VW Touran - Wymiana pompy paliwa, dodatkowy przewód czujnika

Czyli problemy z prądem w VW Touran (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

VW Touran - Wymiana pompy paliwa, dodatkowy przewód czujnika

Post autor: jarry »

Utworzono: 2011.05.05

Historia zmian:
2013.10.29 - zdjęcia przelinkowane na PB2
2013.03.18 - zmiana serwera zdjęć na PhotoBucket.com



Z tego manuala dowiesz się jak wymienić pompę paliwa oraz dodatkowo jak dołożyć dodatkowy przewód do instalacji pompy paliwa. W pompach paliwa w 2004 roku zmieniono sposób komunikacji między licznikiem a czujnikiem poziomu paliwa w zbiorniku. W związku z tym możecie napotkać sytuację, że po zmianie licznika na nowy wskaźnik paliwa zaczyna wskazywać "ZERO", mimo że paliwo jest w zbiorniku. Zmiana nastąpiła w 2004 roku, i tak to wygląda ze względu na numer seryjny auta:
  • do numeru nadwozia 1T-4-074 111 montowano pompę 1T0919050 - z czujnika wychodzą 2 przewody
  • od numeru nadwozia 1T-4-074 112 montowano pompę 1T0919050A - z czujnika wychodzą 3 przewody
  • w dniu 01.12.2007r. zamiast pompy 1T0919050A zaczęto stosować pompę 1T0919050B
ETKA 919-30

Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana pompy lub co najmniej czujnika w pompie oraz doprowadzenie dodatkowego przewodu z czujnika do gniazda licznika PIN 18.

UWAGA!!!

Będziesz pracował w bezpośredniej bliskości paliwa, dla bezpieczeństwa odłącz akumulator, nie zbliżaj się z otwartym ogniem, postaw w pobliżu gaśnicę. Dobrze jest mieć w baku między ¼ a ½ paliwa przy tej operacji. Przed zdjęciem wężyków odkręć korek wlewowy paliwa aby zredukować ciśnienia.


Pompa zlokalizowana jest pod podłogą pod siedzeniem drugiego rzędu po przeciwległej stronie do kierowcy. Wymontowujemy siedzenia drugiego rzędu.

Wykręcamy poprzeczki do przytrzymywania siedzeń.
Obrazek

Wyciągamy plastikowe osłony mocowań foteli, zaczynamy od punktu 1, potem 2 i wyciągamy do góry w miejscu 3.
Obrazek

Wyciągamy materiał podłogi spod plastików i widzimy metalową osłonę pompy, zdejmujemy ją.
Obrazek

Wyciągamy plastikową osłonę otworu pompy, jeśli w środku są paprochy dość dokładnie je odkurzamy, nie jest wskazane przedmuchiwanie sprężonym powietrzem. Po wyjęciu pompy wszelkie tałatajstwo z tego obszaru będzie miało ochotę wskoczyć do zbiornika.
Obrazek

Obrazek

1 - wyjście z pompy
2 - powrót z silnika
3 - odejście na pompę V54 zasilającą Webasto
4 - wtyk elektryczny z widocznym brakiem 3-go przewodu z czujnika

Po odkurzeniu !!! zdejmujemy wężyki 1 i 2 zwalniając zatrzaski zgodnie ze strzałkami, 3 zdejmując metalową opaskę, 4 po wyciągnięciu blokadki. Naszykuj sobie woreczki foliowe w które włożysz końcówki węży, zapobiegnie to rozlewowi paliwa jak i ograniczy zapachy.

Mamy mniej więcej taki widok.
Obrazek
1 - wyjście; 2- powrót; 3 - odejście na pompę V54 zasilającą Webasto; strzałka - miejsce na dodatkowy pin-przewód

Jeśli nie mamy specjalnego klucza to popukujemy ostrożnie młotkiem przez drewniany kołek w obręcz i odkręcamy pompę. Na zdjęciu pokazany moment zakręcania. Przewody i wężyki zawinięte w foliówkach.
Obrazek

Po odkręceniu wyjmujemy delikatnie pompę wraz z uszczelką, robimy to bardzo delikatnie aby nie porozlewać sobie paliwa po aucie.

Jeśli tylko wymieniasz uszkodzoną pompę na sprawną to właściwie koniec. Wkładasz nową pompę, spinasz, skręcasz. Na koniec kilka razy przekręć stacyjkę na kilka sekund ale nie uruchamiaj silnika. W ten sposób pompa zassie paliwo i rozruch będzie ułatwiony. Po kilku razach uruchom silnik, powinien od razu pracować bez zakłóceń.

W dalszej części zajmiemy się dołożeniem brakującego przewody w przypadku gdy wymieniamy pompę na taką z czujnikiem poziomu paliwa trzyprzewodowym.

