Ciężko pali jak zimny?!Problem ozwiązany. SŁABY I SPORO PALI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Ciężko pali jak zimny?!Problem ozwiązany. SŁABY I SPORO PALI

Post autor: lukasz22i »

Witajcie

Problem powstał można powiedzieć, z dnia na dzień. Auto do przed wczoraj odpalało idealnie, nawet podczas mrozów na poziomie -15st.C, kręciło żwawo (nowy aku - mocny), łapało tak naprawdę za 2/3 przekręceniem wału.
Ze dwa dni temu po całonocnym i prawie całodziennym postoju miałem problem z rozruchem, kręcił ale załapał za drugim razem i po ok 10s kręcenia. Myślę, może to wina paliwa, wszak wróciłem do domu z trasy już na rezerwie (komp. pokazywał jeszcze 60km), nie miałem już siły i chęci na stację. Po odpaleniu i zgaszeniu auto odpaliło już idealnie. Pojechałem w trasę, zalałem Bp Ultimate do pełna i generalnie wszystko grało i buczało.
Dzisiaj znowu podobnie, auto od wczoraj - wieczór stało przez noc i prawie cały dzień, wsiadam o 18-ej, próbuję odpalić i znowu kręcenie, ok 10s... silnik kręci, sprawia wrażenie jakby łapał i łapał i łapał, tak się rozkręca aż w końcu zaskoczy. Po odpaleniu pracuje równo, nic nie kopci, generalnie wszystko po staremu poza odpalaniem. Jak wspomniałem, jeśli od razu po odpaleniu go zgaszę i zakręcę jeszcze raz to odpali od "strzała".

Ktoś coś podpowie zanim ruszę po mechanikach? Wiem, zaraz będziecie wysyłać na kompa itp ale może ktoś z doświadczenia podpowie? Jeśli ktoś ma na tapecie podobny problem na forum to będę wdzięczny za podrzucenie, przegląda i czytam ale póki co, nic ciekawego nie znalazłem.

Dzięki za ew. wskazówki
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2013 01:28 przez lukasz22i, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: Problem - Ciężko pali jak zimny?! Turek 1.9tdi 105KM 04r

Post autor: JacaTouran »

lukasz22i pisze:Witajcie

Problem powstał można powiedzieć, z dnia na dzień. Auto do przed wczoraj odpalało idealnie, nawet podczas mrozów na poziomie -15st.C, kręciło żwawo (nowy aku - mocny), łapało tak naprawdę za 2/3 przekręceniem wału.
Ze dwa dni temu po całonocnym i prawie całodziennym postoju miałem problem z rozruchem, kręcił ale załapał za drugim razem i po ok 10s kręcenia. Myślę, może to wina paliwa, wszak wróciłem do domu z trasy już na rezerwie (komp. pokazywał jeszcze 60km), nie miałem już siły i chęci na stację. Po odpaleniu i zgaszeniu auto odpaliło już idealnie. Pojechałem w trasę, zalałem Bp Ultimate do pełna i generalnie wszystko grało i buczało.
Dzisiaj znowu podobnie, auto od wczoraj - wieczór stało przez noc i prawie cały dzień, wsiadam o 18-ej, próbuję odpalić i znowu kręcenie, ok 10s... silnik kręci, sprawia wrażenie jakby łapał i łapał i łapał, tak się rozkręca aż w końcu zaskoczy. Po odpaleniu pracuje równo, nic nie kopci, generalnie wszystko po staremu poza odpalaniem. Jak wspomniałem, jeśli od razu po odpaleniu go zgaszę i zakręcę jeszcze raz to odpali od "strzała".

Ktoś coś podpowie zanim ruszę po mechanikach? Wiem, zaraz będziecie wysyłać na kompa itp ale może ktoś z doświadczenia podpowie? Jeśli ktoś ma na tapecie podobny problem na forum to będę wdzięczny za podrzucenie, przegląda i czytam ale póki co, nic ciekawego nie znalazłem.

