Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
gabi10
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: ndz mar 10, 2013 10:55
Auto:: 2.0TDI AZV 170KM 2003
Imię:: Gabi
Lokalizacja: Krakow
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: gabi10 »

Witam wczoraj dopadła mnie ta przyjemność Silnik ostatnio coś nie za bardzo startował .Wiec postanowiłem zrobić skan i sprawdzić co mu dolega Wiec jeżeli pojawi się wam coś takiego to trzeba zabrać się za wymianę świecy

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 EH HW: 028 101 178 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 5687
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0D9347876
Coding: 0000072
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 6DDBD1F4746F3F764F5-8038

1 Fault Found:
17055 - Cylinder 1 Glow Plug Circuit (Q10)
P0671 - 000 - Electrical Fault
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 178.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 11.48 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 5.4°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0
Mnie to dopadło na cylindrze pierwszym Różne występują szkoły odnośnie wymiany świec ,jedni twierdzą ,że należy wymieniać komplet inni ,że tylko ta która padła .Z tego względu ,że nie jest dużo pracy przy wymianie i nie jest to skopmlikowane wymieniłem tylko tą jedną ,padniętą. Może komuś się to przyda postanowiłem to uwiecznić
A więc do pracy
Potrzebujemy
Obrazek

Klucz dynamometryczny wskazany ale nie obowiązkowy ,chodzi o dokręcenie świecy z wyczuciem by jej nie ukręcić
Cienkie w miarę długie szczypce do ściągnięcia mocowania wtyczki elektrycznej z górnej części świecy żarowej ,oraz póżniej do wyciągnięcia świecy z głowicy No chyba ,że ktoś ma długie palce pianisty :haha: to może to pominąć .
Przydadzą się też przedłużki do kluczy nasadowych grzechotka wskazana mała lepiej się operuję
Klucze 10mm do odkręcenia pokrywy osłony silnika oraz przedłużana 8mm do wykręcenia i ponownego montażu świecy
No i oczywiście świece żarowe. Zapotrzebowanie i firma w waszej gestii finansowej ,ja użyłem BERU [/size][/b]

:arrow: Ściągamy pokrywę osłonę silnika

Obrazek

:arrow: Odkręcamy 2 śruby mocujące rurki paliwowe klucz 10mm,odpinamy odmę dla nie wtajemniczonych to ta rurka wychodząca z górnej części pokrywy osłony głowicy a drugą stroną wchodząca do rury łączącej filtr powietrza z turbo jest to mocowane na wcisk wystarczy energicznie odciągnąć

Obrazek

:arrow: Odkręcamy 11 szt śrub mocujących górną pokrywę klucz 10mm potrzeba delikatnie odciągnąć górną osłonę przykrywającą koła rozrządu jest ona mocowana na taki rant na zakładkę
Trzeba będzie trochę po manewrować tą górną pokrywą bo jest tam ciasno ale idzie ją wyciągnąć


Obrazek

:arrow: Pokrywę mamy wyciągniętą można odłożyć na bok wskazane coś pod nią podłożyć ,bo będą plamy z oleju .Czyścimy górną powieszchnię głowicy oraz pokrywy z oleju
A mam ukazuję się nasze wałki rozrządu,pompki oraz nasze świeczki


Obrazek
Obrazek

:arrow: Teraz używając szczypiec ściągamy mocowanie styków instalacji elektrycznej wtyczka widoczna na zdjęciu po wyciągnięciu z kapturka świecy żarowej

Obrazek

:arrow: Używając przedłużanego klucza 8mm delikatnie by nie ukręcić gwintu świecy wykręcamy ją z gniazda głowicy Z wykręceniem raczej nie powinno być problemu ,nie powinna ulec zapieczeniu bo pracuję w oleju silnikowym

Obrazek

:arrow: No i mamy naszego winowajcę a raczej winowajczynie wyciągniętą

Obrazek

:arrow:
A tu nasza winowajczyni na stole ,podpięta pod multimetr nie ma żadnej oporności


Obrazek

:arrow: Operacja wykonana w ostatniej chwili ,nawet pomiar oporności zbyteczny poprostu element grzejny świecy rozpadł się Dobrze ,że nie w cylindrze

Obrazek

:arrow: Wszystko skręcamy w odwrotnej kolejności .Mała uwaga pierwszy cylinder jest zawsze od strony rozrządu,to taka uwaga żeby po skanie nie zastanawiać się gdzie 1 a 4 cylinder .Moment dokręcania świecy to 10Nm a odkręcanie 20Nm Świec żarowych nie sprawdzamy podłączając bezpośrednio pod aku gdyż są to świece na 4,4V .Miernikiem można sprawdzić stan świecy jeżeli oporność jest w granicach 5 Ohm świeca sprawna ,jeżeli nieskończoność uszkodzona .Uszczelkę od pokrywy jeśli ktoś chce może wymienić na nową Ja rozkręcałem parę razy i nie było takiej potrzeby ,żadnych wycieków olejowych nie ma

