
VW Touran I (2003-2006) by Tinware
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
... hmmm ale o co tu chodzi ?
aby gniazda zapalniczek były zasilane po uruchomieniu silnika ?

- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Cześć, nie gniazda, tylko gniazdo - jedno, te w bagażniku. Te dwa w środku auta działałyby "po kluczyku". Zakładam, że w środku używane są urządzenia o niskiej mocy (np. telefony), a w bagażniku można używać przetwornicy 230V, lodówki turystycznej itp lub użyć tego sygnału np. do zasilenia przedniego rejestratora, aby nagrywał tylko podczas uruchomionego silnika. Podczas postoju z kluczykiem w stacyjce słucham radia, ładuje telefon, ale bagażnik ma odłączone zasilanie - rejestrator nagrywa i w bagażniku ładuje się coś tylko podczas jazdy.
W przyszłości będę montował w aucie pewne urządzenie (na razie to tajemnica, pochwale się kiedyś na forum oraz dam namiary na wszystkie potrzebne rzeczy do takiej instalacji), które będzie potrzebowało dwóch sygnałów zasilania: po stacyjce oraz remote (w tym przypadku uruchomiony silnik) - dlatego przygotowuje zapalniczki, a następnie urządzenie dostanie zasilanie z obu zapalniczek.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HF0NWKNx4C8&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
W przyszłości będę montował w aucie pewne urządzenie (na razie to tajemnica, pochwale się kiedyś na forum oraz dam namiary na wszystkie potrzebne rzeczy do takiej instalacji), które będzie potrzebowało dwóch sygnałów zasilania: po stacyjce oraz remote (w tym przypadku uruchomiony silnik) - dlatego przygotowuje zapalniczki, a następnie urządzenie dostanie zasilanie z obu zapalniczek.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HF0NWKNx4C8&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
(...) Można wykorzystać ten sygnał np. podłączając pomiędzy bezpiecznik nr. 42 (15A) w skrzynce SC (pod nogami kierowcy) przekaźnik, aby gniazdo zapalniczki w bagażniku pod którą podłączyliśmy lodówkę turystyczną było zasilanie dopiero po uruchomieniu silnika - unikniemy w ten sposób rozładowania akumulatora lub każdorazowego odłączania urządzeń w bagażniku podczas postoju w trasie.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
... przecież wystarczy przełozyć kabel zasilający dane gniazdo, w skrzynce bezpieczników SC, z Terminala 15 do 30, 75 lub na odwrót, po co przekaznik ?
... wystarczy owe gniazdo zasilic z Terminal 75 ( o ile juz nie jest) operacja polega na przełożenie odp PIN-u w skrzynce bezpieczników SC(...) Można wykorzystać ten sygnał np. podłączając pomiędzy bezpiecznik nr. 42 (15A) w skrzynce SC (pod nogami kierowcy) przekaźnik, aby gniazdo zapalniczki w bagażniku pod którą podłączyliśmy lodówkę turystyczną było zasilanie dopiero po uruchomieniu silnika - unikniemy w ten sposób rozładowania akumulatora lub każdorazowego odłączania urządzeń w bagażniku podczas postoju w trasie.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Obecnie wszystkie trzy gniazda mam zasilane z terminala 30 (na stałe). Terminal 15 dotyczy zasilania po przekręceniu kluczyka w stacyjce (pozycja 1) - a ja chce, aby zasilanie było w pozycji "0", więc raczej nie o przełożenie kabelka chodzi. A czym jest terminal 75 - co to za sygnał?
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
... tzn jak ? wkładasz kluczyk i masz zasilanie ?tinware pisze:a ja chce, aby zasilanie było w pozycji "0"


- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Wkładam kluczyk, przekręcam na pozycję 1, gaszę na pozycję 0 - i tutaj mają działać wewnętrzne zapalniczki. Jeśli znasz taki sygnał w aucie inny niż ten w sterowniku kolumny kierownicy, we wtyczce od stacyjki - podziel się, oszczędzisz mi zrzucania kierownicy i poduszki, aby odkręcić ten choleryny plastik pod kierownicą.
