Wysokie obroty

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Wysokie obroty

Post autor: Rowik »

Witam,
W moim Touranie czasami dostaje "wysokie" obroty. Nie mam auta wystarczająco długo aby stwierdzić czy dzieje się to na rozgrzanym silniku czy zimnym aczkolwiek działo mi się to w zasadzie na zimnym silniku lecz niezawsze. Sprawa wygląda tak, że obroty na biegu jałowym wynoszą 10tys. normalnie wskazówka obrotomierza jest niżej. Kiedy zgaszę silnik poczym odpale go ponownie jest wszystko dobrze. Tak być powinno czy coś się zaczyna sypać?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Chyba 1000 obr/min?
Podwyższona prędkość obrotowa może być związana m.in. z zimnym silnikiem. Natomiast takie zachowanie opisane przez ciebie może wynikać z dużego zapotrzebowania na prąd tudzież rozładowanego aku. Taki stan jest rozpoznany przez sterownik silnika i podnosi on obroty by nie dopuścić do rozładowania aku, względnie go doładować.
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rowik »

Auto w takie mrozy pali bardzo dobrze. Mówisz, że przyczyną może być aku jeśli po ponownym odpaleniu wszystko jest ok? Może prąd gdzieś "ucieka"? Można to zdiagnozować podłączając pod komputer?
Awatar użytkownika
Turanek
Władca postów
Posty: 2736
Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
Auto:: 2x5T1
Imię:: Marek
Lokalizacja: lubuskie
Podziękował: 23 razy
Otrzymał podziękowań: 111 razy

Post autor: Turanek »

Istnieje taka możliwość, poprzez sprawdzenie wskazania napięcia i obciążenia jakie "melduje" alternator do sterownika silnika.
Prąd pobierany na postoju najlepiej mierzyć po ok. 30 minutach, kiedy sterowniki (w większości) przejdą w stan uśpienia. Jeśli mierzysz przy otwartej masce to najlepiej zapnij zamek maski, żeby był sygnał, że jest zamknięta
Pozdrawiam

Turanek
R-Line Obrazek
H-Line Obrazek
inginio
Przeglądacz
Posty: 56
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 13:05
Auto:: Touran
Imię::

Post autor: inginio »

Problem może być również z ładowaniem a dokładniej z przewodem od wzbudzenia.To taki cienki który idzie od alternatora i lubi się w okolicach rozrusznika lub lewej podłużnicy ukruszyć. Silnik po przekroczeniu 2500obr/min wzbudza ładowanie i wszystko śmiga jak dalej. Sprawdź czy kontrolka od ładowania działa. Jeśli tak to raczej jest wszystko ok pod tym wzgledem.
nico21
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: pn kwie 04, 2011 19:23
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: szosy GOP`u
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: nico21 »

u mnie podwyższone obroty ze standardowych 820 do pond 1000 były spowodowane przepalona żarówką H7, po wymianie problem znikł :)
Obrazek
Obrazek
grubassoss
Początkujący
Posty: 29
Rejestracja: sob cze 04, 2011 18:59
Auto:: Highline 2.0 170 KM 2008r
Imię:: Wojtas
Lokalizacja: kołobrzeg
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: grubassoss »

Mam to samo, na kompie nic nie pokazalo..
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rowik »

Mam uszkodzoną jedną świecę może być to problemem?
Volkswagen Touran 1.9TDI 2004r TREND 74kW AVQ
Kliknij aby zobaczyć
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

Mam uszkodzoną jedną świecę może być to problemem?
Raczej nie bo ja mam trzy do wymiany i obroty zachowują się normalnie.
PPD
Obrazek

Obrazek
Rowik
Użytkownik
Posty: 232
Rejestracja: czw mar 03, 2011 22:03
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rowik »

Cholipa wie... od czasu kiedy przyszło odwilżenie i jest cieplej o wyższych obrotach niema mowy.
Volkswagen Touran 1.9TDI 2004r TREND 74kW AVQ
Kliknij aby zobaczyć
andrzejK
Posty: 1
Rejestracja: śr cze 15, 2011 12:48
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Kobiernice

Post autor: andrzejK »

Witam
U mnie podwyższenie obrotów silnika z 800 na około 1000 nasiliło się do tego stopnia że podczas jazdy gdy wcisnąłem sprzęgło już miałem 1000 obr/min.
Na początku tylko gdy stanąłem np. na światłach to po jakiejś chwili wskakiwał na wyższe obroty a jadąc się one kasowały do wolnych stając ponownie.
Chciałem się umówić z mechanikiem dzwoniąc, ale on kazał mi jeszcze spróbować odłączyć plusowy przewód akumulatora na 3-5 min. restartując w ten sposób komputer.
Zrobiłem to 3 tygodnie temu i od tamtej pory nie mam problemu z obrotami.
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

U mnie też ten przypadek co wyżej.
Alternator ma na wyjściu 14V, a na akumulatorze pokazuje 13,50-13,80V podczas pracy silnika. Może alternator pada?

[ Dodano: Wto Maj 08, 2012 19:25 ]
po odłączeniu chwilowym akumulatora teraz napięcie 14V podczas pracy silnika. Dziwna sprawa.
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

u mnie sporadycznie tez się to zdarza, tak było rano, temperatura zew. ok 8 st, i cos mi się zdaje że to z aku będzie związane, tak jak pisał Touranek.
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Podnoszące się obroty.

Post autor: pabloxxx »

Witam ja też miałem w swoim touranie przypadek podnoszących się obrotów do ok 1000- 1100 na min.
Po sprawdzeniu ładowania alternatora oraz akumulatora wszystko było ok.
Żaden ,, fachowiec" nie potrafił stwierdzić przyczyny takiego stanu rzeczy.
Więc wziąłem się sam do roboty, przeczyściłem, klemy akumulatora,
masę przykręconą do ściany grodziowej oraz połączenia idące od niego do skrzynki z bezpiecznikami i problem zniknął jak ręką odjął :)
Także polecam od tego zacząć poszukiwania ;)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

13,8V jest to standardowe napiecie ładowania akumulatora, musi byc ono wyzsze niz napiecie aku aby sie ładował bo w przeciwnym wypadku to aku napedzal by alternator (pracowal by jako silnik elektryczny).
Pozwyzszenie obrotow silnika moze wynikac ze zwiekszonego zapotrzebowania na prad (nie ma nic za darmo). Byc moze byc to wina aku (słabo sie juz ładuje) jak i kiepskich połaczen oraz tego ze masz jakies dodatkowe odbiory ktore sia załaczaja.
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