wysokie obroty na biegu jałowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: trew »

Dzień dobry. W moim Touranie pojawiły się zwiększone obroty na biegu jałowym, czyli "na luzie".

Normalnie jak sądzę powinno być ok. 800 obrotów na minutę i tak czasem jest, ale zdarza się, że jest 1000. Dzieje się tak jak samochód znajduje się na biegu jałowym i niezależnie od temperatury silnika (to znaczy na pewno na ciepłym i jak sądzę :) na zimnym też).

Miałem jakieś pół roku temu robiną mapę zapłonu i nie wiem czy objawy powyższe wiązać z tym zdarzeniem.

Pytanie więc - co się dzieje, dlaczego i co z tym należałoby zrobić (poza tym że coś należałoby zrobić, a najlepiej naprawić).

Oczywiście przejrzałem forum i z reguły podobnym opisywanym na forum objawom towarzyszyły też szarpnięcia, ale u mnie żadnych szarpnięć nie zauważyłem.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

masz wyłączona opcję szukaj na forum?

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... kie+obroty
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Czytałem to. Tam jest problem trochę inny - wysokie obroty pojawiają się "w zasadzie na zimnym silniku lecz niezawsze". U mnie bez różnicy. Raz pojawią się, a raz jest normalnie, tzn. 800.

Poza tym tam wskazano na problemy wynikające z elektryki. A czy może to być jakaś nieszczelność pomp czy czegoś podobnego?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

trew, na pewno jest na forum to opisane.

Powodem może być:akumulator,alternator,połączenie masy na kielichu przy akumulatorze.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Muti, masa jest na kielichu czy na ścianie grodziowej ?
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5596
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 670 razy

Post autor: jeżu »

Tomas, Tak widać jak na dłoni....łatwo też dojść po przewodzie od minusowego bieguna aku....
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

pytam bo kolega pabloxxx pisał:
pabloxxx pisze:Witam ja też miałem w swoim touranie przypadek podnoszących się obrotów do ok 1000- 1100 na min.
Po sprawdzeniu ładowania alternatora oraz akumulatora wszystko było ok.
Żaden ,, fachowiec" nie potrafił stwierdzić przyczyny takiego stanu rzeczy.
Więc wziąłem się sam do roboty, przeczyściłem, klemy akumulatora,
masę przykręconą do ściany grodziowej oraz połączenia idące od niego do skrzynki z bezpiecznikami i problem zniknął jak ręką odjął :)
Także polecam od tego zacząć poszukiwania ;)
sam nie sprawdzałem, stąd moje wątpiliwości
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Mase masz jak na dłoni zaraz po prawej obok akumulatora między bezpiecznikami,a aku..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Dzieki za sugestie. Ale jeszcze kolega, który kiedyś takie objawy miał u siebie w fordzie, powiedział mi, że u niego było to przez silnik krokowy przepustnicy, że trzeba było wyczyścić, ale powiedział, że może też być jakś nieszczelność na gumach np. na odmie.

Przyznam się, że nie czuję się w tych sprawch żadnym specjalistą. Stąd też pytam. Żeby jak przyjadę do warsztatu nie wmówiono mi, że trzeba naprawić coś, co naprawy nie potrzebuje i muszę zapłacić za to góry pieniędzy.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

trew, silnik krokowy od obrotów to w benzynach...zacznij od najprostszych spraw,a pozniej przechodź do poważniejszych.
Poczysc klemy,mase,doładuj aku,sprawdz ładowanie altrernatora..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Tak zrobię.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Ponieważ mimo nowego akumulatora, problem podwyższonych obrotów znów powrócił postanowiłem zrobić to co najprostsze czyli czyszczenie klem i masy. Przy okazji powstał mini manual:

Zestaw przydatnych narzędzi:
klucz 10, klucz 14, papier ścierny, szczotka druciana, młotek, nóż
Obrazek



Odłączamy akumulator, następnie odkręcamy masę (klucz 14 oraz klucz 10).

Obrazek

Następnie przy pomocy papieru lub szczotki drucianej czyścimy końcówki przewodu minusowego, następnie klemę plusową i na koniec bieguny akumulatora. Ja używałem do tego także noża. Należy pamiętać także o przeczyszczeniu gniazda i śruby masy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podłączmy akumulator, mocno dokręcając klemy, użyłem tutaj także małego młotka aby klemy były dobrze osadzone, wystarczy zrobić jeszcze tylko adaptację i ewentualnie ustawienie zegarka i gotowe. Mam nadzieję, że pomoże.
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Pięknie, tylko trzeba było klemy lekko posmarować przed założeniem, np. wazeliną techniczną
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Niestety nie miałem pod ręką, ale na pewno to zrobię jeszcze.
Awatar użytkownika
Tomasz_W-wa
Władca postów
Posty: 2561
Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 285 razy
Otrzymał podziękowań: 484 razy

Post autor: Tomasz_W-wa »

Tomas opisik ładny, tylko zabrakło bardzo ważnej sprawy, czy pomogło ?

Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
ODPOWIEDZ