Gdy nie chce się ruszyć

Nawet gdy ściśle przestrzega się zaleceń dotyczących odkręcania świec żarowych, jest całkiem prawdopodobne, że podczas próby przeprowadzenia tej operacji klucz dynamometryczny zaczynie „przepuszczać” ograniczając przekazywany moment, świeca zaś ani drgnie. Pozostaje wtedy wdrożyć plan ratunkowy. Firma BERU zaleca w takiej sytuacji następujące postępowanie:

1 rozgrzać świecę uruchamiając silnik i czekając aż osiągnie on normalną temperaturę pracy

2 spryskać miejsce kontaktu świecy z głowicą dobrym preparatem penetrująco-smarującym i pozwolić mu działać przez ok. 5 minut;
3 podjąć próbę poruszenia świecy kluczem dynamometrycznym pamiętając o dopuszczalnym momencie odkręcania.
jeśli nie przynosi to żadnego skutku powtórzyć (nawet kilkukrotnie) wszystkie te operacje, tj. podgrzać, popryskać, spróbować odkręcić.

Gdy świeca obróci się choćby o milimetr jest już spora szansa, że uda się ją wykręcić. Może to być jednak proces dość mozolny, bo gdy tylko klucz zacznie „przepuszczać” należy ją spryskać dookoła, odczekać, z powrotem nieco wkręcić, znów odkręcić ile się da, spryskać, odczekać, wkręcić itd. aż do końcowego sukcesu.
:download:
Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2015 07:28 przez gabi10, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JEDARO
Expert
Posty: 1505
Rejestracja: pt maja 31, 2013 17:01
Auto:: Touran 1.9 TDI BLS
Imię:: Darek
Lokalizacja: Działdowo
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 517 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych

Post autor: JEDARO »

Pięknie pewnie nie jednemu się przyda. faktycznie czas już był na nią :brawa:

Tak od siebie dodam, że taki błąd jak u kolegi nie zawsze oznacza uszkodzoną świecę ale o tym było już pisane na forum
Touran By JEDARO
Caddy By JEDARO
Jest i Tiguan :)
[you] Jeśli pomogłem kliknij na podziękowanie
Mam wyłączone PW wiadomości kierować na maila
Awatar użytkownika
pabloxxx
Zaawansowany
Posty: 412
Rejestracja: czw lut 02, 2012 18:59
Auto:: Touran 1,9 TDI
Imię:: Paweł
Lokalizacja: LEGNICA
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych

Post autor: pabloxxx »

Dobra robota :ok:
dopisz, że wymiana dotyczy silnika 2,0 TDi,
co by ktoś z silnikiem 1,9 nie ściągnął dekla :mrgreen:
Awatar użytkownika
pinoklas
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: sob cze 21, 2014 18:21
Auto:: touran 2006
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Podziękował: 3 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: pinoklas »

No wlasnie juz byłem w szoku z tego co sobie przypominam przy wymianie swiec pokrywa nie ruszana :-) mam 1,9 tdi he he
guciokobuch
Początkujący
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 14, 2017 13:17
Auto:: Touran 1,9 BLS 2007
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: guciokobuch »

No i właśnie. Posiadam Torana z 2007 roku z silnikiem BLS. Przebieg sczytany z ECU i licznika potwierdzony z książką serwisową ok. 191tyś. Podczas skanowania auta VCDSem wywala mi taki błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 MG HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 0313
Revision: --H06--- Serial number: VWX7Z0G23NQ0ZQ
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 70E80B82633853C119-8024

1 Fault Found:
005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
P161C - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 190720 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:30:21

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 3.6°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0
Z pozycji częstotliwość błędu wnioskuję że błąd występuje rzadko ale zawsze jest zapisany w komputerze i zawsze na trzecim cylindrze. W poprzednich samochodach wymieniałem świece żarowe sam i nie stanowiło to problemu. Czy w BLS 1,9 można się dostać do świec bez zdejmowania pokrywy zaworów? Czy ten błąd nie może np.wskazywać że problem jest z wiązką? Wiem że świecę idzie przemierzyć i gdybym wiedział gdzie ich szukać dokonał bym niezbędnego pomiaru i było by jasne.
Awatar użytkownika
marcyb3
Expert
Posty: 1236
Rejestracja: sob kwie 04, 2015 22:36
Auto:: Touran 1,9 105 KM,2007r
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Jastrowie
Podziękował: 141 razy
Otrzymał podziękowań: 182 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: marcyb3 »

Świece są na wierzchu, nie musisz zdejmować pokrywy zaworów. 5 minut roboty żeby sprawdzić czy wszystkie grzeją

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Jestem Marcin z Jastrowia
był
VW Touran 2,0 TDI AZV 100 KW z 2003 r czarny
VW Touran 1,9 TDI BKC 77 KW z 2005 r bordowy
VW Touran 1,9 TDI BLS 77 KW z 2007 r siwy
Jest
VW Touran 1,6 TDI CAYC 77KW z 29,12,2010 r Mocca
Awatar użytkownika
nastula
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 23:25
Auto:: Cross BMM, 2007r
Imię:: Maniek
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: nastula »