Dygresja: W VW Polo III 6n2 mogłem zdejmować plastik kolumny kierownicy bez ściągania kierownicy, i to było spoko, w Touranie bardzo się rozczarowałem.
Zapalniczka w bagażniku - tak jak rozkminiłem pod sygnałem z alternatora. Na upartego podobnie wyglądałaby sprawa, gdybym faktycznie przepiął to w terminal 15 - jak sugerowałeś, ale:
1. Terminal 15 w skrzynce SC ma chyba sporo cieńszy kabel zasilający, nie jest raczej przeznaczony na dodatkowe 15A w przypadku tylnej zapalniczki, w przypadku wewnętrznych kolejne 25A
2. Najpierw w pozycji 1 urządzenie byłoby uruchamiane, podczas rozruchu urządzenie byłoby rozłączane, a po rozruchu znowu by się uruchamiało - kiepsko
3. W razie podłączenia jakiegoś urządzenia, które polega głównie na ładowaniu dużej baterii np. starter samochodowy, w przypadku awarii alternatora starter w bagażniku nie będzie ładowany, gdyż uszkodzony alternator nie zasili tej zapalniczki w bagażniku.
Dygresja: W VW Polo III 6n2 mogłem zdejmować plastik kolumny kierownicy bez ściągania kierownicy, i to było spoko, w Touranie bardzo się rozczarowałem.
Zapalniczka w bagażniku - tak jak rozkminiłem pod sygnałem z alternatora. Na upartego podobnie wyglądałaby sprawa, gdybym faktycznie przepiął to w terminal 15 - jak sugerowałeś, ale:
1. Terminal 15 w skrzynce SC ma chyba sporo cieńszy kabel zasilający, nie jest raczej przeznaczony na dodatkowe 15A w przypadku tylnej zapalniczki, w przypadku wewnętrznych kolejne 25A
2. Najpierw w pozycji 1 urządzenie byłoby uruchamiane, podczas rozruchu urządzenie byłoby rozłączane, a po rozruchu znowu by się uruchamiało - kiepsko
3. W razie podłączenia jakiegoś urządzenia, które polega głównie na ładowaniu dużej baterii np. starter samochodowy, w przypadku awarii alternatora starter w bagażniku nie będzie ładowany, gdyż uszkodzony alternator nie zasili tej zapalniczki w bagażniku.
- yox
- Władca postów
- Posty: 2982
- Rejestracja: wt maja 27, 2014 21:43
- Auto:: 1.9 TDI BXE 07 R-Line C.M
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: UK
- Podziękował: 240 razy
- Otrzymał podziękowań: 673 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
... contact "S" po wyjęciu kluczyka zsilanie znikatinware pisze:Wkładam kluczyk, przekręcam na pozycję 1, gaszę na pozycję 0

... co do tyłu wystarczy Terminal 75, zasilanie po zapłonie i urochomieniu silnika, zapłon/silnik off zasilanie znika

- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Mówisz o tym, jeśli chodzi o wewnętrzne gniazda?yox pisze:... contact "S" po wyjęciu kluczyka zsilanie znika
Wiesz może, czym jest sygnał X oraz P?
