Witam!
Od pewnego czasu mam dziwny problem ze swoim Touranem. Objawia się to, że auto np na 5 biegu przy obrotach około 2000 w trakcie przyspieszania dostaje lekkiej czkawki i drgań jakbym jechał po tarce (podobnie jak by brakowało paliwa) tylko w mniejszym stopniu. Identycznie sytuacja wygląda na 6 biegu. Auto również słabiej na tych wysokich biegach przyspiesza. Nic takiego nie dzieje się od startu na niższych biegach, wówczas wszystko jest ok. VCDS nie sypie żadnymi błędami, silnik nie kopci. Wymieniłem dla pewności filtr paliwa ale nic się nie zmieniło. W czym może być problem?
Pozdrawiam!
Spada moc na wyższych biegach
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Witam!
Filtr powietrza nowiutki. Mogę jechać 150 i 160 ale wtedy niemal cały czas jest odczuwalne takie drganie jakbym po tarce jechał. Nie ma tej płynności. Rozbujanie się do takich prędkości też trwa znacznie dłużej niż normalnie.
Zrobię logi dynamiczne tylko najpierw muszę poszukać jak to się robi (chyba był gdzieś opis na forum). Nie za bardzo również wiem jak dokonać sprawdzenia przepływki że o zaworze EGR już nie wspomnę
Pozdrawiam!
Filtr powietrza nowiutki. Mogę jechać 150 i 160 ale wtedy niemal cały czas jest odczuwalne takie drganie jakbym po tarce jechał. Nie ma tej płynności. Rozbujanie się do takich prędkości też trwa znacznie dłużej niż normalnie.
Zrobię logi dynamiczne tylko najpierw muszę poszukać jak to się robi (chyba był gdzieś opis na forum). Nie za bardzo również wiem jak dokonać sprawdzenia przepływki że o zaworze EGR już nie wspomnę


Pozdrawiam!
- Sówka
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: śr paź 12, 2011 13:46
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lubuskie
Mogę tylko powiedzieć, że kiedyś miałem podobne objawy w pasacie. Auto na 4 i 5 biegu dostawało czkawki. Trzeba było o wiele dłużej trzymać sprzęgło przy zmianie biegów i wchodzić na wyższe obroty bo inaczej się dusił, później przyspieszał ale bardzo mozolnie. Problemem była tylko nieszczelność przewodu doprowadzającego do turbiny.
- jeffik
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: pt lut 25, 2011 22:36
- Auto:: Toyota Verso
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Augustów
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 10 razy
Witam!
Przebujałem się z tym problemem kilka miesięcy. Teraz auto przyspieszenie ma w normie ale nadal występuje chwilowy problem w trakcie gwałtownego przyspieszenia przy prędkości około 80km/h. Objawia się to chwilowymi 2-3 sekundowymi drganiami silnika (coś w rodzaju jazdy po tarce) i tylko w czasie gwałtownego przyspieszania. od 100km/h zjawisko to zupełnie nie występuje tylko od 80-do 100 km/h i tylko na 5 lub 6 biegu.
Poniżej zamieszczam logi:
Dynamiczne:
Grupy: 001,003,004
Grupy: 008,010,011
Statyczne:
Grupy: 001,003,004
Grupy: 007,013,018
Grupy: 023
I na koniec zwykły log w czasie jazdy, coś mi się zdaje że z pompką na czwartym cylindrze coś się złego dzieje
Grupy: 004,013,023
Proszę o ewentualne sugestie co może być nie tak.
Pozdrawiam!
Przebujałem się z tym problemem kilka miesięcy. Teraz auto przyspieszenie ma w normie ale nadal występuje chwilowy problem w trakcie gwałtownego przyspieszenia przy prędkości około 80km/h. Objawia się to chwilowymi 2-3 sekundowymi drganiami silnika (coś w rodzaju jazdy po tarce) i tylko w czasie gwałtownego przyspieszania. od 100km/h zjawisko to zupełnie nie występuje tylko od 80-do 100 km/h i tylko na 5 lub 6 biegu.
Poniżej zamieszczam logi:
Dynamiczne:
Grupy: 001,003,004
Grupy: 008,010,011
Statyczne:
Grupy: 001,003,004
Grupy: 007,013,018
Grupy: 023
I na koniec zwykły log w czasie jazdy, coś mi się zdaje że z pompką na czwartym cylindrze coś się złego dzieje
Grupy: 004,013,023
Proszę o ewentualne sugestie co może być nie tak.
Pozdrawiam!
-
- Zaawansowany
- Posty: 355
- Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
- Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: York
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Generalnie to masz bardzo wysokie czasy wtryskow w 23 grupie u mnie sa one na poziomie 28-31 u znajomego w passacie z nowa wiazka i wtryskami ma po 18-21 co do drgania podczas przyspieszania moze tez to byc wina przegubu kiedys mialem cos takiego w sharanie przy predkosci miedzy 80-100km/h wchodze pod samochud patrze a tam smar wszedzie takze dolozylem smaru zalozylem gume i problem ustal