Dzięki za ew. wskazówki

No tak jak napisałeś, komputer i diagnostyka bardzo wskazana.
Może to być np. usterka czujnika położenia wałka rozrządu G40(niezrozumaiały sygnał)
Może to być problem swiec
Może to być problem z ECU

Jak tak obawiasz się mechanika to chaciaż podjedz na sam komputer, a reszte postaram się doradzić
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Re: Problem - Ciężko pali jak zimny?! Turek 1.9tdi 105KM 04r

Post autor: lukasz22i »

edit

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 00:27 ]
JacaTouran pisze:
lukasz22i pisze:Witajcie

Problem powstał można powiedzieć, z dnia na dzień. Auto do przed wczoraj odpalało idealnie, nawet podczas mrozów na poziomie -15st.C, kręciło żwawo (nowy aku - mocny), łapało tak naprawdę za 2/3 przekręceniem wału.
Ze dwa dni temu po całonocnym i prawie całodziennym postoju miałem problem z rozruchem, kręcił ale załapał za drugim razem i po ok 10s kręcenia. Myślę, może to wina paliwa, wszak wróciłem do domu z trasy już na rezerwie (komp. pokazywał jeszcze 60km), nie miałem już siły i chęci na stację. Po odpaleniu i zgaszeniu auto odpaliło już idealnie. Pojechałem w trasę, zalałem Bp Ultimate do pełna i generalnie wszystko grało i buczało.
Dzisiaj znowu podobnie, auto od wczoraj - wieczór stało przez noc i prawie cały dzień, wsiadam o 18-ej, próbuję odpalić i znowu kręcenie, ok 10s... silnik kręci, sprawia wrażenie jakby łapał i łapał i łapał, tak się rozkręca aż w końcu zaskoczy. Po odpaleniu pracuje równo, nic nie kopci, generalnie wszystko po staremu poza odpalaniem. Jak wspomniałem, jeśli od razu po odpaleniu go zgaszę i zakręcę jeszcze raz to odpali od "strzała".

Ktoś coś podpowie zanim ruszę po mechanikach? Wiem, zaraz będziecie wysyłać na kompa itp ale może ktoś z doświadczenia podpowie? Jeśli ktoś ma na tapecie podobny problem na forum to będę wdzięczny za podrzucenie, przegląda i czytam ale póki co, nic ciekawego nie znalazłem.

Dzięki za ew. wskazówki

No tak jak napisałeś, komputer i diagnostyka bardzo wskazana.
Może to być np. usterka czujnika położenia wałka rozrządu G40(niezrozumaiały sygnał)
Może to być problem swiec
Może to być problem z ECU

Jak tak obawiasz się mechanika to chaciaż podjedz na sam komputer, a reszte postaram się doradzić
Dzięki, mechanika się nie obawiam ponieważ mam swojego, pewnego i kumatego, niestety ok 110km ode mnie. Póki co ze względu na permanentny brak czasu nie mogę do niego podjechać więc może uda mi się chociaż w sobotę podskoczyć gdzieś na komputer na miejscu.

Na pewno dam znać co tam wyszło.
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

a nie mamy kogoś z kablem we Wrocławiu? popytaj chłopaków na forum.
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

QQRYDZA pisze:a nie mamy kogoś z kablem we Wrocławiu? popytaj chłopaków na forum.
Pomysł dobry tylko jak ich znaleźć? ;)
Awatar użytkownika
urban2812
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: ndz gru 30, 2012 22:56
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: głogówek/mucków

Post autor: urban2812 »

Ja mialem takie same objawy, winne byly uszczelki (gumki) pod pompowtryskam , wymienilem i znowu od strzala pali .pozdrawiam
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

urban2812 pisze:Ja mialem takie same objawy, winne byly uszczelki (gumki) pod pompowtryskam , wymienilem i znowu od strzala pali .pozdrawiam
Dzięki. Też biorę to pod uwagę, czasami na biegu jałowym silnik sprawiał wrażenie jakby wpadał w lekkie drgania/wibracje, może to wtryski czy może same uszczelniacze?

