mała wydajność nawiewu na nogi

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

mała wydajność nawiewu na nogi

Post autor: Alfik »

Witam,
przeszukałem forum, nie znalazłem takiego tematu, więc utworzyłem nowy.
Problem polega na tym, że u mnie przy CLIMATIKu jak ustawię nawiew tylko na nogi to bardzo mało leci powietrza na nogi. A jak ustawię na nogi + na szybę to tego powietrza na nogi leci więcej. Dodam, że kierunki na gałce nie są pozamieniane, bo jak jest na szybę, to jest szyba, jak jest na twarz to jest na twarz.
Dlaczego tak się dzieje? Czy to jest normalne?
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Przeskanuj auto kompem, być może silnik klap nawiewu pada.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

normalne i zarazem niezrozumiałe dla mnie jest to, że na AUTO nie leci na nogi.
Ja tak mam.
Przy sterowaniu manualnym i wyborze na nogi oczywiście działa jak reszta.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

Tomas pisze:Przeskanuj auto kompem
Był już podłączany pod komputer i nie mam żadnych błędów. Czy o takie skanowanie chodziło?
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

tak
Pozdrawiam!
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Tomas pisze:Przeskanuj auto kompem, być może silnik klap nawiewu pada.
:ok: jak pada to może błąd nie wychodzić a widać skutki.....Jest ciepło (najlepszy czas to roboty) więc stawiam na silniczki do przejrzenia....

Znam taki przypadek że wszędzie nadmuch był za słaby, więc czyszczenie silników itd, dalej to samo. Okazało sie że w serwisie źle założyli filtr kabinowy i on tłumił powietrze :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Taki prosty i śmieszny przypadek... :bry:
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

seba244 pisze:
Znam taki przypadek że wszędzie nadmuch był za słaby, więc czyszczenie silników itd, dalej to samo. Okazało sie że w serwisie źle założyli filtr kabinowy i on tłumił powietrze :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Taki prosty i śmieszny przypadek... :bry:

nieźle :mrgreen:
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: pabloxxx »

seba244 pisze:Znam taki przypadek że wszędzie nadmuch był za słaby, więc czyszczenie silników itd, dalej to samo. Okazało sie że w serwisie źle założyli filtr kabinowy i on tłumił powietrze
Ciekawy jestem jak to zrobili, chyba musieli najpierw po literku obrócić :mrgreen:
Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

To odpowiednie klapy od kierunków nawiewu nie są sterowanie mechanicznie za pomocą gałki? Gałka steruje 3 silnikami od kierunków: szyba - twarz - nogi? Mam climatic, taki jak tutaj, nie mam climatronica.
Jak zabrać się do wyczyszczenia tych silniczków (jeśli u mnie są)?

Przy okazji - co to jest ten mały, okrągły guziczek na środku pomiędzy przyciskami? Do czego on służy, bo można go u mnie nacisnąć?
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Awatar użytkownika
Alfik
Przeglądacz
Posty: 104
Rejestracja: śr maja 29, 2013 14:33
Auto:: Caddy BSU 2008
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łódź, Pabianice
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: Alfik »

OK, ten post już wcześniej czytałem. Przeczytałem również ten, gdzie cheles napisał, że nie ma sterowania elektronicznego, tylko mechaniczne, za pomocą linek, cięgien z pokrętła. Tak jak chyba i ja. Jak bym wiedział jak to u mnie jest, to bym nie pytał.
A co z tym guziczkiem?

Dopisane - to skoro też mam te nieszczęsne silniczki to który odpowiada za kierowanie powietrza na nogi, tzn. gdzie on jest?

[ Dodano: Wto Sie 27, 2013 13:29 ]
1. To co z tym sterowaniem elektronicznym lub mechanicznym? Które jest przy climaticu :?:
2. I do czego jest ten wcześniej opisany guziczek :?:

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 09:16 ]
Może ktoś z Was sprawdzić w dokumentacji (np. Etka) jak jest z tym sterowaniem nawiewu w Cliamtiku? Jest mechaniczne (linki, cięgna) czy elektryczne (silniczki)?

I przy okazji ten mały guziczek :-)
ODPOWIEDZ