VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
- remont
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: wt sie 27, 2013 13:05
- Auto:: sprzedam -2007 BLS
- Imię:: Przemek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Panowie prośba o pomoc,
obecnie mam mida 1K0-953-549-BC
czy pod multi kiere pójdzie u mnie high 1K0-953-549-AG ?
obecnie mam mida 1K0-953-549-BC
czy pod multi kiere pójdzie u mnie high 1K0-953-549-AG ?
- spacewalker
- Władca postów
- Posty: 3414
- Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
- Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: PL
- Podziękował: 114 razy
- Otrzymał podziękowań: 697 razy
- remont
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: wt sie 27, 2013 13:05
- Auto:: sprzedam -2007 BLS
- Imię:: Przemek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
no i poszło 
kabelek przerobiony, moduł zmieniony, adaptacja zgodnie z opisem Jarrego i wszystko działa

kabelek przerobiony, moduł zmieniony, adaptacja zgodnie z opisem Jarrego i wszystko działa

- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
U mnie po wymianie kierownicy (+moduł +kabelek) przestał działać klakson. Muszę to rozebrać i sprawdzić. Sprawdzałeś u siebie bo ja sprawdziłem przyciski i byłem zadowolony, że jest ok, a niedziałający klakson wyszedł przypadkowo po kilku dniach.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- remont
- Przeglądacz
- Posty: 111
- Rejestracja: wt sie 27, 2013 13:05
- Auto:: sprzedam -2007 BLS
- Imię:: Przemek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Odp: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Działa działa klakson, dzis niedziela więc był potrzebny nieraz...
- hagio
- Expert
- Posty: 1219
- Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
- Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
- Imię:: BARTOSZ
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 276 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- Kontakt:
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
złe kodowanie masz w takim razie.Nie zdziw się przy innym kodowaniu jak będzie cały czas wył klakson,próbuj do skutku z kodowaniem.rzutnik pisze:U mnie po wymianie kierownicy (+moduł +kabelek) przestał działać klakson. Muszę to rozebrać i sprawdzić. Sprawdzałeś u siebie bo ja sprawdziłem przyciski i byłem zadowolony, że jest ok, a niedziałający klakson wyszedł przypadkowo po kilku dniach.
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
A ja już planowałem wszystko rozbierać żeby sprawdzić czy może jakiś przełącznik nie kontaktuje, a tu może wystarczy kodowanie. Dobrze że dzisiaj niedziela bo może bym to już rozkręcił.
Faktem jest że przy kodowaniu kierownicy przy pierwszym wpisanym kodzie nie działały przyciski ale zadziałały przy kolejnym i nawet przez myśl mi nie przyszło że klakson może być też sterowany przez sterownik kierownicy, a nie bezpośrednio przez jakiś przełącznik.
Faktem jest że przy kodowaniu kierownicy przy pierwszym wpisanym kodzie nie działały przyciski ale zadziałały przy kolejnym i nawet przez myśl mi nie przyszło że klakson może być też sterowany przez sterownik kierownicy, a nie bezpośrednio przez jakiś przełącznik.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- myczek
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 10:00
- Auto:: VW Touran, 2.0 CFHC ,2011
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Łomża
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
witam
mam turanka 1T3 2011 w wersji comfortline i chcialbym do niego dolozyc kierownice wielofunkcyjna.
Tylko jaki sterownik powinien byc pod kierownica i czy kierownica o oznaczeniu 1T0 419 091 AC RIE bedzie pasowalalub ewentualnie z tej aukcji http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 2-223-1654
Dzieki za podpowiedzi
mam turanka 1T3 2011 w wersji comfortline i chcialbym do niego dolozyc kierownice wielofunkcyjna.
Tylko jaki sterownik powinien byc pod kierownica i czy kierownica o oznaczeniu 1T0 419 091 AC RIE bedzie pasowalalub ewentualnie z tej aukcji http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 2-223-1654
Dzieki za podpowiedzi
- Tomasz_W-wa
- Władca postów
- Posty: 2561
- Rejestracja: czw maja 17, 2012 18:04
- Auto:: SEAT Ibiza SPORT 1.9 TDI
- Imię:: Tomasz
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 285 razy
- Otrzymał podziękowań: 484 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Najlepiej przeskanuj autko (będzie wiadome jaki masz moduł pod kierownicą), trzeba będzie wymienić moduł pod kierownicą na ten z obsługą multi, do tego przed kupnem kierownicy rozepnij poduchę ze swojej kierownicy i sprawdź jakie jest mocowanie poduchy, może będzie można wykorzystać ją do kierownicy multi a więc zmniejszy Ci się koszt całej operacji.
Do tego wymieniamy kabel łączący poduchę na ten z multi.
Kierownice do 1T3 występują z dwoma rożnymi mocowaniami.
Takim:
http://allegro.pl/kierownica-vw-tiguan- ... 49566.html
Oraz takim:
http://allegro.pl/vw-golf-vi-touran-cad ... 65295.html
Obydwie kierownice razem:
http://allegro.pl/vw-golf-vi-6-touran-j ... 39354.html
Żeby nie kupić złej bo trzeba będzie dokupić inną poduchę.
A tu masz spis sterowników i tu trzeba by sprawdzić czy masz jeszcze z obsługą "Steering Angle Sensor" czy nie, można to sprawdzić odczytując jaki masz teraz moduł kierownicy.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
Tyle mogłem pomóc.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Do tego wymieniamy kabel łączący poduchę na ten z multi.
Kierownice do 1T3 występują z dwoma rożnymi mocowaniami.
Takim:
http://allegro.pl/kierownica-vw-tiguan- ... 49566.html
Oraz takim:
http://allegro.pl/vw-golf-vi-touran-cad ... 65295.html
Obydwie kierownice razem:
http://allegro.pl/vw-golf-vi-6-touran-j ... 39354.html
Żeby nie kupić złej bo trzeba będzie dokupić inną poduchę.
A tu masz spis sterowników i tu trzeba by sprawdzić czy masz jeszcze z obsługą "Steering Angle Sensor" czy nie, można to sprawdzić odczytując jaki masz teraz moduł kierownicy.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... e_Versions
Tyle mogłem pomóc.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2014 12:40 przez Tomasz_W-wa, łącznie zmieniany 1 raz.
- myczek
- Przeglądacz
- Posty: 100
- Rejestracja: sob lis 10, 2012 10:00
- Auto:: VW Touran, 2.0 CFHC ,2011
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Łomża
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Wielkie dzieki Tomasz_W-wa.
Wieczorem sprawdze jaki mam modul i bedzie mozna szukac kierownicy.
Kierownica do kupienia to - 1t0419091AC
Modul - do odczytu
pozdrawiam
Wieczorem sprawdze jaki mam modul i bedzie mozna szukac kierownicy.
Kierownica do kupienia to - 1t0419091AC
Modul - do odczytu
pozdrawiam
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Rozwiązałem problem z klaksonem. Nie był to problem złego kodowania jak sugerował hagio ale problem kabelka pomiędzy pierścieniem ślizgowym, a poduszką i kierownicą multi.
Opiszę wszystko po kolei - może komuś się przyda.
Wciśnięcie klaksonu powoduje zwarcie pinów zaznaczonych kolorem czerwonym (1) z pinami zaznaczonymi kolorem zielonym (2) - widok poduszki od tyłu:

Kabelek nie obsługujący multi był podłączony do tych pinów (dwóch jedynek na dole) i jednej dwójki

We wtyczce podłączanej do pierścienia ślizgowego naciśnięcie klaksonu powodowało zwarcie pinów 7 i 8.
Przy wymianie na kierownicę multi, wymieniłem także sterownik kierownicy oraz kabelek na taki:

