Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v

morfeusz33
Specjalista
Posty: 556
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Post autor: morfeusz33 »

Ja mogę zabrać jak coś, jeszcze jakieś narzędzia będą potrzebne?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

morfeusz33 pisze:Ja mogę zabrać jak coś, jeszcze jakieś narzędzia będą potrzebne?
ooo to super... no ja narazie tylko tego potrzebuje... reszte bede miał ze sobą...
morfeusz33
Specjalista
Posty: 556
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Post autor: morfeusz33 »

Ok załatwione ,dopisałem do listy :piwo:
mackoz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 20:25
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: TOrun

Post autor: mackoz »

Mam passata BMA 2.0 TDI pompowtryski. Może mi ktoś na spokojnie rozpisac jak ustawic synchranizacje na 2ch walkach. ? luzowac te 3 sruby na kazdyM ? kiedy blokowac itd. Aktualnie mam ustawione na +1.5 w grupie 004 ( dziwnie ze vcds pokazuje to jako steering angle ? ;/ ) Jak dla mnie klekot jest za twardy i chcialbym ustawic na 0 :) HELP!
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

mackoz, przeczytaj temat od poczatku ze zrozumieniem :P
pozatym zapraszamy tu: http://touranklub.pl/forum/viewforum.php?f=1 :ok:
ZWzPD

280<kkm;)
mackoz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 20:25
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: TOrun

Post autor: mackoz »

Ale pomogles ;p Nie bede nabijal postow w powitaniach :P Informacje sa bardzo chaotyczne, dlatego chcialem zeby ktos poswiecil te 2 min i napisal od poczatku do konca jak to zrobic, kiedy blokowac i na jakie znaki patrzec. Bez odpalania komputer bedzie pokazywal wartosc kata?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

mackoz pisze:Nie bede nabijal postow w powitaniach :P
licznik postów w powitalni nie jest aktywny...
mackoz pisze:Bez odpalania komputer bedzie pokazywal wartosc kata?
tak, będzie pokazywał 0 bo ci inego ma pokazywac? :lol:
mackoz pisze:dlatego chcialem zeby ktos poswiecil te 2 min i napisal od poczatku do konca jak to zrobic, kiedy blokowac i na jakie znaki patrzec.
kolego jakbyś poświęcił 2 min wiecej na szukanie to napewno byś wszystko znalazł...
mackoz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 20:25
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: TOrun

Post autor: mackoz »

Ok, kupilem blokady nawet specjalni na tą okazje. Patrzac na rozrzad z przodu, zaczynam od kola po lewej stronie, tak? blokuje je i przekrecam minimalnie glowna sruba ? nie musze luzowac tych 3ch mniejszych srub ? a co z 2gim kolem. Bede wdzieczny za lopatologiczne wyjasnienie bo nie chce niczego zpieprzyc ;][/list]
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

Po "dokształceniu" sie na temat ustawienia tego konta synchronizacji w silniku 2.0 BKD mam kilka niejasnosci\pytan:

- usatwiam na pierszym, kole czyl tym od strony kabiny ?
- sprawdzam na VACS jaki jest kat
- jak taki jak chce to znow ustawiam kola na "blokade" wkladam wiertło 6mm w pierwsze kolo ... luzuje drugie kolo i ustawiam tak zeby drugie wiertło weszło w miejsce blokady ....


na tym koniec ?

@mackoz - raczej nie tak ... blokujesz pierwsze koło ( chyba to blizej kabiny ) i luzujesz te 3 sruby a ta srodkowa przekrecasz na + lub minus .... potem chyba tak jak napisałem ale czekamy az ktos opisze :P

mam jeszcze prośbe mógł bys zmiezyc te blokady do kół rozrzadu ? .. chodzi mi o srednice i czy jest taka sama na całej długosci ... i jaka maja dlugosc całe a ile sam metal ... ??
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

RedArt, ustawiasz wałek ssący(dalej o kabiny) na vcds.Blokujesz go i dociągasz tylny,aż wejdzie blokada. Blokada 6mm prosta.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

