Z uwagi że taki podłokietnik mam w domu, a nie w samochodzie (będzie dopiero zamontowany),
a autko zabrała mi żona i wyjechała z dzieciakami na kilka dni postanowiłem rozebrać podłokietnik.
Na pewno przyda się opis jak to zrobić, do tego numery części z jakich składa się podłokietnik i jak wygląda sam mechanizm.

A więc zabieramy się.
Jeżeli mamy podłokietnik z całą ramą, musimy górną część oddzielić od ramy.
Górna część podłokietnik przykręcona jest do aluminiowego wspornika, który jest przynitowany do plastikowej ramy.
Odkręcamy dwie śruby i rozpinamy dwa elementy, które są jeszcze za pomocą dwóch wypustek złączone (patrz zdjęcia).



Dolny wspornik aluminiowy ma numer 1T0 864 527.


Górna część to aluminiowa rama podłokietnika wraz z całym mechanizmem, numer części 1T0 864 208 (w Etce widnieje z końcówką „A”) numer wybity jest na samej ramce ale również na części ruchomej z zębami, czyli najważniejsza części podłokietnika jest do dokupienia jako całość (czytaj rama z mechanizmem).


Jak już mamy oddzieloną górną część podłokietnika od dolnej plastikowej ramy zabieramy się za zdjęcie plastików z górnej części podłokietnika.
I tu jest problem, musimy najpierw wypiąć dolną plastikową osłonę, która jest przymocowana do górnej plastikowej osłony za pomocą plastikowych haczyków.
Od przodu podłokietnika po dwa z lewej i prawej strony można rozpiąć długim płaskim śrubokrętem, ale następne po trzy sztuki z każdej strony są już w niewidocznym miejscu i nie mamy do nich podejścia, musimy je połamać. Dlatego zawczasu trzeba kupić nową dolną maskownicę.
Numer części: 1T0 864 249 (w Etce widnieje z końcówką „B”), na szczęście koszt nie duży ok. 45 zł




A tu widać wyłamane zapięcia.

Teraz rozchylając z jednej strony górną osłonę po prosu ją wysuwamy. Górna osłona ma numer 1T0 864 249 A (w Etce widnieje z końcówką „C”)




Teraz mamy dostęp do plastikowej osłony samego mechanizmu, który składa się z dwóch części.
Numery części osłon: 1T0 863 371 oraz 1T0 863 372
Na aukcjach z podłokietnikami nie raz nie ma tej części w komplecie.





I nareszcie mamy dostęp do samego mechanizmu podłokietnika z zębami.
Tak wygląda:



W moim podłokietniku jak widać mechanizm jest w dobrym stanie (czytaj zęby nie są zniszczone).
Co do rozebranie mechanizmu na części pierwsze to chyba nie jest to takie proste, ale może ktoś by dał rade.
Na tym kończę.
Myślę, że wszystko jest jasne w opisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone, opis wykonał Tomasz_W-wa