W silniki BMM również na wierzchu, widoczne po zdjęciu tego ozdobnego plastiku z logo vw.
Jeśli w "zalewie olejowej" rzadko się zapiekają o tyle te na zewnątrz proponowałbym wykręcać również kluczem dynamometrycznym, odpowiedni moment znajdziemy na stronie producenta.
Taki klucz uwolni nas od pokusy szarpania i urwania świecy-(da się)-wtedy większa i droższa zabawa.
Jeśli nie puszcza, zalać penetratorem i pojeździć. Nie pomoże, to powtarzamy zabieg tyle razy aż się ruszy kluczem.
To dla tych którzy nie lubią ryzyka.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4941
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: wesol »

Tyle ze wiekszosc kluczy takich ma tylko dzialanie w prawo.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
nastula
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 23:25
Auto:: Cross BMM, 2007r
Imię:: Maniek
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: nastula »

Z tym "większość" to Kolega trochę poszybował...
proponuję zapoznać się z ofertą producentów.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4941
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: wesol »

Tak jak te skrecane ze sie nie rozkalibrowuja co? Za kazdym razem powinno sie taki klucz rozkrecac do zera. Klucz a allegro za 200 zl tez mozna sobie darowac.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
nastula
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 24, 2013 23:25
Auto:: Cross BMM, 2007r
Imię:: Maniek
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: nastula »

Ja na przykład uwielbiam mechaników którzy "mają klucz dynamometryczny w ręku na wyczucie" :ok: i nie stosują się do zaleceń producenta, dzięki nim mam pracę i pieniążki na życie.
Ale odbiegamy od tematu wymiany świec.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4941
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: wesol »

nie wiem unas nie bylo klucza lewego na warsztacie. Nad czym oczewiscie ubolewalismy przy wkrecaniu np sruby walu w isuzu. Ta metoda to ja nie wiem jak wymieniac swiece u klienta jak przyjechal na taka usluge?? Toz kazdego jaki by przyjechal u ustawil klucz na 8Nm to bym nie odkrecil w oplu. Nic bym nie zarobil bo tylko wiecznie proba i dowidzenia. Klient tez nie bedzie przyjezdzal raczej co kilka dni.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
guciokobuch
Początkujący
Posty: 29
Rejestracja: śr cze 14, 2017 13:17
Auto:: Touran 1,9 BLS 2007
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: guciokobuch »

guciokobuch pisze:No i właśnie. Posiadam Torana z 2007 roku z silnikiem BLS. Przebieg sczytany z ECU i licznika potwierdzony z książką serwisową ok. 191tyś. Podczas skanowania auta VCDSem wywala mi taki błąd:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 MG HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 0313
Revision: --H06--- Serial number: VWX7Z0G23NQ0ZQ
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 70E80B82633853C119-8024

1 Fault Found:
005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
P161C - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:

Fault Status: 01110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 190720 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:30:21

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.16 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 3.6°C
Bin. Bits: 00110000

Readiness: 0 0 0 0 0
Z pozycji częstotliwość błędu wnioskuję że błąd występuje rzadko ale zawsze jest zapisany w komputerze i zawsze na trzecim cylindrze. W poprzednich samochodach wymieniałem świece żarowe sam i nie stanowiło to problemu. Czy w BLS 1,9 można się dostać do świec bez zdejmowania pokrywy zaworów? Czy ten błąd nie może np.wskazywać że problem jest z wiązką? Wiem że świecę idzie przemierzyć i gdybym wiedział gdzie ich szukać dokonał bym niezbędnego pomiaru i było by jasne.
Tak jak poradzono. Świece przemierzone multimetrem na rezystancję. Świeca na trzecim cylindrze 0 ohm czyli do wymiany. Czy jest sens wymieniać jedną, czy od razu wymieniać wszystkie? Dodam że auto mimo niesprawnej jednej świecy pali na dotyk nawet przy minus dwa stopnie, tylko ten błąd zapisany w komputerze mnie irytuje. :oops:
Awatar użytkownika
PIOTREL
Expert
Posty: 1055
Rejestracja: wt cze 19, 2012 15:45
Auto:: 2.0 173Ps BMM mod 2008
Imię:: Piotr
Lokalizacja: Koło
Podziękował: 64 razy
Otrzymał podziękowań: 108 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: PIOTREL »

Kolego jeśli pokazuje Ci zero om to jest dobra. Jakby miała nieskończoną oporność to by była uszkodzona.
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4941
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: Mini manual wymiana świec żarowych 2.0TDI

Post autor: wesol »

Sprawdzania miernikiem juz dawno sie oduczylem. Swiece w nowoczesnych autach ze juz nie sa na zasilaniu 12v to pikus. Maja zmienne napiecie sterowane przez ecm. Nie jedna swiece juz mialem ze opornosc prawidlowa bo okolo 0.5 ohma i nawet podawanie zasilania powoduje iskrzenie przy dotykaniu kabelkiem to swieca nie rozgrzewa sie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
ODPOWIEDZ