Wysokie obroty
-
- Użytkownik
- Posty: 232
- Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Piła
Wysokie obroty
Witam,
W moim Touranie czasami dostaje "wysokie" obroty. Nie mam auta wystarczająco długo aby stwierdzić czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy zimnym aczkolwiek działo mi się to w zasadzie na zimnym silniku lecz niezawsze. Sprawa wygląda tak, że obroty na biegu jałowym wynoszą 10tys. normalnie wskazówka obrotomierza jest niżej. Kiedy zgaszę silnik poczym odpale go ponownie jest wszystko dobrze. Tak być powinno czy coś się zaczyna sypać?
W moim Touranie czasami dostaje "wysokie" obroty. Nie mam auta wystarczająco długo aby stwierdzić czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy zimnym aczkolwiek działo mi się to w zasadzie na zimnym silniku lecz niezawsze. Sprawa wygląda tak, że obroty na biegu jałowym wynoszą 10tys. normalnie wskazówka obrotomierza jest niżej. Kiedy zgaszę silnik poczym odpale go ponownie jest wszystko dobrze. Tak być powinno czy coś się zaczyna sypać?
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Chyba 1000 obr/min?
Podwyższona prędkość obrotowa może być związana m.in. z zimnym silnikiem. Natomiast takie zachowanie opisane przez ciebie może wynikać z dużego zapotrzebowania na prąd tudzież rozładowanego aku. Taki stan jest rozpoznany przez sterownik silnika i podnosi on obroty by nie dopuścić do rozładowania aku, względnie go doładować.
Podwyższona prędkość obrotowa może być związana m.in. z zimnym silnikiem. Natomiast takie zachowanie opisane przez ciebie może wynikać z dużego zapotrzebowania na prąd tudzież rozładowanego aku. Taki stan jest rozpoznany przez sterownik silnika i podnosi on obroty by nie dopuścić do rozładowania aku, względnie go doładować.
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Istnieje taka możliwość, poprzez sprawdzenie wskazania napięcia i obciążenia jakie "melduje" alternator do sterownika silnika.
Prąd pobierany na postoju najlepiej mierzyć po ok. 30 minutach, kiedy sterowniki (w większości) przejdą w stan uśpienia. Jeśli mierzysz przy otwartej masce to najlepiej zapnij zamek maski, żeby był sygnał, że jest zamknięta
Prąd pobierany na postoju najlepiej mierzyć po ok. 30 minutach, kiedy sterowniki (w większości) przejdą w stan uśpienia. Jeśli mierzysz przy otwartej masce to najlepiej zapnij zamek maski, żeby był sygnał, że jest zamknięta
Problem może być również z ładowaniem a dokładniej z przewodem od wzbudzenia.To taki cienki który idzie od alternatora i lubi się w okolicach rozrusznika lub lewej podłużnicy ukruszyć. Silnik po przekroczeniu 2500obr/min wzbudza ładowanie i wszystko śmiga jak dalej. Sprawdź czy kontrolka od ładowania działa. Jeśli tak to raczej jest wszystko ok pod tym wzgledem.
-
- Początkujący
- Posty: 29
- Rejestracja: sob cze 04, 2011 18:59
- Auto:: Highline 2.0 170 KM 2008r
- Imię:: Wojtas
- Lokalizacja: kołobrzeg
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Witam
U mnie podwyższenie obrotów silnika z 800 na około 1000 nasiliło się do tego stopnia że podczas jazdy gdy wcisnąłem sprzęgło już miałem 1000 obr/min.
Na początku tylko gdy stanąłem np. na światłach to po jakiejś chwili wskakiwał na wyższe obroty a jadąc się one kasowały do wolnych stając ponownie.
Chciałem się umówić z mechanikiem dzwoniąc, ale on kazał mi jeszcze spróbować odłączyć plusowy przewód akumulatora na 3-5 min. restartując w ten sposób komputer.
Zrobiłem to 3 tygodnie temu i od tamtej pory nie mam problemu z obrotami.
U mnie podwyższenie obrotów silnika z 800 na około 1000 nasiliło się do tego stopnia że podczas jazdy gdy wcisnąłem sprzęgło już miałem 1000 obr/min.
Na początku tylko gdy stanąłem np. na światłach to po jakiejś chwili wskakiwał na wyższe obroty a jadąc się one kasowały do wolnych stając ponownie.
Chciałem się umówić z mechanikiem dzwoniąc, ale on kazał mi jeszcze spróbować odłączyć plusowy przewód akumulatora na 3-5 min. restartując w ten sposób komputer.
Zrobiłem to 3 tygodnie temu i od tamtej pory nie mam problemu z obrotami.
-
- Przeglądacz
- Posty: 129
- Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Wrocław
- pabloxxx
- Zaawansowany
- Posty: 412
- Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
- Auto:: Touran 1,9 TDI
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: LEGNICA
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Podnoszące się obroty.
Witam ja też miałem w swoim touranie przypadek podnoszących się obrotów do ok 1000- 1100 na min.
Po sprawdzeniu ładowania alternatora oraz akumulatora wszystko było ok.
Żaden ,, fachowiec" nie potrafił stwierdzić przyczyny takiego stanu rzeczy.
Więc wziąłem się sam do roboty, przeczyściłem, klemy akumulatora,
masę przykręconą do ściany grodziowej oraz połączenia idące od niego do skrzynki z bezpiecznikami i problem zniknął jak ręką odjął
Także polecam od tego zacząć poszukiwania
Po sprawdzeniu ładowania alternatora oraz akumulatora wszystko było ok.
Żaden ,, fachowiec" nie potrafił stwierdzić przyczyny takiego stanu rzeczy.
Więc wziąłem się sam do roboty, przeczyściłem, klemy akumulatora,
masę przykręconą do ściany grodziowej oraz połączenia idące od niego do skrzynki z bezpiecznikami i problem zniknął jak ręką odjął

Także polecam od tego zacząć poszukiwania

- Cesarz
- Władca postów
- Posty: 4415
- Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
- Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
- Podziękował: 629 razy
- Otrzymał podziękowań: 223 razy
13,8V jest to standardowe napiecie ładowania akumulatora, musi byc ono wyzsze niz napiecie aku aby sie ładował bo w przeciwnym wypadku to aku napedzal by alternator (pracowal by jako silnik elektryczny).
Pozwyzszenie obrotow silnika moze wynikac ze zwiekszonego zapotrzebowania na prad (nie ma nic za darmo). Byc moze byc to wina aku (słabo sie juz ładuje) jak i kiepskich połaczen oraz tego ze masz jakies dodatkowe odbiory ktore sia załaczaja.
Pozwyzszenie obrotow silnika moze wynikac ze zwiekszonego zapotrzebowania na prad (nie ma nic za darmo). Byc moze byc to wina aku (słabo sie juz ładuje) jak i kiepskich połaczen oraz tego ze masz jakies dodatkowe odbiory ktore sia załaczaja.
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm