stuki coraz wyraźniejsze

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

stuki coraz wyraźniejsze

Post autor: trew »

Wydaje mi się, że we właściwym miejscu poniżesze umieszczam, ale jakby co, proszę o zwrócenie uwagi.

Mam Tourana z 2004 r., 1,9 tdi, w którym pojawiły się coraz wyraźniejsze stuki. Stuki wydają mi się pochodzić z przodu z okolicy kół, może silnika. Zauważalne są przede wszystkim przy skręcaniu, bardziej w prawo niż w lewo, coraz częściej też czasem słychać przy jeździe prosto. Ważne: nigdy nie słyszę ich, gdy jadę na luzie, tylko, powtarzam, tylko na włączonym biegu. Zarówno wstecznym, jak i do przodu.

Stuki coraz silniejsze tylko przy włączonym biegu i głównie przy skręcaniu na biegu. Nie ma znaczenia rodzaj drogi - dziury czy prosta nawiszchnia. Lepiej słychać oczywiście jak nie ma dziur :). Wydaje mi się to związane może z jakimś przeciążeniem przy chamowaniu biegiem lub przyspieszaniu. Może ktoś ma jakiś pomysł?
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

Czy to nie koło dwu masowe?
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
peterb
Władca postów
Posty: 2029
Rejestracja: pt lut 25, 2011 16:10
Auto:: 1.4 TSI DSG HL 2016
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: peterb »

A może przegub :?:
PPD
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
QQRYDZA
Expert
Posty: 1861
Rejestracja: czw sie 11, 2011 14:03
Auto:: 1,9tdi
Imię:: dar
Lokalizacja: koszalin
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: QQRYDZA »

nagraj filmik ,wbij na youtube i pokaż ;)
[you]--->Niebieski

ZWzPD

wiadomości wysyłać proszę na e-mail darekkruk@hoga.pl
Awatar użytkownika
Gregor
Zaawansowany
Posty: 379
Rejestracja: śr cze 29, 2011 20:29
Auto:: 1T1 AVQ 1.9 tdi
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Sulików
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Gregor »

Touran Gregora

COGITO ERGO SUM
kontakt tel 697669476
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

Prośba do wszystkich... jeżeli niepokoją was stuki, piszczenie itp. to nagrajcie filmik.

Już chyba każdy ma telefon, który nagrywa filmy z dźwiękiem więc większego problemu nie ma. Jeżeli ktoś potrzebuje szybkiej, a przede wszystkim trafnej diagnozy to filmik wiele wyjaśni.

Pozdrawiam

PS: jeżeli przy ruszaniu i skręconych kołach to na pierwszą ocenę wskazuje na przegub, ale na wstecznym też?
Jeżeli przegub się od niedawna odzywa to raczej powinien w pierwszej fazie tylko do przodu (niech ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę :P ) Jeżeli przegub stuka także na wstecznym wskazuje to na bardzo duże zużycie.
A jak nagrasz filmik to może się okazać, że to wcale nie przegub, dlatego jest to tak ważne :)
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Dzięki za podpowiedzi. Dwumasowe to raczej nie jest. Zapomniałem dodać, że tuleje zmieniłem. Samochód ma zwykłą skrzynię biegów. A stuka już od jakiegoś czasu, więc może być, że przegub i to odzywający się też na wstecznym.
Co do filmiku, no to może być problem ze względu na brak sprzętu nagrywającego.
Ale pójdę tropem przegubu. Naprawdę wielkie dzięki.


A przy okazji - jak wygląda jazda z taką wadą. Tzn. do swojego mechanika mam ok. 700 km na północ, a tu gdzie jestem (Wrocław) to nic nie znam. Można jechać na północ, czy lepiej dać samochód komuś naprawić?
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

dwumasa stukała by także na postoju na luzie.
Mam nadzieję, że Cię nie uraziłem moją uwagą! :oops:


Nie wiem jak w Touranie, ale miałem kiedyś mazdę 323 i jak ją kupowałem to stukały jej przeguby, jeździłem ze dwa lata i dalej stukały, a potem oddałem ją ojcu, który jeździł nią jeszcze prawie rok.... i co? i dalej stukały :)
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Nie, nie obraziłeś. :) Wręcz przeciwnie - każdy pomysł jest pożyteczny. Zawsze mogę czegoś nie zauważyć, jakiegoś objawu i w konsekwencji może się okazać, że to coś zupełnie innego, niż sądziłem.
Tak czy inaczej jeszcze się zastanowię z tą jazdą 700 km, bo trochę jednak stuka.
jerzy.ka
Początkujący
Posty: 23
Rejestracja: czw paź 06, 2011 16:57
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: jerzy.ka »

