Kat synchronizacji walka rozrzadu w 2.0 16v
-
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
-
- Specjalista
- Posty: 556
- Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
- Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: wejherowo
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 66 razy
Mam passata BMA 2.0 TDI pompowtryski. Może mi ktoś na spokojnie rozpisac jak ustawic synchranizacje na 2ch walkach. ? luzowac te 3 sruby na kazdyM ? kiedy blokowac itd. Aktualnie mam ustawione na +1.5 w grupie 004 ( dziwnie ze vcds pokazuje to jako steering angle ? ;/ ) Jak dla mnie klekot jest za twardy i chcialbym ustawic na 0
HELP!

- darek8677
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
- Auto:: Touran'06BXE 105KM
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW
mackoz, przeczytaj temat od poczatku ze zrozumieniem
pozatym zapraszamy tu: http://touranklub.pl/forum/viewforum.php?f=1

pozatym zapraszamy tu: http://touranklub.pl/forum/viewforum.php?f=1

ZWzPD
280<kkm;)
280<kkm;)
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
licznik postów w powitalni nie jest aktywny...mackoz pisze:Nie bede nabijal postow w powitaniach![]()
tak, będzie pokazywał 0 bo ci inego ma pokazywac?mackoz pisze:Bez odpalania komputer bedzie pokazywal wartosc kata?

kolego jakbyś poświęcił 2 min wiecej na szukanie to napewno byś wszystko znalazł...mackoz pisze:dlatego chcialem zeby ktos poswiecil te 2 min i napisal od poczatku do konca jak to zrobic, kiedy blokowac i na jakie znaki patrzec.
Ok, kupilem blokady nawet specjalni na tą okazje. Patrzac na rozrzad z przodu, zaczynam od kola po lewej stronie, tak? blokuje je i przekrecam minimalnie glowna sruba ? nie musze luzowac tych 3ch mniejszych srub ? a co z 2gim kolem. Bede wdzieczny za lopatologiczne wyjasnienie bo nie chce niczego zpieprzyc ;][/list]
- RedArt
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
- Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Po "dokształceniu" sie na temat ustawienia tego konta synchronizacji w silniku 2.0 BKD mam kilka niejasnosci\pytan:
- usatwiam na pierszym, kole czyl tym od strony kabiny ?
- sprawdzam na VACS jaki jest kat
- jak taki jak chce to znow ustawiam kola na "blokade" wkladam wiertło 6mm w pierwsze kolo ... luzuje drugie kolo i ustawiam tak zeby drugie wiertło weszło w miejsce blokady ....
na tym koniec ?
@mackoz - raczej nie tak ... blokujesz pierwsze koło ( chyba to blizej kabiny ) i luzujesz te 3 sruby a ta srodkowa przekrecasz na + lub minus .... potem chyba tak jak napisałem ale czekamy az ktos opisze
mam jeszcze prośbe mógł bys zmiezyc te blokady do kół rozrzadu ? .. chodzi mi o srednice i czy jest taka sama na całej długosci ... i jaka maja dlugosc całe a ile sam metal ... ??
- usatwiam na pierszym, kole czyl tym od strony kabiny ?
- sprawdzam na VACS jaki jest kat
- jak taki jak chce to znow ustawiam kola na "blokade" wkladam wiertło 6mm w pierwsze kolo ... luzuje drugie kolo i ustawiam tak zeby drugie wiertło weszło w miejsce blokady ....
na tym koniec ?
@mackoz - raczej nie tak ... blokujesz pierwsze koło ( chyba to blizej kabiny ) i luzujesz te 3 sruby a ta srodkowa przekrecasz na + lub minus .... potem chyba tak jak napisałem ale czekamy az ktos opisze