Obie pompy wyglądają w ten sposób, świeżo wyjęta 1T0919050 w foliówce "1", nowszy model 1T0919050A - "2". W kółeczkach można się dopatrzeć różnic, 2 przewody lub 3 przewody.
Obrazek

Zbliżenia.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeśli masz sam czujnik do wymiany to fizycznie wymieniasz go w pompie i brązowy kabelek podlutowujesz pod gniazdo na pompie. Jeśli masz całą pompę to ją wkładasz i przystępujesz do dokładania brakującego kabelka do gniazda licznika do pinu nr 18.

Wyciągnij licznik - jak wyciągnąć licznik czytaj w manualu o wymianie licznika.

Przeciągnij kabelek od gniazda licznika poprzez próg obok kierowcy aż do pompy paliwa. Ja zdemontowałem plastiki przy kierownicy bo łatwiej mi było poprowadzić kabelek tak jak chciałem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zapomniałem zrobić zdjęcia jak wyciągam plastik z deski, strzałkami zaznaczyłem miejsca w których trzymają zatrzaski, sam plastik wyciągamy do siebie.

Obrazek

Wypinamy wtyczkę od regulacji oświetlenia deski i od złącza diagnostycznego, cały plastik już mamy wyjęty.

Obrazek

Teraz dalej plastiki progu, najpierw wykręć wkręta pod dźwignią otwierania klapy silnika, potem wypnij blokadkę która jest na tej dźwigni, jest bardzo słabo widoczna, musisz jej szukać od strony silnika. Jak ją wyciągniesz możesz zdjąć dźwignię. Odkręć torxa na słupku i dalej wyciągaj plastiki na siłę z zatrzasków.

Obrazek

Obrazek

Jak się z tym uporasz układaj kabelek.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz przyłączymy kabelek do wtyku licznika. Najpierw wyciągamy wtyk licznika z uchwytu w karoserii. Przesuwamy zgodnie z dużą strzałką. Zwalniamy zatrzaski oznaczone małymi strzałkami. Ostrożnie! Łatwo je ukruszyć.

Obrazek


Wyciągasz mniejszą wtyczkę z obudowy i widzisz miejsce na PIN 18, tu podłączymy nasz 3-ci kabelek z pompy.

Obrazek



Musisz mieć dwa piny, "1" do pompy z hermetyczną końcówką (czerwona harmonijka), "2" do wtyku licznika.

Obrazek


Lutujesz pin, wsuwasz we wtyk i gotowe :)

Obrazek


Analogicznie od strony pompy.

Obrazek

Teraz ładnie wszystko poskładaj, tak żeby ci żaden plastik nie odstawał, żeby żadna zapinka nie została w ręku ;) i ciesz się działającym licznikiem z nową pompą/nowym czujnikiem poziomu paliwa :)

Uff, dwa dni mi to zajęło... czas odpocząć...

Wszelkie uwagi mile widziane :)


Linki do innych manuali i artykułów na forum Touran Klub Polska

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=39016#39016



Jak zrobić sobie łatwo zrzut tego manuala lub innych stron WWW?

Często możesz chcieć zrobić sobie zrzut strony aby móc ją przeglądać szczególnie w momencie gdy jest brak internetu. Na przykład robisz coś w aucie przy pomocy VCDSa i masz internet wyłączony lub jesteś poza zasięgiem a chciałbyś coś doczytać z mojego lub innego manuala.

Najprościej jest zapisać stronę WWW w postaci jednego zarchiwizowanego pliku wraz ze zdjęciami.
Do Firefoxa trzeba doinstalować wtyczkę np. Mozilla Archive Format i z menu Plik wybrać opcję Zapisz jako "MAFF".

Obrazek

W Internet Explorerze wybierasz opcję Zapisz jako... "MHT".

Obrazek

Później już możesz łatwo przenosić i przeglądać w ten sposób zapisane strony bez połączenia z internetem.



Jeśli uważasz, że warto było poświęcić czas na napisanie tego manuala i chcesz dać znać o tym autorowi to postaw mu PIWO :) To taki mały przycisk na dole. Lepiej się pisze jak się wie, że ktoś skorzystał albo chociaż docenił :)
Ostatnio zmieniony pn mar 18, 2013 17:30 przez jarry, łącznie zmieniany 12 razy.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Kris_Poland
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Puck

Re: VW Touran - Wymiana pompy paliwa, dodatkowy przewód czuj

Post autor: Kris_Poland »

skad wytrzasnac gniazdo na pin kabelka ktory wkladasz do kostki ?
w gniezdzie wsyatrczy go wyciagnac i zacisnac na kabelku ?

no i analogicznie jak to zrobic we wtyczce do pompy....
pokazales gotowca po sprawie... wiec nie zabardzo kojarze proces
upychania dodatkowego kabelka w tą wtyczke, jakbys mogl to rozpisac jasniej....
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