Tak jak jest napisane przez mieszkoma „..jeżeli przy ruszaniu i skręconych kołach to na pierwszą ocenę wskazuje na przegub..” najbardziej prawdopodobną przyczyną stuków jest przegub. Mieszkom opisał to bardzo dobrze, może masz bardzo zużyty (te) przeguby jeżeli nie sprawdzałeś stanu osłon to mogły w sprzyjających warunkach polecieć oba i to szybko. Dlatego radzę sprawdzić stan przegubów. Mało prawdopodobna wydaje się przy opisanych przez Ciebie objawach być dumasa. Niestety, możliwe jest też uszkodzenie które występuje często w skrzyniach 6 biegowych VW, jak dawniej a starych Warszawach. W warszawach często wysiadały mechanizmy różnicowe w identyczny sposób jak w obecnie w VW, tj. ulega zniszczeniu zabezpieczenie trzpienia który pozycjonuje duże koło mechanizmu różnicowego. To powoduje że trzpień może się wysunąć i uderzać o obudowę mechanizmu. Można to usłyszeć w warunkach które opisałeś. A gdy stuki zamienią się w odgłos przypominający uderzenie kamienia o osłonę lub podłogę to może być już za późno bo zazwyczaj świadczy to o zniszczeniu obudowy mechanizmu różnicowego w skrajnych przypadkach do takiego stanu jak na załączonej fotografii. Niestety usterka nie jest związana z rocznikiem, przebiegiem, czy typem skrzyni, ponoć może wystąpić częściej w samochodach które się zakopywały w śniegu, piasku i błocie. Dlatego radzę szybko sprawdzić stan osłon i przegubów, a jak to będzie ok. to szukać dalej i nie życzę by to była usterka mechanizmu różnicowego. We Wrocławiu naprzeciwko CH Korona są warsztaty specjalizujące się w naprawie skrzyń może udało by Ci zrobić tam diagnostykę



P.S.
Ten wątek jest akademickim przykładem na opisaną przeze mnie sytuację dotyczącą segregacji użytkowników na podstawie ilości postów, tz. Ilość nigdy nie świadczy o jakości.
Zawiązanie tematu (wątku) – 1 post,
Odpowiedzi, podpowiedzi, znaki zapytania kompletnie nic nie wnoszące – 3 posty
Link Gregora i post mieszkoma które mają sens, są konkretne i wnoszą informacje, wartość na forum.
A przecież nie jest to dział witaj lub hp posty są liczone, i co? Akademicki przykład na mobilizacje do zaśmiecania forum?

Sorki nie udaje mi się załączyć foto.
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Dzięki za odpowiedź. Mechanizm różnicowy - trudne słowo :), a na pewno nowe dla mnie. Rozumiem, że wchodzi ten mechanizm w grę w mojej sytuacji z powodu tego, że objawy nie istnieją przy jeździe, przy wyłączonym biegu?


A jeszcze jedno - a gdzie można we Wrocławiu przeguby sprawdzić lub wymienić?
mieszkoma
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pn sty 09, 2012 12:16
Auto:: AVQ 2003
Imię:: Mieszko
Lokalizacja: Warszawa/Sulejówek
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: mieszkoma »

normalnie aż się zawstydziłem :)

Ale tak jak już pisał jerzy.ka sprawdź osłonę przegubu. Jeżeli się zakopałeś lub jeździsz często po "zabrudzonych" drogach mogło dojść do uszkodzenia osłony (chyba fartucha lub jakoś tak) :) Bardzo łatwo to sprawdzić: skręć koła i zajrzyj za koło powinna być czarna gumowa osłona w kształcie harmonijki. Powinna być wypełniona smarem więc jak pęknie nawet nieznacznie, potrafi zapaskudzić całe nadkole.
I tak jak już pisał Jerzy - bez smaru do degradacji przegubu dochodzi baaardzo szybko.

Są jeszcze chyba przeguby wewnętrzne, ale to już za "wysokie progi" dla mnie :)

I chyba wolałbym przegub niż mechanizm :)
trew
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 17:02
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: NE DW WA
Podziękował: 2 razy

Post autor: trew »

Tak jak mówisz "mieszkoma" - lepiej przegub niż mechanizm. Wielkie dzięki za to łopatologiczną poradę i lecę tak zrobić. Bo jednak kryzys, więc po co przepłacać.
gregorypeg
Przeglądacz
Posty: 129
Rejestracja: wt sie 23, 2011 11:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gregorypeg »

stuk puk
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

peterb pisze:A może przegub :?:
przegub posypał sie u mnie... wróce trzeba bedzie robic... :evil:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
ODPOWIEDZ