Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v

rodo79
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
Imię:: Irek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v

Post autor: rodo79 »

Czołem
Przed regulacją miałem +0,6 na ciepłym
Korekty wtrysków +- 0,13 na każdym cylindrze

Po przestawieniu kąta synchronizacji na -0.6
Podniosły się korekty do -+ 0,6 na 3 cylindrze 0,85
Co zrobiłem nie tak ?

Dzięki za sugestie
mpiwo
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: sob gru 26, 2015 10:57
Auto:: Touran 1,9 TDI BLS 2006r
Imię:: Mieczysław
Lokalizacja: Babice
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v

Post autor: mpiwo »

Najlepiej sprawdz przad regulacją jaką masz wartość synchro wałka w vcds. Zablokuj wałek ssący i sprawdż czy w wałek wydechowy wchodzi blokada, jeżeli nie to popuść sruby na fasolkach wałka wydechu i kręcąc delikatnie srubą centralną wałka wydechu założyć drugą blokadę. Teraz już masz wałki zsynchronizowane, następnie popuszczasz śruby fasolek wałka ssącego i kręcąc o milimetry kołem zamachowym ustawiasz wyprzedzenie lub opóżnienie synchro.
Ostatnio zmieniony ndz sty 30, 2022 17:10 przez mpiwo, łącznie zmieniany 1 raz.
rodo79
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
Imię:: Irek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v

Post autor: rodo79 »

Przed całą zabawą miałem +0,6 na ciepłym teraz jest -0,35
Korekty wtrysków mniej więcej równe na wszystkich w granicach +-0, 15
Po zabawach korekty sie się rozjechały w cholerę najbardziej na 3 cylindrze silnik twardo chodzi :)
Najbardziej mnie interesuje zależność korekt wtrysków.
Jeszcze raz to poustawiam w cholerę kupiłem ten klucz co by kołami kręcić
zobaczę
mpiwo
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: sob gru 26, 2015 10:57
Auto:: Touran 1,9 TDI BLS 2006r
Imię:: Mieczysław
Lokalizacja: Babice
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v

Post autor: mpiwo »

No po co kupiłeś klucz to nie wiem, ale ważne do ustawienia jest odczytanie w vcds wartości synchro, póżniej zablokować wałek ssący bo z niego jest odczyt synchro następnie jeśli blokada na wałku wydechowym. Jeżeli nie wchodzi na swoje miejsce popuścić śruby na fasolkach wałka wydechu i delikatnie kręcąc śrubą cantralną wałka lewo/prawo dążyć do wsunięcia blokady wałka. Jak się udało to sukces. Wałek ssący i wydechowy masz zsynchronizowane. Jeżeli blokady nie weszły do obydwóch wałków jednocześnie ( musiałeś przestawiać wałek wydechowy) to przed regulacją obydwóch wałków sprawdź czy nie uzyskałeś pożądanego efektu. Jeśli nie to popuścić śruby fasolek na zablokowanych wałkach unieść jedno koło najszybszy biegi delikatuśnymi ruchami regulacja. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