1,4 tsi

dardok
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 23, 2012 14:12
Auto:: Touran 1,4 Tsi
Imię:: Darek
Lokalizacja: łódź
Otrzymał podziękowań: 2 razy

1,4 tsi

Post autor: dardok »

Rauko pisze:Siema.
I jak wrażenia po zmianie silnika?
witam

czy mamy na forum kogoś z takim motorkiem ?
widzę że same "traktorki" też wcześniej takim jeździłem ale po przesiadce powiem że jest całkiem nieźle i cicho :) aż głupio stoję na skrzyżowaniu i patrze na obrotomierz czy silnik pracuje :shock:
Awatar użytkownika
gienas1224
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: pt lut 24, 2012 15:38
Auto:: touran 13 i 14 rx3
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: wschowa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: gienas1224 »

kolego mam jeszcze seata altee XL 1,4 tsi z 2011r. 122 PS . jak dla mnie rewelacja ma 6 skrzynie i zbiera sie jak diesel przy tym też niewiele pali na miescie ok 8-9 zimowa porą
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Podepnę sie pod ten temat bo nie będę zakładał nowego.

Mam pytanie dotyczące silnika 1.4 TSI.
Dzwoniłem do różnych ASO z pytaniem czy problem nadal występuje( chodzi mi o rozrząd, głośna praca przy rozruchu itp, nie będe sie o tym rozpisywał). Więc tak odpowiada ASO.

ASO nr 1.Tak, problem był ale od 2010 roku modele są pozbawione wady.
ASO nr.2 Problem nadal istnieje , wymiana rozrządu to koszt ok 8000zł.
ASO nr.3 j/w tylko 6000zł.
ASO nr.4 Nie moge udzielać takich inf.
ASO.nr.5 Problem rozwiązany w 80%

Zakład mechaniczny na przeciw ASO... Problem istnieje i po ok 50 000 trzeba wymieniać kompletny rozrząd koszt to ok 2500zł....

Byłem w ASO z kolegą bo on jest zainteresowany kupnem Tourana( za moją namową) z silnikiem benzynowym TSI. Panowie z ASO twierdzili że nie a już takiego problemu...


Więc moje pytanie jest jak jest naprawdę???, może ktoś wie?Ceny z ASO są z kosmosu ale czy ten problem został już rozwiązany i od którego roku?Czy na dzień dzisiejszy te silniki mają już tą wadę usuniętą?
dardok
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 23, 2012 14:12
Auto:: Touran 1,4 Tsi
Imię:: Darek
Lokalizacja: łódź
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: dardok »

Nie wiem skąd te ceny !

ja kupiłem autko z ty problemem rok temu koszt oryginalnego kpl. łańcucha 800zł

robocizna ....... różnie ja a kolegą daliśmy radę

problem jest rzeczywiście rozwiązany przy zakupie nowego łańcucha

kiedyś znalazłem na niemieckim forum że pod naciskiem vw wymieniał gratis ja byłem w

ASO i nic nie wiedzieli wręcz palili głupa że problem nie istnieje


ogólnie polecam fajny silnik ! :)
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

Jesli trzeba wymienic wariator zmiennych faz rozrzadu cena znacznie idzie w gore. A problemy z rozrzadem w tym silniku to: rozciagajacy sie łancuch, napinacz i wariator zmiennych faz rozrzadu. Ceny napraw w ASO co podajesz to wymiana całego kompletu plus spoora robocizna Pod koniec 2010 wrowadzil vw pewna modyfikacje jednak w 100% nie rozwiazuje ona problemu.
Mimo tych "wad" to bardzo ciekawy silnik.
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

dardok pisze:Nie wiem skąd te ceny !

Z ASO pisałem....
dardok pisze:
problem jest rzeczywiście rozwiązany przy zakupie nowego łańcucha
Na pewno.....? Na 100%
andrz3j pisze: Pod koniec 2010 wrowadzil vw pewna modyfikacje jednak w 100% nie rozwiazuje ona problemu.
.
To jest raczej odpowiedź na moje pytanie..............
Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: rob555 »

No ja jestem innego zdania...
Dopiero teraz nowe silniki TSI beda na pasku i temat sie powinien rozwiazac.
Narazie co rok praktycznie mamy nowszy napinacz nowsze slizgi itd...a problem jak jest tak jest.
Mielismy auto z 2011r z tym problemem wiec ....

