i zastanawiam się czy jak usunę piny od czujników duosensor itd czy wszystko będzie działać ? zmieniam pompę z AC na BJ. Prosze o podpowiedź jak to ugryźć.
Skoro mi i innym ruszyło to Tobie też. Masz pomocnika kodowania?
Ps.też mam BJ
Awatar użytkownika
yox
Władca postów
Posty: 2982
Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
Imię:: Marek
Lokalizacja: UK
Podziękował: 240 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: yox »

...kolego pompa 'BJ' czyli z dlugim kodowaniem, DuoSensor ma wbudowany w sobie, wiec nie korzysta z zewnetrznego, piny mozesz uciac, zaizolowac, lub co tam chcesz, a DuoSensor sprzedac :D reszta wg rozpiski ;)
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Panowie bardzo wam dziękuję, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Treściwej i rzeczowej. Bałem się o duosensor że trzeba go wymienić na inny, a jak się okazało w tym modelu jest w pompie.

A czy możecie mi powiedzieć ile sztuk i jakie dokładnie kupić redukcje gwintów ?

-- Wt cze 14, 2016 11:41 --

Mam pomocnika kodowania tego ABS/ESP long code calculator...... mam też VCDS i VCP więc od strony technicznej się przygotowałem.
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1218
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: hagio »

[quote="szefu55"]Panowie bardzo wam dziękuję, właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :) Treściwej i rzeczowej. Bałem się o duosensor że trzeba go wymienić na inny, a jak się okazało w tym modelu jest w pompie.

A czy możecie mi powiedzieć ile sztuk i jakie dokładnie kupić redukcje gwintów ?

-- Wt cze 14, 2016 11:41 --

Mam pomocnika kodowania tego ABS/ESP long code calculator...... mam też VCDS i VCP więc od strony technicznej się przygotowałem.[/quote/ ]

Redukcje z 12x10 i z 10x12 gwint zdaje się 1.0 po jednej sztuce, można pokombinować obcinając zaklepaną końcówkę założyć nową odpowiednią końcówkę i zarobić na oryginalnym przewodzie hamulcowym. Osobiście dorobiłem cały przewód w miedzi, co nowe to nowe , problem jest z ułożeniem go w mocowanie
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Auto robię u kuzyna i ona ma zestaw do zarabiania końcówek do ABS ale zastanawiałem się czy tam jest na tyle zapasu że jak obetnę to będzie na czym zarobić ? nie mam auta i nie widzę tego wizualnie, a przejściówki to zły pomysł ?
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

tylko czy on nie ma czasem do miedzi? bo oryginał to pewnie wiesz że stal? nie wiem czy zestaw do miedzi zarobi stal ale przypuszczam że nie

ogólnie to auto z układem hamulcowym sztukowanym z miedzi nie przejdzie przeglądu w Niemczech, jak gdzie indziej to nie wiem
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

Wydaje mi się że zastosuję redukcję gwintu, robiłem tak na wiertnicy która pracowała na wysokich ciśnieniach i nigdy nic złego się nie działo z redukcjami a czasem zakładało się po klika po sobie aby uzyskać żądany kształt.
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5594
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jeżu »

Musisz tylko lekko się nagimnastykować przy ułożeniu tych przewodów (bo są stalowe) , które wkręcisz do pompy poprzez redukcje. Ja mam na redukcjach i jest OK
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: andreass211 »

ja przekładałem całe przewody nowe pracy około 1,5 godz więcej nie jest ciężko z tą wymianą
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Johny7205
____________________
____________________
Posty: 623
Rejestracja: pt lis 16, 2012 22:29
Auto:: 1T2T21 1.9TDI Trendline+
Imię:: Janek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 69 razy
Otrzymał podziękowań: 59 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: Johny7205 »

Andreas pamiętasz jaki symbol ma prawy -dłuższy przewód??
Czy faktycznie to jest 1T1614723D a nie 1K1614723H???
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: jarry »

Johny7205 pisze:Czy faktycznie to jest 1T1614723D a nie 1K1614723H???
1T1614723D występuje w Touranie od 2011r. do 2015r.
1K1614723H występuje w Golfach, Golfach Plusach, Sirocco i całej masie innych aut z grupy, ale nie w Touranie

ja zakładałem 1T1 i pasują idealnie :oki:
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
szefu55
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 28, 2015 15:29
Auto:: Leon Cupra 1P 2008
Imię:: Grzesiek
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 2 razy

Re: Zmiana pompy ESP - MK60 na MK60-AT lub MK60EC1 - HillHol

Post autor: szefu55 »

A jakbym chciał wymienić na oryginalne przewody w leonie to jakie numery należy szukać ? to możne zamówię takie i będzie jak z fabryki :)
Polskie menu,lektor,mapy MMI.
ODPOWIEDZ