Po porównaniu obu kabelków okazało się, że w kabelku z obsługą multi piny zaznaczone kolorem czerwonym i zielonym były ze sobą zwarte. Podłączenie w inny sposób nie było możliwe ze względu na różne wielkości złączy (wsuwek). Zwieranie pinów 7 i 8 we wtyczce podłączanej do pierścienia ślizgowego także nie wywoływało klaksonu. Podłączanie starego kabla do nowego modułu także nie przynosiło poprawy. Klakson działał jedynie po podłączeniu starego modułu wraz ze starym kablem. W nowym kablu kierownicy był jeszcze jeden kabelek zakończony okrągłą końcówką (zaznaczony kolorem niebieskim) ale oryginalnie przewód ten wraz z końcówką był ukryty pod taśmą izolacyjną. Zwarcie tego przewodu do jednego ze złączy oznaczonych kolorem czerwonym wywołało dźwięk klaksonu. Przewód ten podłączony był z pinem 4 we wtyczce kierownicy multi (numer wtyczki 8E0 973 605). W konsekwencji obciąłem wtyczkę zaznaczoną kolorem zielonym i podłączyłem ją w miejsce wtyczki zaznaczonej kolorem niebieskim.
Po tej operacji wszystko działa - klakson oraz przyciski w kierownicy multi.
Najprawdopodobniej kabel który zakupiłem pochodził z innej wersji poduszki kierownicy.
Opiszę wszystko po kolei - może komuś się przyda.
Wciśnięcie klaksonu powoduje zwarcie pinów zaznaczonych kolorem czerwonym (1) z pinami zaznaczonymi kolorem zielonym (2) - widok poduszki od tyłu:

Kabelek nie obsługujący multi był podłączony do tych pinów (dwóch jedynek na dole) i jednej dwójki

We wtyczce podłączanej do pierścienia ślizgowego naciśnięcie klaksonu powodowało zwarcie pinów 7 i 8.
Przy wymianie na kierownicę multi, wymieniłem także sterownik kierownicy oraz kabelek na taki:

Po porównaniu obu kabelków okazało się, że w kabelku z obsługą multi piny zaznaczone kolorem czerwonym i zielonym były ze sobą zwarte. Podłączenie w inny sposób nie było możliwe ze względu na różne wielkości złączy (wsuwek). Zwieranie pinów 7 i 8 we wtyczce podłączanej do pierścienia ślizgowego także nie wywoływało klaksonu. Podłączanie starego kabla do nowego modułu także nie przynosiło poprawy. Klakson działał jedynie po podłączeniu starego modułu wraz ze starym kablem. W nowym kablu kierownicy był jeszcze jeden kabelek zakończony okrągłą końcówką (zaznaczony kolorem niebieskim) ale oryginalnie przewód ten wraz z końcówką był ukryty pod taśmą izolacyjną. Zwarcie tego przewodu do jednego ze złączy oznaczonych kolorem czerwonym wywołało dźwięk klaksonu. Przewód ten podłączony był z pinem 4 we wtyczce kierownicy multi (numer wtyczki 8E0 973 605). W konsekwencji obciąłem wtyczkę zaznaczoną kolorem zielonym i podłączyłem ją w miejsce wtyczki zaznaczonej kolorem niebieskim.
Po tej operacji wszystko działa - klakson oraz przyciski w kierownicy multi.

Najprawdopodobniej kabel który zakupiłem pochodził z innej wersji poduszki kierownicy.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
-
- Początkujący
- Posty: 41
- Rejestracja: pt cze 28, 2013 09:21
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: spod W-wy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Panowie, czy ta kierownica pasuje do Tourana 2007r, po lifcie?
http://allegro.pl/vw-eos-tiguan-kierown ... 13833.html
http://allegro.pl/vw-eos-tiguan-kierown ... 13833.html
- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
Wygląda jak ta którą kupiłem do swojego Tourana (rocznik 2009) tyle że swoją upolowałem za 150zł. Zwróć uwagę na poduszkę powietrzną bo są różne i szukaj kierownicy pod taką poduszkę jak masz aktualnie to odpadnie ci koszt wymiany także i poduszki.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual
wskąd gośc tą cene wyczarował....?
przeciez to góra ze 180zł z przesyłką warte.
przeciez to góra ze 180zł z przesyłką warte.