Pozatym leca swiece cewki pekaja tloki...
A uklady kompresor turbo okazuja sie problematyczne jak tylko uklad sterujacy troche sie rozjedzie.
Mireka
Początkujący
Posty: 10
Rejestracja: sob lut 02, 2013 17:47
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Mireka »

Ja mam Skode octavie rok 2009 1,4 TSI.
Miałem problem i w ASO wymienili mi łańcuch + osprzęt na nowy.
Auto było po gwarancji,jednak po negocjacjach serwis pokrył mi koszt wymiany w 70% a reszta we własnym zakresie.
VW Touran 2,0 TDI , 177KM, DSG
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Był m.in. o tym silniku program Turbo Kamera w TVN Turbo. Parę aut miało problemy z łańcuchem (rozrządem). Teoretycznie element ten miał być bezobsługowy (nie powinien być wymiany). W programie było chyba m.in Polo które miało dwie albo trzy wymiany.
Jak to mawiają życie weryfikuje :)
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
dardok
Początkujący
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 23, 2012 14:12
Auto:: Touran 1,4 Tsi
Imię:: Darek
Lokalizacja: łódź
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: dardok »

andrz3j pisze:Jesli trzeba wymienic wariator zmiennych faz rozrzadu cena znacznie idzie w gore. .
to dotyczy 1,6 i 2,0 fsi w 1,4 tsi niema tego urządzenia dopiero później dodali w tsfi
seba244
Expert
Posty: 1872
Rejestracja: ndz paź 30, 2011 14:35
Auto:: Touran
Imię:: .......
Lokalizacja: J-no
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: seba244 »

Szkoda, że taki naprawdę dobry silnik jest obarczony takimi problemami..Chciałbym poznać bliżej opinie - stąd to pytanie. Tak jak pisałem, że znajomy jest zainteresowany tym silnikiem, ale i ja też myślę z racji, że za rok będe zmieniał auto.

Ide do serwisu w sobotę zobaczymy co powiedzą.
Awatar użytkownika
pilotozyrysa
Kandydat
Posty: 6
Rejestracja: sob mar 01, 2014 12:23
Auto:: Fab03SDI
Imię:: Tomasz
Lokalizacja: ŻoRy
Kontakt:

Re: 1,4 tsi

Post autor: pilotozyrysa »

Na szczęście w nowych silnikach TSI jest już pasek. Łańcuszek nie był dobrym rozwiązaniem, nawet po poprawkach. Kultura pracy tego silnika nie jest w najlepszym wypadku dostateczna. Nowe silniki z golfa czy audi a3 chodzą o połowę ciszej. Sprawdziłem ostatnio w aso ile aktualnie kosztuje wymiana rozrządu w 1.4 TSI. Wyszło tego na około 2800 za części i 800 robota. Najdroższy wariator to połowa kwoty całego rozrządu :haha:
Utypowana ....... Atypowość
TomTDI
Użytkownik
Posty: 156
Rejestracja: czw gru 13, 2012 00:45
Auto:: Touran 1.9TDI AVQ 2003MY
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 83 razy

Re: 1,4 tsi

Post autor: TomTDI »

Kultura pracy tego silnika nie jest w najlepszym wypadku dostateczna
Czy kolega zapoznał się ze specyfikacją tego silnika? Otóż podczas rozruchu oraz rozgrzewania silnika w związku z ochroną środowiska i normą spalin konstruktorzy chcąc przyspieszyć rozgrzanie katalizatora leją paliwo na prawo i lewo. Co skutkuje wypadaniem zapłonów grzmotami w układzie wydechowym nierówną pracą - polecam podłączyć VCDS i sprawdzić. Dla laika może wydawać się że coś jest nie tak, ale taka jest uroda tych silników. Po rozgrzaniu kultura pracy tych silników jest bez zarzutu. Skutkiem takiego stanu rzeczy podczas rozgrzewania silnika jest to że część paliwa przedostaje się do oleju. Ponieważ jakość rozrządu jest taka jaka jest nawet po zmianach konstrukcyjnych napinacza i wariatora nie jest od długowieczny. Jazda na krótkich odcinkach oraz LongLife do tego silnika nie są wskazane. Dodatkowo trzeba pilnować poziomu oleju na max.

W nowych silnikach zrezygnowano z łańcucha prawdopodobnie z dwóch powodów po pierwsze z powodu masy (nowe silniki są lżejsze) po drugie ze względu na nowe funkcje układu hamulcowego który potrafi sam zatrzymać samochód dławiąc silnik - długi łańcuch takich niespodzianek raczej nie lubi.

Jeśli chodzi o cenę wymiany rozrządu to najpierw trzeba dokładnie doprecyzować jakie części są wymieniane a dopiero potem porównywać ceny. Jeśli serwis wymienia wszystko tzn. wszystkie koła zębate prowadnice itd. cena 8000tys jest możliwa. Natomiast przy wymianie łańcucha, napinacza, wariatora (obowiązkowa wymiana oleju) powinna się zamknąć w granicach 4tys.
Jak pomogłem kliknij na podziękowanie.
ODPOWIEDZ