TPMS - wskaźnik zmiany ciśnienia w oponach

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

Więcej z tego "pikania" niż korzyści. (moje zdanie) :oops:
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Jaka pompka i jakie piny to jest w linku do Golfa V ( na pierwszej stronie tego tematu )
i teraz w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35
W przypadku MK60 kabelek wchodzi w pin 27 i łączy się z pinem 13.
W Elsie występuje jeszcze tylko jeden sterownik ale w nim są to odpowiednio piny 41 i 38 - więc coś innego niż MK60EC1 o którym pisał Krzycho


Czyli nic nowego też wybrałbym pin 27 . Co jeszcze mógłbym poradzić. Nastawa wstępna czyli resetowanie to jest podanie na chwilę +12v do pina 27 . A może coś nie tak jest z tym nowym przyciskiem , czy po przyciśnięciu i tylko wtedy pojawia się 12V na pinie 27 . Może obejść na razie przycisk i podać +12V na pin z innego źródła ???
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

Zrób reset TPMS

1. Włącz zapłon
2. Wejdź w sterownik 03 - Brake Electronics grupa 042 - GO
3. Activate the Basic Setting [ON/OFF/Next] - Done
4. Wyjdź ze sterownika, przytrzymaj ESP+TPMS przez ponad 2 sekundy
5. Jak "gongnie" puść przyciski i Voila!

napisz czy pomogło :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

o to to chodziło zrobiłem według podpowiedzi jarrego i jest pieknie jestess najlepszy dzieki piwko leci oczywiscie
Awatar użytkownika
andrz3j
Specjalista
Posty: 892
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:06
Auto:: T1, 1.6 FSI BAG, 2003
Imię:: Andrz3j
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Post autor: andrz3j »

A jak teraz zachowuje sie TPMS przy obecnych warunkach pogodowych i poslizgach kół przy ruszaniu i nie tylko? Czy te poślizgi kół nie zaburzają pomiarów TPMS?
Mój Touran

...tylko PB98
Obrazek
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

nie zaburzają
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Podłączyłem TPMS-Czujniki ciśnienia w oponach do pinu 27 w ABS bo tak było napisane w manualu GOLF w zależności od tego który rodzaj pompy ESP mamy:
- pompa ESP MK60 - wpinamy się w pin27
- pompa ESP MK60EC1 - wpinamy się w pin35

Ja wpiłem się w pin 27 i wszystko założyłem chciałem kodować ale zdziwiło mnie jedno. Bo jak przekręcam kluczyk od razu świeci się kontrolka TMPS na czerwono (czyli podświetlenie) a ESP nie . Dopiero się podświetla ESP jak włączę światła. Czy to tak powinno być czy 2 przekaźniki powinny się podświetlać jak przekręcę światła ? Nie chce kodować bo nie chcę nic zepsuć czy u was tak samo jest ?

A na ABS Brakes mam kodowanie 0021190 to jak odejmę 16384 to mam tam zapisać 0004806 ?

http://www.oponeo.pl/artykul/czujniki-c ... ystem-tpms

http://pl.wikipedia.org/wiki/TPMS

Inne samochody VW TMPS:

http://modyfikacje-vw.blogspot.com/2011 ... onach.html

http://forum.vw-passat.pl/threads/11243 ... ek-Bimbasz
Załączniki
Tak się świeci po przekręceniu stacyjki jak pomylisz przewody .
Tak się świeci po przekręceniu stacyjki jak pomylisz przewody .
Ostatnio zmieniony ndz mar 11, 2012 22:35 przez GASIOR997, łącznie zmieniany 3 razy.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Mi pierwszy raz zadziałało TPMS po zmianie kół na 17" i dopompowanie ich:) Po dystansie około 10km z tym,że to musiała być naprawdę symboliczna zmiana obwodu,bo dopompowałem 0,5atm,a wczesniej zrobiłem na nich prawie 200km i nic ;)

Obrazek
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

zmiana ciśnienia na kole MUSI być większa niż 20% żeby zadziałało
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Tzn,że różnica wielkości koła+opony(bieżnika) nie była wystarczająca,a po dopompowaniu osiągnęła poziom wystarczający i się kontrolka zapaliła
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

generalnie nie jest to takie proste, sam algorytm obliczeń jest bardzo ograniczony i jeśli na wszystkich kołach robiłeś tę samą operację to nie miało szansy się aktywować (alarm)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

Już dzisiaj się dowiedział em ze pomyliłem przewody z kostki ESP bo są 2 takie same niebiesko/szare i dlatego mi się palił TMPS po przekręceniu stacyjki a nie powinien się palić żaden tylko powinny się zapalić po przekręceniu świateł. Nawet próbowałem zakodować zakodowało się wyskoczyła kontrolka TPMS ale nie dało się zrobić regulacji podstawowej . przy trzymaniu ESP i SET na wskaźnikach kontrolka ESP znikała a SET dalej się palił i nie potwierdzał dźwiękiem . Potem zobaczyłem ze pomyliłem przewody z wtyczki ESP bo są w takim samym kolorze 2 przewody szaro/niebieskie PIN3 i PIN5 ale potem zmieniłem i było dobrze
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

czyli miałem nosa :piwo:

czasem nawet przez telefon mi się udaje pomóc :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Post autor: GASIOR997 »

To stawiam browarka dla jarrego za podpowiedz.
Dodaje też obrazek żeby inni się nie pomylili
Załączniki
PINY KOSTKA.JPG
PODŁACZENIE SET - ESP (TMPS) .jpg
kodowanie TMPS.jpg
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Witam . Wreszcie też wymęczyłem swojego TPMS-a.

Takie uwagi
na poczatek :
Wtyczka do pomy ABSu może siedzieć ciasno , wiadomo nikt przed nami tam nie zagladał . Trzeba wysunąć zabezpieczenie czarne na jakieś 2 cm do góry . Piszę , żeby uważać .
Nic na siłe ino młotkiem :> powoli rozruszać zabezpieczenie aż wyjdzie i wtyczką też trzeba delikatnie poruszyć . Jako , że to to nie ruszane od lat to trzyma wszechobecny pył

drugie na koniec .
Jak już zrobimy kodowanie , nastawę wstępną ABS-u to... trzeba pojechać samochodem , żeby się uzbroił ABS i układ kierownicy ( czytaj znikną żółte lampki ze wskaźnika )

Dopiero wtedy zadziała reset TPMS-a :przyciski ESP+SET na 2 sek = gong


I jak to mówił Jarry ...
Voila!
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2012 00:44 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