Nieraz przyspiesza natychmiast a nieraz od wyższych obrotów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

collega pisze:Zrob logi dynamiczne
Czy ktoś miły mógłby wkleić. Tutaj linka do wątku z opisem jak się robi te logi bo na pewno "gdzieś. było".

Panowie dajcie już spokój z tym spalaniem. Każdy z nas ma inny styl jazdy i obojętnie do jakiego auta wsiądzie to mu bedzie paliło mniej lub więcej w stosunku do innych osób. Ja akurat preferuję Ekodriving ale niepotrzebnie napisałem na początku, ze duzo pali bo dyskusja zeszła na złą drogę :)

[ Komentarz dodany przez: jeżu: Wto Lip 31, 2012 21:07 ]
ggu ma rację wracamy do tematu...
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Tu mas taki opis zapozyczony z forum sharana

Po pierwsze trzeba miec fejs odpowiedni na obd2 do aut grupy vag, najlepiej laptop ale moze byc stacjonar ( tu wykonamy tylko statyczne logi z braku mozliwosci jazdy no chyba ze na hamowni). Program vag-com w pelnej wersji lub VCDS. Wszelkie logi robimy na silniku rozgrzanym do temp min 80 stopni.

Podstawowe logi czyli statyczne robimy na obrotach jalowych w grupie Basic settings-BS. Kazdą grupe przy statycznych robimy tak by wychwycic dwa stany pracy badanego podzespolu - czyli jak zrobimy loga trwajacego tak z 10-15 s to wystarczy. Np EGR bedzie mial zlogowane dwa stany otwarty i zamkniety.


Ktore bloki logowac i w jakich silnikach?? W zasadzie jest wszedzie prawie tak samo tylko dochodza inne bloki w PD lub zaleznie czy to silnik R4, R5 czy V6.
Silniki R4 na VP37 ASV AFN ALH itd:
- w Blokach pomiarowych(MB):
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013

- w Nastawach podstawowych (BS):
000 , 003 , 004 , 011

• Silniki R4 na PD AUY ASZ itp:
- w Blokach pomiarowych (MB):
000 , 001 , 003 , 004 , 007 , 011 , 013 , 023

- w Nastawach podstawowych (BS):
003 , 011.

Wazniejsze sa logi dynamiczne bo pokazuja pełen obraz pracy silnika podczas jazdy wiec na nich polecam sie skupić. Logi te wykonujemy w dwie osoby gdyz jedna prowadzi auto a druga obsługuje laptopa- wciska start i stop podczas jazdy oraz zapisuje loga do pliku. Logujac pedal gazu ma byc wcisniety do oporu i startujemy na wmiare jak najwyzszym biegu czyli turlajac sie na biegu np 4 z predkoscia obrotowa 1300-1500 wciskamy start na laptopie, pedal gazu w podloge czekamy az obroty silnika dojada do okolo 4000 obr( czyli bedziemy przyspieszac tak do 140 km/h), wciskamy "stop" na laptpioe i mozemy sciagnac nowe z gazu. Zapisujemy pomiar do pliku. W automatach musimy wciskac pedal gazu tak by nie zredukowal biegu.

Logi dynamiczne robimy w MB nastepujace grupy:

R4 na VP37 ALH AFN itp
000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011

R4 PD AUY ASZ itp:
000 , 001 , 003 , 004 , 008 , 010 , 011 , 019

Po zapisaniu tych logow przerabiamy je lub wklejamy ale juz o tym jest osobny temat wiec nie bede powielał.

Jeszcze jedno, logujemy nie wiecej jak dwie grupy na raz zeby pomiar zawieral wiecej informacji. Czyli robimy najlepiej kazda grupe osobno i zapisujemy Np.001 osobno 003 i reszta tak samo.
Nie ma co sie bać to jest naprawde bardzo proste. Bloki na vagu sa tez podpisane tak wiec bedziemy wiedzieli co sprawdzamy- turbine, przeplywke, EGR itd
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Logi dynamiczne i statyczne

Post autor: ggu »

Zrobiłem te logi (na trzecim biegu). Gdzie je teraz wkleić, żeby ktoś mądry coś o nich powiedział?

EDIT:
załączam jako załącznik i poniżej linki do oglądania. Proszę o skomentowanie.

Dynamiczny Log (008,010,011)
Dynamiczny Log (003)
Dynamiczny Log (001,003,004)
Dynamiczny Log (011)
Statyczny Log (011)
Statyczny Log (014,018,023)
Statyczny Log (003,004)
Statyczny Log (003)
Statyczny Log (001,007,013)
Załączniki
Logi_BLS.zip
Załączam logi dynamiczne jak i statyczne z mojego Tourana. Proszę o komentarz.
(11.11 KiB) Pobrany 140 razy
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Napewno na forum sharana jest koles ktory sie nazywa wesol i jest mechanikiem pracuje w aso i ma pojecie lub tez na elektrodzie

Mozesz sprobowac wyregolowac kat synchronizacji walka bo jest u ciebie na -2.00 ja mialem -2.5 zmienilem na 0.00 i jest lepiej no i turbina wolno normuje cisnienie ale nie wiem czy to normalne czy nie lepiej zapytac kogos kto ma wiecej pojecia
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Z tym kątem synchronizacji to chodzi o rozrząd? Był wymieniany - źle ustawili koła? Trzeba zdjąć i poprawić?