mam jeszcze prośbe mógł bys zmiezyc te blokady do kół rozrzadu ? .. chodzi mi o srednice i czy jest taka sama na całej długosci ... i jaka maja dlugosc całe a ile sam metal ... ??
- RedArt
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: wt sie 21, 2012 13:07
- Auto:: Touran 2.0 BKD 1T2
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: Rzeszów
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Czyli jednak ten wałek blizej przodu samochodu ... takie miałem podejrzenia bo to na nim wystaje ta "blaszka" ...Muti pisze:RedArt, ustawiasz wałek ssący(dalej o kabiny) na vcds.Blokujesz go i dociągasz tylny,aż wejdzie blokada. Blokada 6mm prosta.
powiedz mi tylko jeszcze te koła rozrzadu maja stac w okreslonej pozycji ? na czas blokady pierwszego i blokowania 2 ? jest tylko jedno miejsce w ktore wejdzie blokada "wiertło" ? rozumiem ze krecenie całościa poprzez wał korbowy i klucz ?
Musisz zainwestować w klucz jak poniżej, oraz 2 blokady fi6mm, do blokowania wałków rozrzadu.
1. Demontujesz gorna osłonę paska rozrzadu
2. Ustawiasz kluczem jeden z wałków w pozycji takiej aby dało sie obydwa zablokowac wspomnianymi blokadami. Każda z blokad musi wejsc do końca w korpus głowicy. Zakldam ze obydwa walki sa zsynchronizowane wtedy bez problemu daja sie zablokować. Jezeli nie to nie dawaj juz auta do mechanika ktory Tobie wymieniał pasek.
3. Luzujesz 3 śruby obwodowe na pieście wałka rozrzadu na każdym wałku. Czyli przytrzymujesz po kolei każdą piaste koła kluczem ze zdjecia i luzujesz 3 śruby.
4. Robisz właściwa regulację czyli wkładasz klucz ze zdjecia w jeden z walkow i obracasz przeciwnie do wskazowek zegara (aby pojsc w minus). Obrót dosłownie o milimetr. Blokady muszą być wtedy w glowicy!. Kontrujesz sruby przytrzymujac piaste kola kluczem ze zdjecia. Potem kontrujesz sruby w drugiej piescie rowniez przytrzymujac ja tym kluczem
5. Wyciagasz blokady fi 6mm.
6. Podpinasz Vag i patrzysz co ci wychodzi. Robisz powtorke z obrotem w lewo lub w prawo w zależnosci od winiku.
Dla 16V blokujesz połozenie wałków rozrzadu trzepieniami w korpusie głowicy i obracasz jedna z piast specjalnym kluczem (druga obroci sie tak samo bo jest ciagnieta przez pasek rozrzadu i dlatego ich nie rozsynchronizujesz) dodatkowo ten sam pasek obroci też wał korbowy.
Inaczej mowiac:
dla16V zmianiasz polozenie walu korbowego wzgledem walkow rozrzadu, które sa zablokowane. Obrot piast w lewo >> idziesz w minus
dla 8V zmieniasz polorzenie wałka rozrzadu wzgledem wału korbowego (mozna tak robic bo jest jeden wałek, ale ta sama praktyka dla 16V rozsynchronizuje Tobie rozrzad, bo nie masz pewnosci ze wałki rozrzadu tak samo obrocisz - jest to praktycznie niemozliwe). Tutaj odwrotnie obrot wałka rozrzadu w lewo >> idziesz w plus

1. Demontujesz gorna osłonę paska rozrzadu
2. Ustawiasz kluczem jeden z wałków w pozycji takiej aby dało sie obydwa zablokowac wspomnianymi blokadami. Każda z blokad musi wejsc do końca w korpus głowicy. Zakldam ze obydwa walki sa zsynchronizowane wtedy bez problemu daja sie zablokować. Jezeli nie to nie dawaj juz auta do mechanika ktory Tobie wymieniał pasek.
3. Luzujesz 3 śruby obwodowe na pieście wałka rozrzadu na każdym wałku. Czyli przytrzymujesz po kolei każdą piaste koła kluczem ze zdjecia i luzujesz 3 śruby.
4. Robisz właściwa regulację czyli wkładasz klucz ze zdjecia w jeden z walkow i obracasz przeciwnie do wskazowek zegara (aby pojsc w minus). Obrót dosłownie o milimetr. Blokady muszą być wtedy w glowicy!. Kontrujesz sruby przytrzymujac piaste kola kluczem ze zdjecia. Potem kontrujesz sruby w drugiej piescie rowniez przytrzymujac ja tym kluczem
5. Wyciagasz blokady fi 6mm.
6. Podpinasz Vag i patrzysz co ci wychodzi. Robisz powtorke z obrotem w lewo lub w prawo w zależnosci od winiku.
Dla 16V blokujesz połozenie wałków rozrzadu trzepieniami w korpusie głowicy i obracasz jedna z piast specjalnym kluczem (druga obroci sie tak samo bo jest ciagnieta przez pasek rozrzadu i dlatego ich nie rozsynchronizujesz) dodatkowo ten sam pasek obroci też wał korbowy.
Inaczej mowiac:
dla16V zmianiasz polozenie walu korbowego wzgledem walkow rozrzadu, które sa zablokowane. Obrot piast w lewo >> idziesz w minus
dla 8V zmieniasz polorzenie wałka rozrzadu wzgledem wału korbowego (mozna tak robic bo jest jeden wałek, ale ta sama praktyka dla 16V rozsynchronizuje Tobie rozrzad, bo nie masz pewnosci ze wałki rozrzadu tak samo obrocisz - jest to praktycznie niemozliwe). Tutaj odwrotnie obrot wałka rozrzadu w lewo >> idziesz w plus