Gniazdo masz na wyposażeniu auta.. W kostce (gnieździe) masz wolne miejsce aby wsunąć konkretny pin podany wyżej przez Roberta. Rozbierasz wtyczkę i wsuwasz pin z kawałkiem przewodu. :bry:
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

jak chcesz pin to pisz - 5zł dowolny pin

swego czasu ktoś mi pożyczył całą wiązkę żebym sobie kabelki do grzanych foteli wypiął i miał resztę ode mnie przyjąć z powrotem, wziął kawał grosza tytułem kaucji a potem zostałem z całą wiązką... ehhh... i teraz mam duuużooo pinów na zbyciu to może straty pomniejszę
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
Kris_Poland
Przeglądacz
Posty: 128
Rejestracja: pn maja 14, 2012 14:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Puck

Post autor: Kris_Poland »

jeżu pisze:Gniazdo masz na wyposażeniu auta.. W kostce (gnieździe) masz wolne miejsce aby wsunąć konkretny pin podany wyżej przez Roberta. Rozbierasz wtyczkę i wsuwasz pin z kawałkiem przewodu. :bry:
to naturalnie jest jasne, tylko skad wziasc ten pin do gnizda skoro go tam nie ma i analogicznie do wtyczki pompy
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

widac ze plastik ktory trzyma czujnik jest inny czy jest on sprzedawany razem z czujnikiem?niema problemu zeby go wyjac?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5606
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 673 razy

Post autor: jeżu »

to naturalnie jest jasne, tylko skad wziasc ten pin do gnizda skoro go tam nie ma i analogicznie do wtyczki pompy
Robert napisał Ci post wyżej lub w Aso
maciekinfo
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: sob lis 10, 2012 14:06
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maciekinfo »

Chciałem wczoraj dobrać się do pompy, ale nie wiedziałem jak zdjąć zatrzaski na wężykach 1 i 2. W którą stronę są skierowane strzałki?
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

zatrzaski zdejmujesz po wciśnięciu kawałka plastiku na obwodzie wtyczki, jest to sprężynujący zatrzask więc wciskasz i trzymasz
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
myla
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr mar 06, 2013 19:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdynia

Post autor: myla »

dzisiaj wyjąłem pompę paliwa, ponieważ wskaźnik pokazywał mi cały czas połowę zbiornika, bez różnicy czy było więcej lub mniej ropy. Po włożeniu z powrotem wyskoczył mi błąd 00771 - Fuel Level Sensor (G) 010 - Open or Short to Plus
wcześniej pokazywał tylko przekaźnik pompy paliwa zwarcie z plusem. Po ponownym wyciągnięciu i włożeniu wskaźnik pokazywał połowę zbiornika i błąd Fuel Level Sensor (G) 010 - Open or Short to Plus już nie było, nagle po skręceniu wszystkiego pojawił się ponownie błąd Fuel Level Sensor (G) 010 - Open or Short to Plus gdzie szukać przyczyny bo już brak pomysłów ????
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

podejrzewam uszkodzenie czujnika poziomu paliwa

jeśli uda ci się zdobyć parametry opornościowe czujnika to weź odpowiednie rezystory albo rezystor nastawny-potencjometr o odpowiednim zakresie i włącz w obwód zamiast czujnika poziomu

jeśli możesz zdobyć na podmianę czujnik to podłącz inny i zobacz jak się będzie zachowywać wskaźnik na desce

masz czujnik na 2 czy na 3 przewody? zmiana była w 2004 roku więc nie wiem po twoim info na forum
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
myla
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr mar 06, 2013 19:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdynia

Post autor: myla »

jarry pisze:podejrzewam uszkodzenie czujnika poziomu paliwa

jeśli uda ci się zdobyć parametry opornościowe czujnika to weź odpowiednie rezystory albo rezystor nastawny-potencjometr o odpowiednim zakresie i włącz w obwód zamiast czujnika poziomu

jeśli możesz zdobyć na podmianę czujnik to podłącz inny i zobacz jak się będzie zachowywać wskaźnik na desce

masz czujnik na 2 czy na 3 przewody? zmiana była w 2004 roku więc nie wiem po twoim info na forum
mam czujnik na 3 przewody
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

no to lipa bo ja mam tę 2 przewodową pompkę kolegi i mógłbym ci sprawdzić jakie parametry ma dobry czujnik, ale na 3 przewody miałem ale kilka dni temu kupił forowicz i już nie pomierzę :/
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
myla
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: śr mar 06, 2013 19:45
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdynia

Post autor: myla »

jarry pisze:no to lipa bo ja mam tę 2 przewodową pompkę kolegi i mógłbym ci sprawdzić jakie parametry ma dobry czujnik, ale na 3 przewody miałem ale kilka dni temu kupił forowicz i już nie pomierzę :/
czyli twoim zdaniem będzie to czujnik poziomu paliwa ??

dokładnie pokazuje taki błąd 01259 - Fuel Pump Relay (J17)
009 - Open or Short to Ground
cały czas szukałem w bezpiecznikach itp ale tam wszystko ok
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
ODPOWIEDZ