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
14. Kierownica multifunkcyjna
- zmiana sterownika BC (midline) na AG (highline)
- zmiana na kierownicę z obsługą radia, bez komputera
- zmiana poduszki kierownicy
- zmiana wiązki kierownicy (poduszka, klakson, multifunkcja)
- po montażu nie działa wspomaganie (działa o ok. połowę lżej niż na wyłączonym silniku), esp i tpms
- po przejechaniu się sterowniki nie kalibrują się
- próba adaptacji czujników G85, G200 i G201 za pomocą VCDS kończy się zawsze błędem
- po rozpędzeniu auta do max. 20km/h w czasie jazdy na wprost i zatrzymaniu się kalibruje się system ESP i TPMS
- 10 minut później podczas zawracania na parkingu kalibruje się kierownica, wspomaganie zaczyna działać
- Na radio z systemem Android od firmy Zestech nie działa przycisk odbierania rozmów, zaś przycisk zakończenia rozmowy działa jako odbieranie rozmowy, zakończenie rozmowy oraz uruchamiania aplikacji Bluetooth
- Na radio z systemem Android, mimo iż aplikacja SWC prosi mnie o naciśnięcie przycisku na kierownicy nic się nie dzieje, nie mogę zmienić tych ustawień, w aplikacji tej nie mam zadeklarowanych żadnych przycisków
- zmiana sterownika BC (midline) na AG (highline)
- zmiana na kierownicę z obsługą radia, bez komputera
- zmiana poduszki kierownicy
- zmiana wiązki kierownicy (poduszka, klakson, multifunkcja)
- po montażu nie działa wspomaganie (działa o ok. połowę lżej niż na wyłączonym silniku), esp i tpms
- po przejechaniu się sterowniki nie kalibrują się
Kod: Zaznacz cały
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
02546 - Steering Limit Stop
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
- po rozpędzeniu auta do max. 20km/h w czasie jazdy na wprost i zatrzymaniu się kalibruje się system ESP i TPMS
- 10 minut później podczas zawracania na parkingu kalibruje się kierownica, wspomaganie zaczyna działać
- Na radio z systemem Android od firmy Zestech nie działa przycisk odbierania rozmów, zaś przycisk zakończenia rozmowy działa jako odbieranie rozmowy, zakończenie rozmowy oraz uruchamiania aplikacji Bluetooth
- Na radio z systemem Android, mimo iż aplikacja SWC prosi mnie o naciśnięcie przycisku na kierownicy nic się nie dzieje, nie mogę zmienić tych ustawień, w aplikacji tej nie mam zadeklarowanych żadnych przycisków
Ostatnio zmieniony pn maja 06, 2019 15:42 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
15. Gniazda zapalniczek po kluczyku / uruchomieniu silnika (cz. 2 z 2)
Cz. 1:
- Zasilanie gniazdek zapalniczek przód + tył po kluczyku już w pozycji "0"
- Zasilenie gniazda zapalniczki w bagażniku dopiero po uruchomieniu silnika
Przygotowania:
- sygnał kluczyka w stacyjce z wtyczki sterownika kolumny kierownicy do wspornika przekaźników nad sterownikiem Bordnetz
- podłączenie gniazd obu przekaźników do pociągniętych przewodów
- osadzenie gniazd i przekaźników do wspornika przekaźników nad sterownikiem Bordnetz
Cz. 1:
Założenia:
- Zasilanie gniazdek zapalniczek przód + tył po kluczyku już w pozycji "0"
- Zasilenie gniazda zapalniczki w bagażniku dopiero po uruchomieniu silnika
Przygotowania:
- sygnał kluczyka w stacyjce z wtyczki sterownika kolumny kierownicy do wspornika przekaźników nad sterownikiem Bordnetz
- podłączenie gniazd obu przekaźników do pociągniętych przewodów
- osadzenie gniazd i przekaźników do wspornika przekaźników nad sterownikiem Bordnetz
Ostatnio zmieniony pn maja 06, 2019 15:42 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
16. Podłoga pod pełne koło zapasowe (cz. 2 z 2)
- nie udało mi się dostać dedykowanej wykładziny do tej podłogi, więc postanowiłem wreszcie przyciąć swoją od niskiej podłogi
- nie udało mi się dostać dedykowanej wykładziny do tej podłogi, więc postanowiłem wreszcie przyciąć swoją od niskiej podłogi
Ostatnio zmieniony pn maja 06, 2019 15:43 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
17. Kamera cofania (cz. 2 z 2)
- montaż kamery cofania. Wybór padł na jedną z nielicznych kamer, której rzeczywisty kąt widzenia w szerokości wynosi 170 st. Większość dostępnych kamer 170 st. to tak na prawdę w szerokości 100 st. plus w wysokości 70 st.