Dużo kosztowała Cie taka przyjemność wymiany tych gumek i jak to zdiagnozowano?
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

lukasz22i pisze:
QQRYDZA pisze:a nie mamy kogoś z kablem we Wrocławiu? popytaj chłopaków na forum.
Pomysł dobry tylko jak ich znaleźć? ;)
Spróbuj w grupie dolnośląskiej:

http://touranklub.pl/forum/groupcp.php?g=1209
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

zapytaj Marcina975 :)
rafi
Przeglądacz
Posty: 126
Rejestracja: sob wrz 10, 2011 15:29
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Sande i Vestfold

Re: Problem - Ciężko pali jak zimny?! Turek 1.9tdi 105KM 04r

Post autor: rafi »

lukasz22i pisze:Dzisiaj znowu podobnie, auto od wczoraj - wieczór stało przez noc i prawie cały dzień, wsiadam o 18-ej, próbuję odpalić i znowu kręcenie, ok 10s... silnik kręci, sprawia wrażenie jakby łapał i łapał i łapał, tak się rozkręca aż w końcu zaskoczy. Po odpaleniu pracuje równo, nic nie kopci, generalnie wszystko po staremu poza odpalaniem. Jak wspomniałem, jeśli od razu po odpaleniu go zgaszę i zakręcę jeszcze raz to odpali od "strzała".
A może cofa ci sie paliwo?
VW Touran 1,9 TDI 2005r. DSG
Obrazek
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Re: Problem - Ciężko pali jak zimny?! Turek 1.9tdi 105KM 04r

Post autor: lukasz22i »

rafi pisze:
lukasz22i pisze:Dzisiaj znowu podobnie, auto od wczoraj - wieczór stało przez noc i prawie cały dzień, wsiadam o 18-ej, próbuję odpalić i znowu kręcenie, ok 10s... silnik kręci, sprawia wrażenie jakby łapał i łapał i łapał, tak się rozkręca aż w końcu zaskoczy. Po odpaleniu pracuje równo, nic nie kopci, generalnie wszystko po staremu poza odpalaniem. Jak wspomniałem, jeśli od razu po odpaleniu go zgaszę i zakręcę jeszcze raz to odpali od "strzała".
A może cofa ci sie paliwo?
Jest tam jakiś zawór zwrotny? Póki co, pierwszy komputer, jeśli nic nie pokaże to będziemy szukać po kolei.

p.s. czy uszk. czujnik p.wału ew. instalacja elek. (wiem że jest felerna) może mieć wpływ na takie zachowanie?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

lukasz22i pisze:p.s. czy uszk. czujnik p.wału ew. instalacja elek. (wiem że jest felerna) może mieć wpływ na takie zachowanie?
TAK
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
marcin975
Zaawansowany
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 22:10
Auto:: VW PASSAT B7 2.0 TDI
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 47 razy

Post autor: marcin975 »

Spoko temat załatwimy,podepniemy kompa.zadzwoń do mnie :oki:
Touran był i się zmył :)
Awatar użytkownika
lukasz22i
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 07, 2012 17:17
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 3 razy

Post autor: lukasz22i »

marcin975 pisze:Spoko temat załatwimy,podepniemy kompa.zadzwoń do mnie :oki:
:ok:

Wyczytałem też na innych forach że ludzie z podobnym problemem (ciężko pali jak zimny, nic więcej) wymieniali uszczelniacze wtrysków i było po problemie. Idzie to zdiagnozować, tzn. czy wymagają wymiany czy robi się to na oko, akurat może się uda? :)
Awatar użytkownika
r00x
Przeglądacz
Posty: 122
Rejestracja: śr sie 17, 2011 09:38
Auto:: Audi A4 2.0 TFSI Quattro
Imię:: Sebastian
Lokalizacja: Turek
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: r00x »

Mam identyczny problem co jakieś 2-3 miesiące. Dwa dni takie objawy ja u Ciebie i potem spokój na jakiś czas. Komputer żadnych błędów nie pokazuje. Pompowtryski według instrukcji z forum pomierzone i wszystko ok. Temat odpuściłem. Może na wiosnę wymienię uszczelniacze pompek.
Obrazek
ODPOWIEDZ