Tak czy owak - jak instalowałem kierownice multi zainstalowałem odrazu sterownik multifunkcji z obsługą tempomatu no i manetkę tempomatu .
VW uproscił sobie sprawę i w wersji podst nie ma kabla od tempomatu do sterownika silnika. No własnie - nie do końca, bo kabel od ECU idzie do przegrody, ale z niej juz nie wychodzi.
(Znalazłem bardzo dobry opis, który to zmotywował mnie, bo miałem lenia i nie chciało mi się nic)
Potrzebne bedą:
Sterownik multifunkcji z obługą CCS
Manetka tempomatu
Kabel do sterownika CCS nr 000 979 009 E
1m przewodu
VCDS do zakodowania sterownika multifunkcji i ECU
Zaczynamy od zdjęcia podszybia i wycieraczek

Potem silnik wycieraczek


By w końcu dostac się do skrzynki w przegrodzie.

To czego tam szukamy to Niebieska wtyczka z kablem czarno/białym w pinie NR 4. Powinna wychodzic do komory silnika, ale zapewne juz nie wchodzi do środka auta o czym się przekonałem.


Jesli to jest, to idzie juz tylko z górki. W caddy było, a to naprawde basic basiców wiec jak tu był to w Touranie tym bardziej.
Kolejno zdejmujmey kierownice

i sterownik pod kierownicą (o tym juz było pisane)


SZukamy pustego pola NR 13 w złaczu sterownika multifunkcji wpinamy do niego nasz w/w kabel i ciagniemy do kostek w sciance grodziowej. Kabel najlepiej puscic korytkiem któe jest zaraz za sterownikiem

Gdy całośc mamy juz na wierzchu (a w zasadzie w podszybiu) najłatwiej jest wyjąc kabel NR 4 z Niebieskiej wtyczki i połaczyc te kable razem. Tak tez zrobiłem, z braku czasu i z powodu lenia

Gdzies w tym miejscu zajdzie potrzeba zakodowania sterownika multifunkcji (czyli Czujnika kata skrętu kół G85, czujnika cisnienia hamulcy G200 i czujnika przyspieszenia bocznego G202) - o tym jest pisane przy wymiany sterownika i kierownicy.
Kodujemy sterownik NR 16 (koło kierownicy) na wybrana opcję. W przypadki kierownicy multi 3 ramiennej , manualnej skrzyni biegów kodowanie jest 0012022, w przypadku skrzyni DSG i tej samej kierownicy 0012122

Gdy to jest zrobione, i nie ma błędów sprawdzamy czy manetka dziala .
Sterownik 16 - bloki pomiarowe (08) - wpisujemy 004 i sprawdzamy czy wartośc się zmienia



Teraz pora na zabawę z ECU. Wybieramy sterownik 01 i wprowadzamy w Kodowanie II kod 11463

Sterownik tylko pokaze przyjęcie kodu i od tej chwili po WŁACZENIU tempomatu powinna zapalic się kontrolka na zegarach
Mozna oczywiscie sprawdzic jak to "gada" ze sterownikiem wchodząc w Bloki pomiarowe

Wybierjąc grupę 006 sprawdzając w zaznaczonych polach jak zmienia się wartość


No i tyle. Jazda próbna - u mnie dziala od ok 30km/h a ze Caddy demonem prędkości nie jest ... he he . Na tym koniec.