- zabezpieczenie antykorozyjne
- montaż do tablicy rejestracyjnej na klej do plastiku
- montaż kamery cofania. Wybór padł na jedną z nielicznych kamer, której rzeczywisty kąt widzenia w szerokości wynosi 170 st. Większość dostępnych kamer 170 st. to tak na prawdę w szerokości 100 st. plus w wysokości 70 st.
- zabezpieczenie antykorozyjne
- montaż do tablicy rejestracyjnej na klej do plastiku
Ostatnio zmieniony pn maja 06, 2019 15:43 przez tinware, łącznie zmieniany 1 raz.
- zgarniacz
- Użytkownik
- Posty: 203
- Rejestracja: sob mar 07, 2015 18:14
- Auto:: 5TA
- Imię:: dominik
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 11 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
gdzie kamerke kupiłeś?
Był :
Volkswagen Multivan T4 1.9 Td 75 km 1993
Volkswagen Touran 1.9 Tdi AVQ 101km 2003
Volkswagen Sharan 1.9 Tdi ASZ 131km 2005
Volkswagen Touran 1.6 Tdi CAYC 105km 2012
Volkswagen Touran 1.9 Tdi BKC 105km 2005
Jest:
Volkswagen Touran 1.6 Tdi DGDA 115km 2017
Volkswagen Multivan T4 1.9 Td 75 km 1993
Volkswagen Touran 1.9 Tdi AVQ 101km 2003
Volkswagen Sharan 1.9 Tdi ASZ 131km 2005
Volkswagen Touran 1.6 Tdi CAYC 105km 2012
Volkswagen Touran 1.9 Tdi BKC 105km 2005
Jest:
Volkswagen Touran 1.6 Tdi DGDA 115km 2017
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 309
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
Dokładnie z tej aukcji:

Widzę, że pojawiła się już jej upgradowana wersja z możliwością usunięcia linni oraz ustawienia jej bez lustrzanego odbicia (np. na przód pojazdu)
Do testów polecam plik z załącznika mojego autorstwa. Nie trzeba nawet drukować, wystarczy wyświetlić ten obraz na pełnym ekranie laptopa i przyłożyć do kamery i na podglądzie ocenić jaki kąt widzenia posiada kamera/obiektyw.
Przestrzegam, że uchwyt który otrzymałem z tą kamerą jest inny niż widoczny na aukcji i jest tandetny, dlatego ja swoją kamerę przykleiłem na klej. Zmierzony kąt widzenia w poziomie to ok. 165 st. Tą kamerkę mam nawet w Polo III

Widzę, że pojawiła się już jej upgradowana wersja z możliwością usunięcia linni oraz ustawienia jej bez lustrzanego odbicia (np. na przód pojazdu)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SWJHWQhtW50[/youtube]
Do testów polecam plik z załącznika mojego autorstwa. Nie trzeba nawet drukować, wystarczy wyświetlić ten obraz na pełnym ekranie laptopa i przyłożyć do kamery i na podglądzie ocenić jaki kąt widzenia posiada kamera/obiektyw.
-
- Przeglądacz
- Posty: 134
- Rejestracja: ndz wrz 23, 2018 18:44
- Auto:: touran 2003 1.6 16v bag f
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Pomorskie
- Podziękował: 27 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
co do adaptacji tou nas nie wlacza sie on/of bo wyskakje error. starczy samo wstukanie grupy 060 w basic i jak pisze w adjustment OK to wychodzisz po kilku sekundach i lecisz dalej z adaptacjami jak w manualu . jak bedziesz klikal on/of to bedzie wyskakiwal error , wykonasz wszystkie kroki razem z krancówkami to wspomaganie powróci