Strona 4 z 4
Re: VW Touran Andrz3j
: pt sty 16, 2015 21:34
autor: andrz3j
Aktualnie przebieg 140 800 km i drobna awaria...
Od ok 1 000 km dawało się wyczuć ( ok 3 razy) chwilowe ok.0,5 sekundowe przerwy w mocy szczególnie na niskich obrotach... Dzisiaj 100 metrów przed domem Touran zaczął chodzić na 3 gary..
Diagnoza wskazała zanik iskry na 1 cylindrze. Zamieniłem miejscami cewkę pierwszą z czwartą. Skasowałem błąd i odpaliłem .. Po 200 m znów wywalił checka. Sprawdziłem błędy, pojawił sie zanik iskry na 4 cylindrze. Diagnoza walnięta cewka.
Przed chwilą zamówiłem 4 szt. Nowych cewek NGK za 84 pln za sztukę w sumie 340 pln (wszystkie wymieniam bo ma być dobrze i pewnie). Jutro ok. 9 rano bedą u mnie.
Re: VW Touran Andrz3j
: pt sty 16, 2015 22:24
autor: wkpwojtek
Czytam i dochodzę do wniosku, że mój BKD, aż tyle nie sprawił mi problemów. :-) tfutfu za lewe ramie....
Re: VW Touran Andrz3j
: pt sty 16, 2015 23:38
autor: andrz3j
Czy ja wiem czy to problem? "Awarie" cewek pojedynczych na każdy cylinder w benzynowych autach to norma, bez względu na markę, silnik. Bardziej określiłbym to jako zużycie: cieplo, plastik(w porównaniu ze starszymi rozwiązaniami w postaci cewki pojedyńczej w metalowej obudowie). Tutaj cewka jest zabudowana, wcisnięta w małą obudowę grzana przez ciepło od silnika, przykryta plastikową osłoną...
Spokojnie mógłbym kupić jedną używaną cewkę za 20-30 pln i wymienić, ale o swoje auta dbam i kupuje porządne części tak aby było "jak nowe" i służyło jak najdłużej mi , czy następnym właścicielom.
Na FSI nie narzekam i generalnie nie mam problemów. Zadbane FSI jak ma wymieniane wszystko na czas odwdzięcza się...
Re: VW Touran Andrz3j
: ndz sty 18, 2015 01:39
autor: andrz3j
Cewki wymienione na NGK.
Efekt: silnik bardzo równo pracuje, lepiej przyspiesza i najciekawsze to spalanie postojowe spadło z 0,7 l/h do 0,5 l/h

Re: VW Touran Andrz3j
: sob mar 28, 2015 05:04
autor: andrz3j
Będe chyba pierwszym, który dołączył pełną historię swego auta z ASO. Wszystko w pierwszym poście. Mimo, że auto kupione w Polsce i od poczatku było serwisowane to dane są od 2006 roku, ponieważ od tego roku dopiero ASO w Polsce wpisywało dane do systemu. Do 2012 wszystkie naprawy dokonywane były tylko i wyłacznie w ASO. Później częsciowo w ASO, częściowo samodzielnie...
Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: śr kwie 08, 2015 09:23
autor: Eljot
Ładnie.
No bo co ja za to mogę, że czorne jest pikne!!!

Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: ndz gru 13, 2015 18:53
autor: andrz3j
Wczoraj z tyłu wstawiłem nowe sprężyny i amortyzatory.
Miałem jeszcze wymienić na nowe tarcze i klocki ale okazało się, że nie mam klucza do odkręcenia jarzma. Jaki klucz potrzebny jest do odkręcenia jarzma w tylnym kole ? "Spline M14"?
Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: pn gru 14, 2015 00:03
autor: jeżu
andrz3j pisze:Spline M14"?
Tak
Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: śr maja 04, 2016 19:27
autor: andrz3j
Tarcze tył + klocki wymienione.
Konserwacja podwozia: Dinitrol ML do profili zamknietych, Dinitrol RC900 na rdzę, Dinitrol 4941.

Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: czw maja 05, 2016 09:49
autor: GioW
andrz3j pisze:
Konserwacja podwozia: Dinitrol ML do profili zamknietych, Dinitrol RC900 na rdzę, Dinitrol 4941.

Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: czw maja 05, 2016 10:16
autor: Johny7205
Pięknie utrzymany sprzęt. Aż miło popatrzeć i poczytać. Gratulacje Andrz3j

Re: VW Touran Andrz3j - z pełną historią ASO.
: pn kwie 10, 2017 13:53
autor: Łuki 82
Johny7205 pisze:Pięknie utrzymany sprzęt. Aż miło popatrzeć i poczytać. Gratulacje Andrz3j
Dokładnie, zgadzam się w 100%,