Muti pisze:RedArt, ustawiasz wałek ssący(dalej o kabiny) na vcds.Blokujesz go i dociągasz tylny,aż wejdzie blokada. Blokada 6mm prosta.
Czyli jednak ten wałek blizej przodu samochodu ... takie miałem podejrzenia bo to na nim wystaje ta "blaszka" ...

powiedz mi tylko jeszcze te koła rozrzadu maja stac w okreslonej pozycji ? na czas blokady pierwszego i blokowania 2 ? jest tylko jedno miejsce w ktore wejdzie blokada "wiertło" ? rozumiem ze krecenie całościa poprzez wał korbowy i klucz ?
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Tak,korony koło godziny 12. Tylko jedno miejsce gdzie wejdą.Tak :)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
mackoz
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 20:25
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: TOrun

Post autor: mackoz »

Musisz zainwestować w klucz jak poniżej, oraz 2 blokady fi6mm, do blokowania wałków rozrzadu.

Obrazek

1. Demontujesz gorna osłonę paska rozrzadu
2. Ustawiasz kluczem jeden z wałków w pozycji takiej aby dało sie obydwa zablokowac wspomnianymi blokadami. Każda z blokad musi wejsc do końca w korpus głowicy. Zakldam ze obydwa walki sa zsynchronizowane wtedy bez problemu daja sie zablokować. Jezeli nie to nie dawaj juz auta do mechanika ktory Tobie wymieniał pasek.
3. Luzujesz 3 śruby obwodowe na pieście wałka rozrzadu na każdym wałku. Czyli przytrzymujesz po kolei każdą piaste koła kluczem ze zdjecia i luzujesz 3 śruby.
4. Robisz właściwa regulację czyli wkładasz klucz ze zdjecia w jeden z walkow i obracasz przeciwnie do wskazowek zegara (aby pojsc w minus). Obrót dosłownie o milimetr. Blokady muszą być wtedy w glowicy!. Kontrujesz sruby przytrzymujac piaste kola kluczem ze zdjecia. Potem kontrujesz sruby w drugiej piescie rowniez przytrzymujac ja tym kluczem
5. Wyciagasz blokady fi 6mm.
6. Podpinasz Vag i patrzysz co ci wychodzi. Robisz powtorke z obrotem w lewo lub w prawo w zależnosci od winiku.

Dla 16V blokujesz połozenie wałków rozrzadu trzepieniami w korpusie głowicy i obracasz jedna z piast specjalnym kluczem (druga obroci sie tak samo bo jest ciagnieta przez pasek rozrzadu i dlatego ich nie rozsynchronizujesz) dodatkowo ten sam pasek obroci też wał korbowy.
Inaczej mowiac:
dla16V zmianiasz polozenie walu korbowego wzgledem walkow rozrzadu, które sa zablokowane. Obrot piast w lewo >> idziesz w minus
dla 8V zmieniasz polorzenie wałka rozrzadu wzgledem wału korbowego (mozna tak robic bo jest jeden wałek, ale ta sama praktyka dla 16V rozsynchronizuje Tobie rozrzad, bo nie masz pewnosci ze wałki rozrzadu tak samo obrocisz - jest to praktycznie niemozliwe). Tutaj odwrotnie obrot wałka rozrzadu w lewo >> idziesz w plus
zibi1961
Użytkownik
Posty: 264
Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
Imię:: Zbigniew
Lokalizacja: trębaczew
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: zibi1961 »

Jak się nie wie co autor ma na myśli mówiąc np. piasta ,trzpień itp to można coś pomylić. Potrzebne by były zdjęcia albo rysunki(schematy).
Awatar użytkownika
RedArt
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
Imię:: Artur
Lokalizacja: Rzeszów
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: RedArt »

A może ktoś kto ma ten klucz mógł by zwymiarować go w miarę dokładnie ? dało by sie do wtedy zrobic ... nie jest jakis cieżki do wykonania prosta konstrukcja :)
Najnowsze POI do RNS - 21.10.2013
Mój chomik - redart_vw

Obrazek
ODPOWIEDZ