Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 EH HW: 028 101 178 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 5687
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9347876
Coding: 0000072
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 6DDBD1F4746F3F764F5-8038
1 Fault Found:
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 178.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.48 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 5.4°C
Bin. Bits: 00110000
Readiness: 0 0 0 0 0
Mnie to dopadło na cylindrze pierwszym Różne występują szkoły odnośnie wymiany świec ,jedni twierdzą ,że należy wymieniać komplet inni ,że tylko ta która padła .Z tego względu ,że nie jest dużo pracy przy wymianie i nie jest to skopmlikowane wymieniłem tylko tą jedną ,padniętą. Może komuś się to przyda postanowiłem to uwiecznić
A więc do pracy
Potrzebujemy

Klucz dynamometryczny wskazany ale nie obowiązkowy ,chodzi o dokręcenie świecy z wyczuciem by jej nie ukręcić
Cienkie w miarę długie szczypce do ściągnięcia mocowania wtyczki elektrycznej z górnej części świecy żarowej ,oraz póżniej do wyciągnięcia świecy z głowicy No chyba ,że ktoś ma długie palce pianisty

Przydadzą się też przedłużki do kluczy nasadowych grzechotka wskazana mała lepiej się operuję
Klucze 10mm do odkręcenia pokrywy osłony silnika oraz przedłużana 8mm do wykręcenia i ponownego montażu świecy
No i oczywiście świece żarowe. Zapotrzebowanie i firma w waszej gestii finansowej ,ja użyłem BERU [/size][/b]





Trzeba będzie trochę po manewrować tą górną pokrywą bo jest tam ciasno ale idzie ją wyciągnąć


A mam ukazuję się nasze wałki rozrządu,pompki oraz nasze świeczki









A tu nasza winowajczyni na stole ,podpięta pod multimetr nie ma żadnej oporności




Gdy nie chce się ruszyć
Nawet gdy ściśle przestrzega się zaleceń dotyczących odkręcania świec żarowych, jest całkiem prawdopodobne, że podczas próby przeprowadzenia tej operacji klucz dynamometryczny zaczynie „przepuszczać” ograniczając przekazywany moment, świeca zaś ani drgnie. Pozostaje wtedy wdrożyć plan ratunkowy. Firma BERU zaleca w takiej sytuacji następujące postępowanie:
1 rozgrzać świecę uruchamiając silnik i czekając aż osiągnie on normalną temperaturę pracy
2 spryskać miejsce kontaktu świecy z głowicą dobrym preparatem penetrująco-smarującym i pozwolić mu działać przez ok. 5 minut;
3 podjąć próbę poruszenia świecy kluczem dynamometrycznym pamiętając o dopuszczalnym momencie odkręcania.
jeśli nie przynosi to żadnego skutku powtórzyć (nawet kilkukrotnie) wszystkie te operacje, tj. podgrzać, popryskać, spróbować odkręcić.
Gdy świeca obróci się choćby o milimetr jest już spora szansa, że uda się ją wykręcić. Może to być jednak proces dość mozolny, bo gdy tylko klucz zacznie „przepuszczać” należy ją spryskać dookoła, odczekać, z powrotem nieco wkręcić, znów odkręcić ile się da, spryskać, odczekać, wkręcić itd. aż do końcowego sukcesu. :download: