TPMS - wskaźnik zmiany ciśnienia w oponach

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

TPMS - wskaźnik zmiany ciśnienia w oponach

Post autor: Muti »

Wczoraj zrobiłem czujniki ciśnienia w oponach i wszystko ładnie działa.Wybrałem opcję bez przycisku czyli tylko połączenie pinu 13 i 27 w pompie kablem serwisowym.
Koszt kabelka 15zł
czas pracy ok45min na spokojnie

Resztę informacji pod LINKIEM z forum golfa V.

Mały filmik jak to działa w przypadku jednego klawisza(ESP).Przepraszam za jakość,ale telefon nie mógł złapać ostrości.
FILMIK

Po kolei co robię:
-jest gong od pasów
-przytrzymuje przycisk ESP-zapalają się kontrolka ESP i TPMS
-po chwili jest gong,że zresetowano TPMS
-klikam krótko przyciskiem w celu włączenia ESP
-koniec

Pozdrawiam Mateusz
Ostatnio zmieniony wt sty 14, 2014 20:25 przez Muti, łącznie zmieniany 2 razy.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

wszystko ok... napisz nam tylko jaką to ma zasadę działania i co to nam faktycznie daje, bo wiemy tylko jak sie to resetuje...

P.S. oczywiście masz czujniki ciśnienia w oponach tak?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Spadek ciśnienia wykrywa przez zmianę prędkosci kół.Resetujesz system i on widzi jakie każde koło ma "odchyly" od prędkości i do tego się kalibruje jakby,a póżniej w razie spadku cisnienia to koło zaczyna się kręcić szybciej i komp to wykrywa i zapala ci kontrolke.
To co jest napisane to wszystko co potrzeba,żeby dzialało.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

wszystko jasne... dzieki ;)
Awatar użytkownika
polmos
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: pn lut 07, 2011 00:19
Auto:: 1T3 CFHC 2011
Imię:: ADAM
Lokalizacja: koszalin/kołobrzeg
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: polmos »

cos mi nie hula ....

jest gong od pasów
-przytrzymuje przycisk ESP-zapalają się kontrolka ESP i TPMS
-kontrolka TPMS mrugnie 3 razy ale nie ma gonga i gaśnie
-klikam krótko przyciskiem w celu włączenia ESP
-koniec
upuściłem powietrze w przednim kole po przejechaniu 20km.zrobiłem jeszcze 2 km i żadnej reakcji ze strony TPMS

czy ktos testował czy faktycznie wykrywa spadek ciśnienia???
Obrazek
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3416
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

A masz zakodowany ESP by działal jako TPMS ?
Awatar użytkownika
polmos
Przeglądacz
Posty: 71
Rejestracja: pn lut 07, 2011 00:19
Auto:: 1T3 CFHC 2011
Imię:: ADAM
Lokalizacja: koszalin/kołobrzeg
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: polmos »

spacewalker pisze:A masz zakodowany ESP by działal jako TPMS ?
tzn,chodzi ci o kodowanie czyli od istniejącego -16384 to tak
Awatar użytkownika
spacewalker
Władca postów
Posty: 3416
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 21:48
Auto:: 1T1 CFGC 184KM 420Nm
Imię:: Marcin
Lokalizacja: PL
Podziękował: 115 razy
Otrzymał podziękowań: 697 razy

Post autor: spacewalker »

Chodzi mi o kodowanie , czyli tak jak ma byc z pomocnika kodowania.
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

spacewalker pisze:Chodzi mi o kodowanie , czyli tak jak ma byc z pomocnika kodowania.
Oooo podłaczam sie .
Już mi tylko pozostało wpiąć się w pin 41-szy w ABS-ie (przycisk ''set'' i kabloteka zrobione ), tylko kodowanie , proszę łopatologicznie jak dla nowicjusza .

To w kodowaniu jakąś wartość (-16384) odejmujemy , czy znajdzie się to cóś w pomocniku długiego kodowania :?
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

mam zamiar z tym powalczyć w weekend...
Muti pisze:Wybrałem opcję bez przycisku czyli tylko połączenie pinu 13 i 27 w pompie kablem serwisowym.
mówimy tu oczywiście o pompie ABS-u? oprócz kodowania wystarczy tylko połączyć te piny?
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Tak wtyczka podłączeniowa pompy ABS-u . Dla wersji bez przycisku to ponoć łączymy dwa piny na pompie (13 i 27 ) a dla wersji z przycisiem ''SET'' wpinamy się pod 41 . Ale są różne pompy ,hmmm.....żeby tu nie polec i nie namieszać w ABS-ie :/

Z tego linku z Golfa :

W przypadku sterowników ESP kabelek serwisowy to 000 979 019 (to samo co 131 tylko mniejszy przekrój).
W przypadku MK60 kabelek wchodzi w pin 27 i łączy się z pinem 13.
W Elsie występuje jeszcze tylko jeden sterownik ale w nim są to odpowiednio piny 41 i 38 - więc coś innego niż MK60EC1 o którym pisał Krzycho.


W oryginalnym linku z Mytouran .de .
http://www.mytouran.de/html/reifendruckkontrolle.html


Podłączamy się pod 41


Kto by to jeszcze zweryfikował ?????
Ostatnio zmieniony śr lis 16, 2011 15:13 przez Maciej_F, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

konkretniej... robimy ten zabieg na wtyczce pompy ABS, czy na wtyczce sterownika ABS, czy to to samo? :mrgreen: wiem chłosta mi sie należy ;)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Połącz piny we wtyczce pompy(stojąc przed maską po lewej stronie w głębi).Tylko sprawż dobrze który to 13.w nim powinien być sie podłączyć,jak nie ma to znaczy,że zle liczysz.Numery pinów są od zewnątrz obok tych tulejek w ktore wchodza kabelki z gumkami.Musisz dobrze poszukać.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

dzieki za konkretną odpowiedz...bede to robił w sobote i dam znać jak poszło...
andreass211
Specjalista
Posty: 572
Rejestracja: pt paź 28, 2011 17:14
Auto:: 2.0tdi AZV,2004r
Imię:: andrzej
Lokalizacja: stavanger
Podziękował: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: andreass211 »

koledz mam problemik mi po zalozeniu tego wszystkiego i zakodowaniu mryga kontrolka jak trzymam set to kontrolka niemryga ale ja widac po puszczeniu nadal mryga w czym moze byc problem?
ODPOWIEDZ