EDIT:
znalazłem fajny opis dotyczący regulacji kąta synchronizacji. Może się komuś przyda: LINK
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Czyli juz wiesz jak sie to robi jedynie co ci moge podpowiedziec to przesuwaj go bardzo delikatnie bo wystarczy przesunac 1mm i bedzie ok przy czym patrz sobie jak sie przesuwa taka jakby blaszka przy pokrywie zaworow miedzy kolem zebatym i u ciebie jest na -2.0 takze przesuwasz je w strone tylu samochodu
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Dzięki. Wrzuciłem prośbę o analizę logów na forum sharana. Na razie nic. Trzeba czekać.
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Siema
Obserwuje tam troche watek na forum sharana odnosnie twojej turbiny jak mozesz to daj znac czy bedziesz ja wyciagal i czy sam czy do kogos bedziesz zawozil
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Witam,
na razie mechanik wymienił elektrozaworek od podciśnienia. Zaworek miał uszkodzony mechanicznie króciec i łapał "lewe" powietrze. Podczas jazdy wyraźna poprawa ale mam wrażenie jakby na trójce jednak słabo przyspieszał - może to tylko moje wrażenie - muszę trochę pojeździć. Jak będę miał chwilę to znowu zrobię logi i wrzucę na forum sharana.
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Mowisz o tym przy turbinie czy jakis jeszcze inny
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Ten umieszczony na ścianie grodziowej był uszkodzony - FOTO. Jeden z jego wężyków idzie bezpośrednio do gruszki turbiny. Ale mechanik wymienił na wszelki wypadek również taki, który jest bliżej silnika (pod osłoną).
Poprawa jest ale na pierwszych trzech biegach nadal jest słabo do 2200 obr a przy 2300 jest chwila mocnego przyspieszenia.

Chyba wyjmę turbinę i ją przeczyszczę. Tylko aż się boję wyciągania - mało tam miejsca. Czyszczenie to pikuś.
Jakby ktoś gdzieś spotkał manual do wyciągania turbo w BLS to bardzo proszę o podanie linka. Z tego co czytałem to EGR jet u mnie chłodzony wodą a na pierwszy rzut okiem będę musiał wymontować EGR, żeby sobie zrobić miejsce do wyciągnięcia turbiny.
collega
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: ndz maja 27, 2012 22:29
Auto:: Touran 1.9 TDI BXE 2006
Imię:: Marcin
Lokalizacja: York
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: collega »

Wiesz co ja wyjmowalem w sharanie i tez lekko nie bylo cala gora egr,kol. ssacy itp. zeby bylo latwiej to jeszcze pokrywe zaworow sciagalem i wyszlo miodzio ale caly dzien dlubania + przy rozkrecaniu turbiny sruby ktore trzymaja lopatki sie ze tak powiem uje.... a wcale ciezko nie szly i przez to doszlo szukanie kogos kto rozwierci i wyjmie a sroby sa tam bardzo male.

Jezeli masz czas to wejdz sobie pod auto i zobacz bo nie jestem pewny ale moze byc szansa wyciagnac ja dolem bo w turanie jest dos krotki trawers a miejsca z tego co pamietam jak wyciagalem skrzynie bylo dosc sporo a jezeli wyjdzie dolem to duzo nie ma roboty
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Kiedyś wyjmowałem i czyściłem w Toledo AFN i troche górą a trochę dołem odkręcałem :)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Zdejmij wtyczkę od przepływomierza i N75 i psiknij w nią kontaktem,bo styki śniedzieją i raz jedzie raz nie... U mnie pomogło..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ggu
Przeglądacz
Posty: 125
Rejestracja: czw kwie 12, 2012 22:22
Auto:: 1T2
Imię:: Marcin
Lokalizacja: wlkp
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: ggu »

Ja wreszcie poświęciłem czas i rozwiązałem problem: Najpierw doszedłem na tyle do turbiny, że mogłem poruszać sztangą. Nie mogłem jej odkręcić od gruszki, jednak wszytko chodziło bez jakichkolwiek zacięć. Potem przejrzałem węże od podciśnienia. W końcu sprawdziłem w Etce, że mój przetwornik ciśnienia (N75) powinien mieć numer 1j0906627b (już nie jest produkowany) lub 1k0906627a (ten go zastąpił) a miałem założony 1k0906627b (ostatnio mechanik taki założył z golfa 2010 2.0 TDI, twierdził że mają takie same numery ale pewnie nie zwrócił uwagi na literkę na końcu) - one nie są wymienne. Przełożyłem z Caddy mojego kolegi 1j0906627b. Auto zaczęło normalnie przyspieszać - płynnie od niskich obrotów. Zrobiłem logi i się potwierdziło, że jest dobrze.
Najdziwniejsze jest to, że zamówiłem nowy 1k0906627a z InterCars (OE VW) i po założeniu to samo czyli kicha. Oddałem i pojechałem na szrot gdzie kupiłem używany 1j0906627b z 2002 roku i jest dobrze acz nie idealnie jak na przetworniku z Caddy kolegi. Do ok 1700 obrotów jest małe niedoładowanie - potem ideał. Przeładowań już nie ma. Nie wiem ale może to zależy od egzemplarza bądź partii?

Przy okazji sprawdzania wężyków podciśnienia odkryłem, że w Etce na rysunku 131-70 (recyrkulacja spalin) jest błąd w podłączeniu wężyków przy zaworze sterującym EGRem (1k0906283a - numer 34 na rysunku) - wężyki na rysunku są odwrotnie niż w rzeczywistości.

EDIT:
Ciekawe jak jest u innych. Może jeśli ktoś ma BLSa i 5 minut czasu, to niech zajrzy pod maskę - na ścianie grodziowej, dość głęboko (trzeba zaświecić latarką) jest przetwornik N75 (zdjęcie umieszczałem wcześniej) - proszę napiszcie jakie macie symbole w swoich BLSach.
ODPOWIEDZ